Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän jehova-uskovaiset tekevät joulunpyhien aikaan, koska jehovat kieltävät joulun?

Vierailija
27.12.2021 |

Jehovat eivät vietä joulua. Heillä ei saa olla joulukoristeita, eivät saa toivottaa joulukortein tms. tavalla joulua kanssaihmisille. Eivät saa antaa joululahjoja.
Miten ihmeessä voikin olla noin tylsä uskonlajin harjoittava joukko Suomessakin, ettei mitään kalenterivuoden kristillisiä juhlapyhiä jehovat vietä, ei pääsiäistä eivätkä juhli edes syntymäpäiviä antamalla synttärilahjoja syntymäpäivän viettäjille!
Jehovat pitävät kristikunnan joulun viettoa pakanallisena juhlana. Outoa, sillä sehän on Vapahtajamme Jeesus Kristuksen ja Jumalan pojan syntymäjuhla, vaikkakin Josefin ja Marian poikahan Jesse oli, mut silti.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan viettävät normaalia arkea.

Vierailija
2/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mistä jehovat saavat sitten juhlatunnelmaa elämäänsä, jos ei mitään kalenterivuoden kristillisiä juhlapyhiä aattoineen he vietä, ei teemaan kuuluvia koristeluja kodeissaan, eikä mitään muutakaan juhlapyhiin liittyvää juttua?

Eikö elämän vietto ole heillä tylsääkin tylsempää kuin meillä evankelisluterilaisilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäistä viettävät kyllä. Voihan sitä juhlia ilman sen kummempaa syytäkin.

Vierailija
4/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti ja mulla joulu keskittyy joulupukkiin, tonttuihin ja lentävin poroihin eikä Jeesuslapsi käy mielessäkään. Jos ateisti voi viettää joulua, miksei jehovakin?

Vierailija
5/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietätkö sinä muiden uskontokuntien juhlia vai onko sinulla tylsää, kun muut juhlivat?

Vierailija
6/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttäävät toisiaan?

Vierailija
7/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Raamatussa sanoo Jeesus: Älkää juhliko minun syntymääni, (joka muuten oli syyskuun lopussa) vaan kuolemaani, joka nyt sattuu olemaan niisankuun 14 päivä eli pääsiäinen vaikka sitäkään ei tiedetä varmasti mikä nykyinen päivä se on joten vaihtelee kuunkierron mukaan.

Vierailija
8/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ateisti ja mulla joulu keskittyy joulupukkiin, tonttuihin ja lentävin poroihin eikä Jeesuslapsi käy mielessäkään. Jos ateisti voi viettää joulua, miksei jehovakin?

Sinä ateistina et ole niin periaatteellinen kuin aidosti uskova omassa uskossaan, joka varmaankin kieltää muiden uskontojen harjoittamisen.

Vierailija
9/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on laskemanaan ajankohtana ehtoollisen vietto kerran vuodessa. Se on heidän laskemansa ajankohta viimeiselle ehtoolliselle.

Siellä kikill on juhlavaatteet päällä. Viini ja leivät kiertavät salissa. Yleisintä on, että kukaan ei ole kelvollinen ottamaan. En muista, miten kelvollisuus määräytyy.

Vierailija
10/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mistä jehovat saavat sitten juhlatunnelmaa elämäänsä, jos ei mitään kalenterivuoden kristillisiä juhlapyhiä aattoineen he vietä, ei teemaan kuuluvia koristeluja kodeissaan, eikä mitään muutakaan juhlapyhiin liittyvää juttua?

Eikö elämän vietto ole heillä tylsääkin tylsempää kuin meillä evankelisluterilaisilla?

Heillä on omat juhlansa. :D

Vierailija
11/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on laskemanaan ajankohtana ehtoollisen vietto kerran vuodessa. Se on heidän laskemansa ajankohta viimeiselle ehtoolliselle.

Siellä kikill on juhlavaatteet päällä. Viini ja leivät kiertavät salissa. Yleisintä on, että kukaan ei ole kelvollinen ottamaan. En muista, miten kelvollisuus määräytyy.

Voi voi.. ei mene noin.

Vierailija
12/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
13/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten tiedän erään jehovantodistajapariskunnan matkailleen Kanarialla jouluna.

He eivät vietä synttäreitäkään.

Vierailija
14/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun jehova-tuttuni viettää kyllä joulun tapaista, mutta se ei kuulemma ole joulu ;) 

Mutta ihan sama, kukin kuten haluaa.

ps. Kyllä Jeesus on Jumalan poika,. Ei neitseestä syntyminen ole kaiken Luojalle sen kummempi juttu, siis temppu tai mikään :) Ihmisen järki sanoo toisin, mut kun me ei ollakaan kaikkitietäviä.

Vierailija
15/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tälle alanuoli.

Olin kerran itse paikalla. Kutsuivat.

Vierailija
16/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovien Rutherfordt kirjoitteli sionismista Hitlerin kanssa, että eiköhän tekemistä lie nytkin. Uskonnon kanssa ei heillä ole mitään tekemistä.

Vierailija
17/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden juhlaa on odotella maailmanloppua ja kerätä rahalahjoituksia seurakuntalaisilta.

Vierailija
18/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden juhlaa on odotella maailmanloppua ja kerätä rahalahjoituksia seurakuntalaisilta.

Jep, harmi vaan että taivaspaikkojakin oli vain rajattu määrä ja nekin on jo kauan sitten täytetty. Oikein riemullinen ja toivoäa luiva uskonto tämä :D

Vierailija
19/19 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumputtavat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi