Kerros vai omakotitalo
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna ehdottomasti kerrostalo ja sopivan pieni että helppo siivota, nyt vaan akka määkii että okt pitää olla, vtuttaa jo etukäteen sellaiseen muutto kaikkine vaivoineen.
Ei iso asunto ole juurikaan sen työläämpi siivota. Ihminen tuottaa saman määrän sotkua tilan määrästä riippumatta. Isossa kämpässä ne sotkut levittäytyy isommalle alueella, mutta yhtä paljon siivottavaa siitä syntyy. Omakotitalossa menee helposti päivä tai pari kun ei edes käy jossain huoneessa. Eikä sellainen huone itsestään sotkeennu.
Naapurit mökää nyttenkin; ilmeisesti lapset opettelevat soittamaan uusia soittimia ja mikkikin on hankittu karaokea varten. Säästän ok-taloon....
Vierailija kirjoitti:
Naapurit mökää nyttenkin; ilmeisesti lapset opettelevat soittamaan uusia soittimia ja mikkikin on hankittu karaokea varten. Säästän ok-taloon....
Entisenä ok-taloasukkina voin luvata, ettei se elämä ole sen hiljaisempaa. Pihalla huudatetaan juuri viritettyjä mopoja. Ruohonleikkurit ja moottorisahat ja sirkkelit huutaa joka päivä. Koirat räksyttää. Autotallissa soittaa joku aloitteleva death metal-bändi. Illalla kuunnellaan sitä omaa musiikkia musiikkia stereot täysillä, ikkunat ja ovet helteen takia auki, koska "ei ole seinänaapureita", joten kenestäkään ei tarvi välittää. Oma tupa, oma lupa. Jos ei jollekin kelpaa, muuttakoot muualle...
Vierailija kirjoitti:
Kertoo aika paljon ihmisten todellisesta tahdosta kun pohtii minkälaisissa asumuksissa miljonäärit, menestyneet ja lottovoittajat asuu. Yllättäen se kerrostalokämppä vaihtuu omakotitaloon kun siihen avautuu mahdollisuus.
Jos voittaisin Lotossa ostaisin silti kerrostaloasunnon. Keskustan arvotaloista kylläkin. Omakotitalossa ei mielestäni ole muuta hyvää kuin asuinneliöt. Ne olisivat kivat. Mutta niitä juuri on Turun keskustan vanhoissa taloissa. Sinne muuttaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo, helppoa ja edullista, ei tarvitse itse hoitaa pihaa ja jotain jos hajoaa tms huoltomies hoitaa. Kun asuu vuokralla, vuokranantaja huolehtii liedestä ja jääkaapista, niin ei tule isoja yllättäviä kuluja jos esim. jääkaappi hajoaa.
Kuvitteletko sinä, että minä vuokranantajana maksan sen sinun käyttöön tulevan jääkaapin?
En maksa! Sinä maksat vuokrissa sen moninkertaisesti ja minä laitan sen sitten verovähennyksiin. Ei se m8nulke mitään maksa, sinulle maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo asunto ei kasva arvoa samalla tavalla kuin rivitalo tai omakotitalo
Mitä ihmettä. Myin juuri sijoituskaksioni, sain voittoa yli 100 000 euroa kymmenessä vuodessa. Nykyisen asuntoni arvo on noussut n. 150 000 siitä mitä maksoin, kun ostin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisenä ok-taloasukkina voin luvata, ettei se elämä ole sen hiljaisempaa. Pihalla huudatetaan juuri viritettyjä mopoja. Ruohonleikkurit ja moottorisahat ja sirkkelit huutaa joka päivä. Koirat räksyttää. Autotallissa soittaa joku aloitteleva death metal-bändi. Illalla kuunnellaan sitä omaa musiikkia musiikkia stereot täysillä, ikkunat ja ovet helteen takia auki, koska "ei ole seinänaapureita", joten kenestäkään ei tarvi välittää. Oma tupa, oma lupa. Jos ei jollekin kelpaa, muuttakoot muualle...
Saatat olla oikeassa, mutta nyt, kun alkoi yläkerran rouva "laulamaan" mikrofoniin, niin muutan vaikka prätkäkerhon päämajaan, jos pääsisi näitä sulosävelmiä karkuun.
Omakotitalo. Oma piha ja oma rauha. Kukaan ei mölyä seinän takana eikä tarvitse olla maksamassa kenenkään toisen osuutta yhtiön menoista jos ei vastikkeen maksu kiinnosta. Remontit saa tehdä kun haluaa eikä vain silloin kun kaikilla on rahaa ja halua siihen.
Ja kaikista parasta on oma piha. Puutarhanhoito on parasta terapiaa ja liikuntaa.
Niinkauan omakotitalo kuin pystyn pitämään. On väljyyttä. On mahdollisuuksia tehdä monia asioita pihalla mitä kerrostalossa ei voi tehdä. Eihän siellä voi olla edes pihalla, ottamassa auringoa. Grillailemassa omassa rauhassa tms.
Naapurien äänet ei kuulu sisälle.
Kerrotaloihin menevät ne jotka on laiskoja/osaamattomia/jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu elämäntilanteessa.
Tällä hetkellä kerrostalo. En halua huoltotöitä.Eikö kerrostalossa tarvita ikinä huoltotöitä?
Ei yleensä samassa laajudessa kuin omakotitalossa.
Uskovainen mies
No moninkertaisessa laajuudessahan niitä tarvitaan. Jos olet osakas, maksat niitä koko ajan vastikkeessa. Jos olet vuokralainen, maksat niitä koko ajan vuokrassa.
Omakotitalossa voi tehdä osan itse tai ainakin kilpailuttaa tekijän itse. Paljon halvemmalla.
Asun omakotitalossa, jonka olen perinyt vanhemmiltani, teetimme putkirempan kun talolla on ikää ja muutenkin kunnostamme tiloja, putkiremppa ei kauaa kestänyt ja sen sai maksettuakin ihan helposti.
Sisareni omistaa perheasunnossa kerrostalosta, ovat isoissa veloissa putkirempan takia, aivan jäätävät hinnat.
Noin kuin joku sanoikin. Omaan elämäntilanteeseen ja kukkaroon sopiva. Itse olen asunut kaikissa ( kerros-rivi- ja omakotitalo) . Myös soluasumisesta on kokemus opiskeluajoilta ja samoin alivuokralaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotaloihin menevät ne jotka on laiskoja/osaamattomia/jotain muuta.
Tai haluavat vaikka asua kaupungin ytimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo aika paljon ihmisten todellisesta tahdosta kun pohtii minkälaisissa asumuksissa miljonäärit, menestyneet ja lottovoittajat asuu. Yllättäen se kerrostalokämppä vaihtuu omakotitaloon kun siihen avautuu mahdollisuus.
Jos voittaisin Lotossa ostaisin silti kerrostaloasunnon. Keskustan arvotaloista kylläkin. Omakotitalossa ei mielestäni ole muuta hyvää kuin asuinneliöt. Ne olisivat kivat. Mutta niitä juuri on Turun keskustan vanhoissa taloissa. Sinne muuttaisin.
Tottakai jokaisella on omat mieltymyksensä. Jos kuitenkin katsotaan tilastollisesti missä asuu sellaiset ihmiset joilla on vähintään pari miljoonaa euroa omaisuuden arvo. Käytännössä heistä valtaosa asuu omakotitalossa.
Teot puhuu enemmän kuin sanat. Jos ihmisellä on mahdollisuus vapaasti valita asumismuotonsa niin omakotitalo voittaa kerrostaloasunnon. Ei aina, mutta usein.
Ilman muuta kerrostalo (suuri asunto, hyvällä sijainnilla, talossa uima-allas ja kuntosali, biljardi ja pingismahdollisuus). Kaikissa olen asunut ja toki kaikissa omat hyvät puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta kerrostalo (suuri asunto, hyvällä sijainnilla, talossa uima-allas ja kuntosali, biljardi ja pingismahdollisuus). Kaikissa olen asunut ja toki kaikissa omat hyvät puolensa.
Unohdit helikopterikentän katolla ja ampumaradan kellarissa. Oikeasti jos haluaa asua silleen, että saman katon alta löytyy biljardipöytä, uima-allas ja kuntosali niin omakotitalo on lähes välttämättömyys. Eihän tuollaisia kerrostalokämppiä ole olemassakaan. Ainakaan kovin montaa kappaletta koko Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Jokainen ajattelee varmaan vastatessa omaa elämäntilannetta, ei sitä, millainen olisi miljonäärinä.
Helppoahan miljonäärinä on okt:ssa asua, kun mitään ei ole pakko huoltaa itse ja käytännössä riskejä ei ole niin paljon. Köyhä tai keskituloinen okt:n omistaja sen sijaan voi joutua aikamoiseen liriin kerrasta, jos talon kanssa tulee jotain ikävää.
Riippuu asunnosta ja paikasta. Mieluummin omakotitalo kuin pieni yksiö. Tai mieluummin tilavahko kerrostaloasunto hyvältä paikalta kuin hyvä omakotitalo huonojen kulkuyhteyksien päässä kaukana kaikesta.
Tällä hetkellä rivari jossa ei pitänyt olla lumitöitä juuri lainkaan. Kuinkas ollakkaan minulle lankesi kuitenkin koko taloyhtiön suurin määrä lumitöitä. Kusettavat, niin kiinteistövälittäjä ja omistaja ja naapuri jolle periaatteessa osa lumihommista kuuluisi kieltätyy niitä tekemästä. Kummasti kelpaa silti kulkea missä on työt tehty?!
Heti kun vuosi kuluu umpeen (vuokrasopimus) pois täältä. Eli EI ainakaan rivari jos ulkotöitä ei ole ulkoistettu. Mustakaa varmistaa asia mustaa valkoisella!
Kun olin opiskelija niin isä osti minulle kt-asunnon.
Sitten löysin tuon miehen ja muutettiin rivariin.
Perhe kasvoi ja ostettiin ok-talo.
Nyt vanhana on taas kt-asunto hyvä.