Muistatteko 60-luvun ja myöhempienkin lukujen lapsuuden päivänne viettäneet: LIITUTAULUN?
Itse 60-luvun alussa syntyneenä sain alle kouluikäisenä joululahjakseni liitutaulun valkoisine liituineen, ja myöhemmin sain myös värillisiä liituja. Minusta se oli ihana joululahja. Tykkäsin leikkiä koulua vielä alakoululaisena; ja olin olevinani kansakoulun luokanopettaja ja mielikuvitusoppilaat luokassani. Mutta lapsena myös kisailtiin HIRSIPUU-nimistä sanakilpailua liitutaulullani kaverien kanssa ja sisaruksienikin kanssa. Koulussakin vielä luokkalaisten kanssa kisailtiin joskus liitutaululla HIRSIPUU-sanakilpailukisaa.
Onko nykylapsista liitutaulu liituineen enää kiinnostava?
Kommentit (4)
Okei ekalle vastaajalle, että niitä olet huomannut vielä olevan kirppikselläkin myynnissä.
Ap.
Muistan, ja varmaan nytkin olisivat ihan hyviä piirtämään opetteleville ainakin. En ole nähnyt myynnissä, saatikka käytössä mutta kiva kun on kuten eka vastaaja kertoi.
Minä sain sellaisen 70-luvulla. Värillisistä liiduista en osannut edes uneksia.
Onhan niitä vieläkin ihan uutenakin myynnissä. Hyväntekeväisyyskirpparia hoidin pari vuotta, pari kertaa tuli lahjoituksena ja heti meni, hinta oli taulusta ja mukana olleista varusteista riippuen 5 tai 8 euroa.