Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko 60-luvun ja myöhempienkin lukujen lapsuuden päivänne viettäneet: LIITUTAULUN?

Vierailija
27.12.2021 |

Itse 60-luvun alussa syntyneenä sain alle kouluikäisenä joululahjakseni liitutaulun valkoisine liituineen, ja myöhemmin sain myös värillisiä liituja. Minusta se oli ihana joululahja. Tykkäsin leikkiä koulua vielä alakoululaisena; ja olin olevinani kansakoulun luokanopettaja ja mielikuvitusoppilaat luokassani. Mutta lapsena myös kisailtiin HIRSIPUU-nimistä sanakilpailua liitutaulullani kaverien kanssa ja sisaruksienikin kanssa. Koulussakin vielä luokkalaisten kanssa kisailtiin joskus liitutaululla HIRSIPUU-sanakilpailukisaa.
Onko nykylapsista liitutaulu liituineen enää kiinnostava?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä vieläkin ihan uutenakin myynnissä. Hyväntekeväisyyskirpparia hoidin pari vuotta, pari kertaa tuli lahjoituksena ja heti meni, hinta oli taulusta ja mukana olleista varusteista riippuen 5 tai 8 euroa. 

Vierailija
2/4 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei ekalle vastaajalle, että niitä olet huomannut vielä olevan kirppikselläkin myynnissä.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, ja varmaan nytkin olisivat ihan hyviä piirtämään opetteleville ainakin. En ole nähnyt myynnissä, saatikka käytössä mutta kiva kun on kuten eka vastaaja kertoi.

Vierailija
4/4 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sellaisen 70-luvulla. Värillisistä liiduista en osannut edes uneksia.