Olenko ainoa jolla ei ole omistusasuntoa eikä osakkeita?
Olen neljäkymppinen ihminen eikä perheeni omista asuntoa eikä meillä ole osakkeita. Kahvipöytäkeskustelujen perusteella kaikilla muilla tuntuu olevan. Olenko epäonnistunut kummajainen kun en ole kyennyt samaan?
Kommentit (15)
Ei kaikki halua omistaa. Voi olla hippihenkinen haahuilija ilman velvoitteita ja rasitteita omaisuudesta.
Tai omaisuus voi mennä erossa. Tai kaikki voi kulua vaikka läheisen velkojen maksuun. Syitä voi olla monia.
Ja myös pelkästään se, että omistaminen ei omassa arvomaailmassa ole ensimmäisillä sijoilla
Et ole ainoa. Minulla ei ole omistusasuntoa mutta osakkeita kyllä löytyy ja aika paljonkin.
Et ole. Ei ole omaisuutta tai säästöjä. Asun vuokralla. Sama mun vahemmilla.
50+
Osakkeiden hankkiminen on mahdollista sellaiselle joka ei ole toimeentulotuella. Ja ehkä pieni mahdollisuus sellaisellakin. Äkkirikastumista ei kannata toivoa ja uhkapeliä ei kannata pelata. Järkevä sijoittaminen on kaiken a ja oo.
Todennäköisesti. 80 % suomalaisista omistaa osakkeita ja reilut 60 % asuu omistusasunnossa. Siihen nähden sun sietääkin tuntea ittes epäonnistuneeksi.
Olet yksi sadoista tuhansista aikuisista, joilla ei ole kumpiakaan. Älä siis sure.
Omistusasunnon ostaminen ei välttämättä nykypäivänä ole niin kannattavaa sijoitusmielessä ellei sitten asu kymmeniä vuosia siinä ja hyvällä alueella. Vuokra ja Aso asunnot ovat tätäpäivää etenkin yksin tai kaksinasujille joilla ei ole lapsia.
Olet. Lisäksi olet ainoa, joka ei osaa kirjoittaa edes ikäänsä oikeaoppisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olet yksi sadoista tuhansista aikuisista, joilla ei ole kumpiakaan. Älä siis sure.
Aivan. Siellä leipäjonoissahan heitä on vaikka kuinka paljon. Turha surra.
Minullakaan ei ole omaisuutta. Olen pian 40 v. ja tehnyt pätkätöitä koko ikäni. Asun vuokralla. Säästöjä on jonkun verran asuntolainaa varten, kun luulin joskus saavani vakituisen työn ja asuntolainaa.
Mulla on yksiö, josta maksoin juuri ekan lainanlyhennyksen ja tonnin osakesalkku mitä voitin? Seuraavaksi aattelin vähän kierrellä maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet. Lisäksi olet ainoa, joka ei osaa kirjoittaa edes ikäänsä oikeaoppisesti.
Miten neljäkymppinen sitten mielestäsi kirjoitetaan oikeaoppisesti?
Et ole. Itselleni taloudellinen turva tarkoittaa luottokorttia tonnin luottorajalla. Nykyisenä pätkätöiden aikakautena kaikki ei ole kaikkien saavutettavissa, vaikka miten parhaansa yrittäisi.
Viisikymppinen eikä itse tienattuja ole. Saa nähdä, tuleeko perintönä.