Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joka olisi kohdannut elävän suden kotinsa lähellä?

Vierailija
27.12.2021 |

Miten on?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pihalla vieraillut susi ja karhu. Parin kilometrin päässä on nähty 3 suden lauma. Kuuluu luontoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Tapahtui Kuopion Puijonlaaksossa. Kyseessä oli nuori urossusi,joka oli ilmeisesti ajettu laumasta pois. Poliisi kävi ampumassa suden.

Vierailija
4/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti.

Vierailija
5/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli susi kaverina monta vuotta. Retkeiltiin vuorilla ja metsässä. Oltiin kuin parhaat kaverit.

Vierailija
6/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin riistakamerassa useinkin.

Vierailija
7/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt, kun oli pimeää, mutta viime talvena ulvoi pihapiirissä olevan pikkulammen vastarannalla. Aamulla käytiin hankeen jääneitä jälkiä katsomassa. Pyöri tällä alueella tovin ja katosi sitten. Toivottavasti ei jäänyt minkään salametsästäjän kynsiin.

Vierailija
8/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuussa pari kertaa näin suden siinä kotiini johtavalla tiellä

Vierailija
9/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aila tasan kaksi vuotta sitten olin aamupimeällä lähdössä töihin ja huomasin, että naapurin liiketunnistimella toimivat ulkovalot syttyivät palamaan. Yleensä valot syttyvät peurojen, kauriiden ja jänisten takia, mutta silloin valoissa seisoisikin kaksi isoa sutta. Näin ne todella selvästi, koska välimatkaa oli noin 40 metriä.

Mieheni ei uskonut alkuun ollenkaan, mutta nähtyään jäljet hän ei voinut muuta kuin uskoa. Myös muutamat lähinaapurit olivat nähneet joko susia/suden tai niiden jälkiä ja jäljet kulkivat meidän pihan läpi. Espoossa Nuuksion lähellä asumme.

Vierailija
10/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistahavainnot.fi -sivuilta löytyy reviirejä yms.

Vierailija
11/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen. Muita kysymyksiä?

Vierailija
12/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastotieteilijänä mielenkiinnolla odotan taas sitä ihmettä, kuinka mammoille sattuu ja tapahtuu tilastollisesti hyvin epätodennäköisiä asioita lähes viikottain. :D

Ja kyllä, tämäkään ketju ei petä!

Vierailija
13/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huomattavasti huolestuneempi jos lähistöltä alkaisi löytyä suden raatoja..

Vierailija
14/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastotieteilijänä mielenkiinnolla odotan taas sitä ihmettä, kuinka mammoille sattuu ja tapahtuu tilastollisesti hyvin epätodennäköisiä asioita lähes viikottain. :D

Olet vain surkea tieteilijä, katso peiliin.

Vierailija
15/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kodin, mutta kesämökillä olen nähnyt ihan pirtin ikkunasta suden sekä pari kertaa kauempaa metsätiellä kulkiessa.

Ja syksyllä ensilumen aikaan on ollut pihassa sudenjälkiä enemmänkin mutta silloin olen nähnyt vaan jäljet aamulla.

Vierailija
16/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Itä-Suomessa maalla, olen nähnyt suden, karhun, villisian ja ilveksen jälkiä alle kilometrin säteellä kotiovesta.

Kettuja, kauriita, mäyrän ja supin olen nähnyt ihan kotipihassa.

Myös iso hirvi on ollut näköetäisyydellä.

Vierailija
17/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susi ollut tontilla ja ilves rappusilla, kissa pääsi sisälle karkuun kun ovi oli auki. Ilveksen onneksi haulikko oli lukitussa kaapissa, ehti karkuun. Niin meillä "virallinen" ampumalupa sillä ehdolla että taljasta ei tehdä metsästysmuistoa vaan laitetaan sammaleen alle.

Vierailija
18/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 48-vuotias, mielestäni ei ole kauhean epätodennäköistä että pihani poikki on kerran elämäni aikana mennyt susi. Niitähän on täällä Turun lähistöllä aika paljonkin. Sudesta tosin näin vain jäljet, naapuri näki itse eläimenkin. Ilveksen taas olen nähnyt kolme kertaa. Sillä on reviiri täällä lähistöllä.

Vierailija
19/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut monestikin. Avattu rehuauma houkuttelee rusakoita ja peuroja syömään ja susi käy usein nappaamassa jonkun siitä.

Myös hirvet ja ketut on tulleet pihalle.

Vierailija
20/49 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on koira pannassa lemmikkinä ne on puoli tai oikeita susia ne käy kiinni peuraan ja kaneihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän