Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

piikitysten hinnat (inssi)

17.09.2006 |

Ensi viikolla on tarkoitus keskustella lääkärin kanssa, siirryttäisiinkö clomeista piikityksiin. Minkä hintaisia nämä piikitykset ovat ja minkälaisia kokemuksia teillä on niistä verrattuna clomeihin? Mulla clomit (pienin annos) toimineet muuten ok, mutta tullut pari kystaa ja limis on alle 8mm eli ei saisi paljon oheta. Kiitos tiedoista etukäteen!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin tietää noita hintoja, vaikka varmaan ovat aikalailla eri summmat eri ihimisillä riippuen määristä.

Vierailija
2/11 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä meillä yhdessä inssissä oli Menopur-pistoshoito. Pistin 75 IU kuutena päivänä, jotenka siitä tuli hinnaksi vajaa 100 euroa tuolta ajalta.. Inssiä varten toki nuo pistomäärät ovat pienempiä kuin koeputkihoidoissa, mutta käsittääkseni itse olen päässyt aina pienimmällä mahdollisella annostuksella ja tuo aikakin oli noin lyhyt...

Tuolla www.yliopistonapteekki.fi -sivulla voi tsekkailla noita hintoja, toki hankalaa sekin on jos ei tiedä yhtään että millä annoksella itsellä mennään ja siitä ajasta nyt ainakaan ei etukäteen tietoa ole...

Tsemppiä hoitoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta oli paljon jo apua, kun ei ollut hajuakaan käytettävistä määristä. Voisimme siis vähän miettiä ensi viikon käyntiä varten, olisimmeko valmiita pulittamaan 100+ euroa verrattuna clomeihin.

Vierailija
4/11 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle Väestöliiton sairaanhoitaja(?) sanoi, että kannattaa varautua siihen että kalliiksi tulee. Sanoi, että voivat maksaa jopa 400 euroa! Vaikkei ihan tuota maksaisikaan, niin toi sata euroa on kai aika vähällä selvitty. Muistelen täältä lukeneeni, että jotain parin sadan paikkeilla voi olla keskivertosumma.

Vierailija
5/11 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä tieto. Kerryttävätkö nämä lääkkeet muuten Kelan maksukattoa tai siis saako niistä mitään korvausta?

Vierailija
6/11 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kuten Kuutar tuossa sanoi, inssin ollessa kyseessä voi päästä suht edullisesti, mutta tässäpä oma kokemukseni: tehty 3 ICSIä, joiden aikana käytetty kallista gonal-f -nimistä lääkettä. Kertaostokseni apteekissa ovat vaihdelleet 500-800 euron välillä - että satanen on pikkupennosten kilinää ainakin minun korvissani ;)

Hinta riippuu annostuksesta, mutta usein IVF/ICSIssä onkin isommat hevoskuurit kyseessä, jos vertaa insseihin.

Ainakin tuo gonal-f kerryttää Kelan maksukattoa, joka on tänä vuonna vähän päälle 616 euroa. Mulla on tullut maksukatto täyteen heti ensimmäisen hoidon lääkkeillä. Jos haluaa oikein pelata maksukaton kanssa, kannattaa ajoittaa hoitonsa heti alkuvuoteen, koska maksukatto tulee täyteen helposti, ja sitten loppuvuoden ajan jos hoitoja vielä tehdään, saa lääkkeet sitten pelkällä omavastuuhinnalla (joka on todella pieni). Tässä tapauksessa kannattaa muistaa käyttää AINA SAMAA APTEEKKIA! Kysy omasta apteekistasi lisää, millaiset käytännöt siellä on.

Vierailija
7/11 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, luin nyt kunnolla alkuperäisen kirjoittajan otsikon... Eli unohda nämä höpinäni, jos kerta olet inssiläinen... minulla kun ei ole kokemustakaan kevyemmistä hoidoista, niin tuli vastattua oman kokemuksen kautta eikä ne siis ole ollenkaan samanveroisia inssiin verrattuna, sori sori!

Vierailija
8/11 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meille tehtiin Inssejä Gonal-F:n voimin. Mulla oli kanssa käytössä pienet annokset. Yhdelle hoitokerralle hintaa tuli n. 120-150e. Mun mielestä kannattaa tosiaan miettiä Clomin vaihtoa piikityksiin, koska jos Clomi tosiaan ohentaa sulla limakalvoa, niin se ei auta vaikka hedelmöityskin tapahtuisi, jos munis ei kiinnity...

Ja maksukattoa tosiaan keryttää kaikki reseptilääkkeet, jotka ovat jonkun sairauden hoitoon.

Vierailija
9/11 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja kyselevälle toivotan onnea: olisi hienoa, jos pärjäisitte inssillä, vaikka sitten vähän kalliimmin lääkityksin. IVF:t ym ovat sitten jo niiin eri hintaluokan asioita, huokaus.

Ja kysymys:

Onko totta, että Kela-korvaukset " alan lääkkeistä" jäävät pois, kun täyttää 40v??

Vierailija
10/11 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikille vastanneille. Näillä tiedoilla on hyvä mennä lääkärin juttusille sitten.

Vierailija
11/11 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuon suuntaista olen itsekin ymmärtänyt tai kuullut jostain - kai Kelassa ajatellaan niin, että ei enää " kannata" tukea yli 40-vuotiaiden lääkekustannuksia yhteiskunnan varoin... ja ikävältähän se asianomaisista toki tuntuu. Kannattaa varmaan tarkistaa asia vielä joko hoitopaikasta tai suoraan kelasta.