Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisistä on tullut zombeja syynä älypuhelin

Vierailija
11.04.2015 |

Ihmisistä on tullut yksinkertaisesti Zombeja. Noin 60%:lla ihmisistä on älypuhelin kädessä julkisissa tiloissa. Työpaikoissa olen myös huomannut sen, että monilla puhelin häiritsee työntekoa kun pakko katsoa viestit 5 min välein. Taukohuoneissa ihmiset tuijottavat vain puhelintaan eivätkä juttele. Suosittelen jokaista siirtymään vanhaan 2G puhelimeen, rentouttaa oloa kovasti kun ei tarvitse puhelintaan jatkuvasti räplätä. Kyllä tekstiviesteillä ja puheluilla pärjää. Toivottavasti kehitys ei mene siihen suuntaan, että ilman älypuhelinta ei tule toimeen.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:18"]

Musta olisi ihana katsella samojakin maisemia loputtomiin jos olisi tilaisuus. Minulla on tavallisesti rikas sisäinen elämä, joka on parhaimmillaan silloin, kun istun junassa tai bussissa enkä pysty häiritsemään itseäni joutavalla netin selailulla. Netti häiritsee ihmistä niin että sisäinen elämä alkaa latistua? 

[/quote]

Sama täällä! Joskus vain pitää "antaa olla". Kumma miten aikuisillakin pitää koko ajan olla jotain virikettä.

Vierailija
2/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että ihmiset räplää puhelintaan jopa pyöräillessä! Please kertokaa ettei ne tee sitä myös samalla kun ajavat autoa! Sehän on vaarallista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa turvallinen olo jos huomaisin bussikuskin näpelöivän puhelintaan ajaessa. Mut ainiin, en huomaa, koska mulla itselläni on naama kiinni omassa puhelimessani.

Vierailija
4/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ennen vanhaan bussissa ihmiset lukivat sanomalehtiä. Ei ole paljoa eroa puhelimen toljottamiseen.

Vierailija
5/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin AP on oikeassa, mutta vain osin. Mulle ei enään tule käytännössä mitään lehtiä. Luen uutiset ja artikkelit netistä.

Kirjojakin olen enenevässä määrin alkanut lukea tabletilla.

Lisäksi youtube, areena yms.

On siis muutakin kuin fb-päivitysten orjana olo. Olisiko aamubussissa ison paperilehden taittelu jotenkin fiksumpaa kuin lukeminen kännystä?

Vierailija
6/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:32"] [quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"] Mitä mun pitäisi bussimatkalla tehdä, ap? [/quote] Hengittää, katsella maisemia, juoda vettä, keskittyä sieluusi ja ajatella posiitiivisia, tai lukea kirjaa tai sanomalehteä. Vielä 5 vuotta sitten tilanne ei ollut näin paha kuin nyt. Ihmisiä viedään luonnottomaan tilaan kun se addiktoiva älypuhelin on pakko olla esillä. Teknologian vankeja. [/quote] Mitä eroa siinä on, luenko sanomalehteä vai hesarin sivuja puhelimesta, tai luenko pokkaria vai e-kirjaa puhelimesta? Paitsi että puhelin on paljon kätevämpi käyttää bussissa. [/quote] Terveellisyys. Paperi on hengittävää ja siksi terveellisempää lukea sanomalehteä. Älypuhelimen näyttö rasittaa silmiä ja säteilee, aiheuttaen syöpää. [/quote] Entä miljoonien kertakäyttöisten lehtien aiheuttamat ympäristövaikutukset? Aiheuttaakohan tehtaat syöpiä?

[/quote]

Voihan ne tehtaat syöpääkin aiheuttaa.

Ainakin ne aiheuttaa työpaikkoja, joista on pulaa.

Vierailija
7/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:07"]

Maailma ja ihmiset kehittyy.

[/quote]

Kaikki kehitys ei ole automaattisesti hyvää.

[/quote]

Mutta väistämätöntä se on, joten siitä urputtaminen vasta typerää onkin.

Vierailija
8/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei osaa olla läsnä hetkessä. Mä tajuan ihan hyvin, että lukee uutisia tai päivittää kuulumisia julkisissa, mutta miksi pitää olla puhelin naamassa kiinni ystävien seurassa, omien lasten seurassa, puolison seurassa, urheillessa, autoillessa jne. Älytöntä todellisuuspakoa, jossain mättää!

Vierailija
9/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:47"]

Oon huomannut että ihmiset räplää puhelintaan jopa pyöräillessä! Please kertokaa ettei ne tee sitä myös samalla kun ajavat autoa! Sehän on vaarallista!

[/quote]

Itse ajan ainakin päivittäin Turusta Hesaan ja takaisin töihin. Eipä tulisi mieleenkään tuota jurnutusta jaksaa jos ei olisi tabletti telineessä ratin vieressä että voi surffailla, katsella youtuben parhaat uutuudet ja pidemmillä suorilla heittää vähän leukaa vauva-palstalle. Puheohjaus varmistaa vielä sen, että vaikka poliisi pysäyttäisi niin yhdellä käskyllä lävähtää ruudulle navigattori, joka on luonnollisesti täysin laillinen.

Vierailija
10/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:18"]

Musta olisi ihana katsella samojakin maisemia loputtomiin jos olisi tilaisuus. Minulla on tavallisesti rikas sisäinen elämä, joka on parhaimmillaan silloin, kun istun junassa tai bussissa enkä pysty häiritsemään itseäni joutavalla netin selailulla. Netti häiritsee ihmistä niin että sisäinen elämä alkaa latistua? 

[/quote]

Minäkin tykkään ajatella ja pohtia asioita. Haaveilla ja kuvitella. Onko suurinosa ihmisitä niin yksinkertaisia, ettei päässä liiku mitään, jos joutuu istumaan tai jonottamaan hetken aikaa?

Onko niillä kännykän rämplääjilläkin joku mielikuvitus potentiaali olemassa, mutteivät osaa sitä käytää?

Voiko taustalla olla ihmisten laumasieluisuus ja pelko siitä ettei olisi hyväksyttävää olla luova.

Ainakin itse sain peruskoulussa ja lukiossa paljon vittuilua ja kateellisten panetteluja, kun esitin erikoisempia valtavirrasta poikkeavia visioita ja ajatuksia. En silti osannut hävetä sitä että minulla on mielukuvitus ja käytän sitä.

Vierailija
11/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä uutisia pitää lukea? Iltapäivälehdet ja muut ovat ihan täyttä roskaa, joiden lukemisesta ei ole mitään käytännön hyötyä.

Vierailija
12/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta!!

Vierailija
13/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:49"]Tulispa turvallinen olo jos huomaisin bussikuskin näpelöivän puhelintaan ajaessa. Mut ainiin, en huomaa, koska mulla itselläni on naama kiinni omassa puhelimessani.
[/quote]

Tänään just oli HSL:n kuskilla känny kädessä koko 40 min matkan! :-D Kiinnitin huomiota, kun olin eturivissä katselemassa maailmaa ja kuuntelemassa musaa. Hyvin meni matka ja tavanomaisuudesta poiketen kuski todella morjesti jokaista kyytiin tulijaa. Tarina ON tosi!!!

Vierailija
14/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran katsoin elokuvateatterin jonossa, kun ihmiset laahusti hitaasti eteenpäin ja niillä oli ne älypuhelimet ja niitä ne katsoi siinä laahustaessaan. Tosiaan ihan kuin zombeja, joita käskytettiin siitä laitteesta. Huvittavan näköistä.

Vierailija
15/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun pitäisi bussimatkalla tehdä, ap?

Vierailija
16/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ei pysy perässä. Älkää huoliko emme mekään 20:n vuoden jälkeen ymmärrä sen ajan meininkiä.

Vierailija
17/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävitin puhelimen kännissä ja aamulla tajusin miten elän elämää sen kautta. En saanut enää ketään kiinni ja nettikin tuli puhelimesta. Jouduin täydelliseen pimentoon. Jos joskus tapahtuisi se sähköverkon totaalinen romahtaminen mitä on uhkailtu siitä 70-luvun tapahtumasta lähtien, menisi todennäköisesti ihmiset niin sekaisin että tappisivat itsensä. Fb-vajarit on vakava asia joillekin.

Vierailija
18/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"]

[/quote]

Hengittää, katsella maisemia, juoda vettä, keskittyä sieluusi ja ajatella posiitiivisia, tai lukea kirjaa tai sanomalehteä. Vielä 5 vuotta sitten tilanne ei ollut näin paha kuin nyt. Ihmisiä viedään luonnottomaan tilaan kun se addiktoiva älypuhelin on pakko olla esillä. Teknologian vankeja.

Vierailija
19/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"]

[/quote]

Pasko housuusi?

Vierailija
20/60 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"]

[/quote]

Hengittää, katsella maisemia, juoda vettä, keskittyä sieluusi ja ajatella posiitiivisia, tai lukea kirjaa tai sanomalehteä. Vielä 5 vuotta sitten tilanne ei ollut näin paha kuin nyt. Ihmisiä viedään luonnottomaan tilaan kun se addiktoiva älypuhelin on pakko olla esillä. Teknologian vankeja.
[/quote]
Mä luen sanomalehtiä. Sillä älylaitteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä