Voi luoja, aikuinen tytär värjäsi hiukset sitten VIOLETIKSI
Kamalaa myöntää, mutta tunnen todella suurta myötähäpeää. :( Hänellä oli joskus teini-iässä (13-15-vuotiaana) vaihe jolloin värjäsi salaa hiuksensa siniseksi, mutta luulin oikeasti että se olisi jäänyt tuohon.
Tyttö on todella fiksu ja järkevä tapaus, aina on hoitanut työnsä ja koulunsa hyvin, tällä hetkellä lukee korkeakoulun pääsykokeisiin (joku it-ohjelmoija/insinööri yms)
On nörtti, mutta ei ole koskaan näyttänyt sitä ulkonäössään, mitenkään. Edes silmälaseja ei suostu käyttämään vaan piilolinssejä on käyttänyt teinistä saakka.
Tyttäern kasvonpiirteet ovat sellaiset, ettei niihin sovi shokkivärit OLLENKAAN. Kyllähän ne näyttää ihan kivalta kapeakasvoisilla ja siroilla likoilla, mutta tyttärellä on aina ollut vähän maskuliiniset kasvonpiirteet. Vielä kun ei harrasta meikkausta kovinkaan paljon, eli jätti kulmakarvansa naturellin väriseksi. Hieman on omituisen näköistä vaalean ruskeat + violetti tukka yhdistelmä.
Onneksi tuo varmaan kuluu pois äkkiä.
Kommentit (59)
Tummanvioletti on itseasiassa parempi kuin kirkas lila. Lila taittuu helpommin vihreäksi jos koittaa värjätä päälle. Jos on värjännyt todella tumman ruskean päälle, niin tuskin tuosta mitään sen suurempaa ongelmaa tulee.
"Pahin" on se kun värjää täysblondista (blondatusta) siniseksi ja koittaa sen jälkeen värjätä ruskeaksi. Tuo violetti on ainoa jonka voi vetää tummaan tukkaan ja se on shokkiväreistä harmittomin.
Värjäsikö tummasta violetiksi, vai vaalensiko ensin? Ekassa ei ole mitään ongelmaa, mutta vaaleasta tukasta shokkivärejä on hyvin, hyvin hankala saada pois.
Vanhanaikainen väri jo. Harmaa se olla pitää.
Hei, saisinko kysyä mielipidettä samaan aiheeseen liittyen: meillä on myös hiusriitaa äidin ja aikuisen, tai no täysi-ikäisen tyttären välillä. Itse olen siis se tytär, ja haluaisin mielipiteitä, että voiko äiti todella kieltää minua värjäämästä hiuksiani sellaisiksi pastellivärisiksi? Onko se reilua, miten te reagoisitte, jos oma tytär haluaisi vaaleanpunaiset hiukset? Kiitos vastauksista c:
Katsopa ap huviksesi Googlen kuvahaulla, miltä Karoliina Korppoo näyttää. Hän on yksi Suomen harvoista naispuolisista pelinsuunnittelijoista. Minun mieheni pelaa ihan intona hänen uusinta peliään, jota myytiin ensimmäisenä päivänä 250000kpl. IT-alalla ei ole niin tiukka ulkonäkökoodi kuin jossain lakitoimistossa tai varainhoidossa, joten älä turhaan murehdi tyttösi puolesta. Hiusten väri ei mitenkään vähennä hänen mahdollisuuksiaan menestyä alalla, jossa työntekijät rekrytoidaan osaamisen, ei pärstäkertoimen perusteella.
Jos minulla olisi täysi-ikäinen tytär, antaisin hänen värjätä hiuksensa millaiseksi tahtoo. Joskus oppi menee parhaiten kantapään kautta. Niin, ja tietenkään täysi-ikäisen ei tarvitse kysyä äidiltään lupaa. Luulen, että pitäisin minkävärisestä kuontalosta tahansa :)
Sinähän sen sanoit jo otsikossa, tyttäresi on aikuinen. Hiusvärin tai muidenkaan asioiden ei tarvitse äitiä miellyttää.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:02"]
Hei, saisinko kysyä mielipidettä samaan aiheeseen liittyen: meillä on myös hiusriitaa äidin ja aikuisen, tai no täysi-ikäisen tyttären välillä. Itse olen siis se tytär, ja haluaisin mielipiteitä, että voiko äiti todella kieltää minua värjäämästä hiuksiani sellaisiksi pastellivärisiksi? Onko se reilua, miten te reagoisitte, jos oma tytär haluaisi vaaleanpunaiset hiukset? Kiitos vastauksista c:
[/quote]
Voi kieltää, mutta se ei tarkoita, että kieltoa pitäisi noudattaa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:02"]Hei, saisinko kysyä mielipidettä samaan aiheeseen liittyen: meillä on myös hiusriitaa äidin ja aikuisen, tai no täysi-ikäisen tyttären välillä. Itse olen siis se tytär, ja haluaisin mielipiteitä, että voiko äiti todella kieltää minua värjäämästä hiuksiani sellaisiksi pastellivärisiksi? Onko se reilua, miten te reagoisitte, jos oma tytär haluaisi vaaleanpunaiset hiukset? Kiitos vastauksista c:
[/quote]
Sun hiusten värjääminen ei kuulu sun äidillesi pätkän vertaa. Värjää jos haluat.
Ps. Parempi värjätä shokkiväreillä, jotka on suoravärejä ja "maalaavat" vain hiusten pinnan, kuin tummilla kestoväreillä, jotka imeytyvät päänahasta verenkiertoon ja kerryträvät kehoon PDF, joka pahimmassa tapauksessa johtaa kuolemaan
Heh, olen yli 30-vuotias nainen, esimiestehtävissä IT-alalla ja mulla on ollut pinkit hiukset jo vuosia. Välillä pastellit ja välillä ihan shokkipinkit. Eipä tuo ole etenemistäni estänyt, ennemminkin jään paremmin mieleen. Tyylini on muuten aika naisellinen, käytän mekkoja, värikkäitä neuletakkeja ja jakkuja tilanteen mukaan. En haluaisi olla omalla alallani sellaisessa työpaikassa, jossa työpaikat jaotellaan ulkonäön tai tyylin mukaan.
Kuusikymppinen äitinikin kehui hiuksiani, samoin 93-vuotias mummoni. Kumpikin sanoi ettei ikinä olisi nuoruudessaan tai omassa ammatissaan uskaltanut. Saan muutenkin satunnaisesti hiuksistani kehuja ihan tuntemattomaltakin. Lävistyksiä tai tatuointeja ei löydy, jos tuo yksi jankkaaja sitä miettii.
Opiskelen IT-alaa ja olen ns. tavallisen näköinen nainen ruskeine hiuksineni, perus merkkilaukkuineni (MK) jne. Olen suuri poikkeus!
Kaikki muut tytöt opinahjossani tuntuvat olevan jotain aikuiseksi kasvaneiden japsiernujen ja sofioksas-henkisten goottien väliltä, eli pelkät tummanvioletit hiukset ovat kyllä ihan kesyimmästä päästä... Lävistykset, tatuoinnit, shokkivärit, kuiturastat ja mielikuvitukselliset vaatteet ovat arkipäivää.
Paras ystäväni on lastentarhanopettaja pk-seudulla ja hänellä on "hihatatuointi" molemmissa käsissä, lävistyksiä naama täynnä ja tällä hetkellä siniset hiukset. Lapset kuulemma tykkäävät hänen tatuoinneistaan ja ovat innoissaan, kun hänellä on t-paita päällä ja tatskat esillä :D
Miten se sun persettäs kaivaa minkä väriset hiukset aikuisella tyttärelläs on? Aikuisella. Eiköhän hän saa päättää hiuksistaan ihan itse. Lopeta vanhoillinen ajattelu ja tuu säkin nykyaikaan. Nykyään kun shokkivärjätyt hiukset ei enää leimaa ketään automaattisesti miksikään nuorisorikolliseksi punkkariksi.
Minun äitini kävi joskus 60-luvulla presidentin itsenäisyyspäivän juhlissa ja hänelle sävytettiin juhlia varten violetti tukka.
Heli Palsanmäellä usein liila tukka, tosi symppis, pätevä ja varakas nainen. Ei kaikkien tarvi olla samasta muotista. Nuoruuteen kuuluu tyylikokeilut
Mun kuusitoistavuotiaani värjäytti kampaajalla ekaksi tukkansa kirkkaan siniseksi, sitten muutaman kk päästä kirkkaan vihreäksi, mikä on värinä nytkin. Ja ajattelepa, minä maksoin molemmat operaatiot... mutta toisin kuin ap, katson, että teinilläkin on oikeus päättää tuollaisista asioista ihan itse. Täysi-ikäisistä lapsista nyt puhumattakaan.
Ja minusta on kivaa, että lapsella on oma tyyli, eikä toteuta orjallisesti jotakin Kardashian-lookia, jota näkee kolmellatoista teinillä tusinasta.
Jukupätkä kirjoitti:
Miten se sun persettäs kaivaa minkä väriset hiukset aikuisella tyttärelläs on? Aikuisella. Eiköhän hän saa päättää hiuksistaan ihan itse. Lopeta vanhoillinen ajattelu ja tuu säkin nykyaikaan. Nykyään kun shokkivärjätyt hiukset ei enää leimaa ketään automaattisesti miksikään nuorisorikolliseksi punkkariksi.
hehehe....
viesti vuoden 2015 keväältä ja sinä kaivat sen esiin?
Kenenkähän nenussa se herne on?
Noi Live color värit on ihan hassutteluvärejä, ei ne todellakaan jämähdä päähän loppuelämäksi, joten ole ap huoleti.