Saikutin joulun, vaikka alunperin piti olla töissä. Jäin kiinni somekuvista ja nyt pomo haluaa jutella.
Työskentelen hoitoalalla ja olen aikas väsynyt touhuun. Vapaatoiveista huolimatta minut oli laitettu koko jouluksi töihin, joten otin omalla ilmoituksella sitten joulun sairaslomaa.,
Joulupäivänä ja Tapanina kuitenkin tapasin ystäviäni ja illanvietoista päätyi kuvia someen, joihin minuakin oli tägätty. Työkaverit käräytti minut pomolle ja nyt puolenpäivän jälkeen on puhuttelu, jossa keskustellaan. Mitä kannattaisi nyt tehdä? Olen määräyskirjalla töissä, enkä siis vakituinen.
Kommentit (48)
Noita yllätys saikkuja tulee aina jouluna.. eli siis ihmiset haluavat viettää joulua ja ovat muka kipeitä.
Olit väsynyt töihin, mutta bilettää kuitenkin jaksoit.
Vierailija kirjoitti:
Sano että viimejouluisia kuvia
Älä myönnä mitään
Kaveritkin olleet siellä
kanssa viime jouluna?
Kavereitten ottamia kuvia.
Kerro totuus. Se on selkein tie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bye, bye saikkurahat, ehkä myös duuni.
Höpöhöpö. Hoitoalalla tarvitaan jokainen. Kaikki vääntömomentti on aloittajalla.
Jep, kaikki jotka ilmestyy työvuoroihinsa ja tekee duunia. Motivaatiosaikuttajat laitetaan kaikissa vuorotöissä heti kiertoon, kun mahdollista, koska työvuorojen järjestely näiden takia syö työaikaa, eikä tuuraajaa aina edes saada.
Vierailija kirjoitti:
Noita yllätys saikkuja tulee aina jouluna.. eli siis ihmiset haluavat viettää joulua ja ovat muka kipeitä.
Meillä lensi kuin leppäkeihäs ulos tällainen sijainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä.on, mutta olen itse toiminut hoitoalan pomina, ja joo , työntekijä.jäänyt saikulle, ja sitten postannut somern kuvia, kun on matkoilla....
Ovatko ihmiset oikeasti näin tyhmiä? Oikeasti?
Olen keikkalaisena törmännyt muutamaankin otteeseen ko asiaan. "Kipeänä kotona" ja niin somia kuvia facessa että..."juu vähän käytiin baarissa tyttöjen kanssa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä.on, mutta olen itse toiminut hoitoalan pomina, ja joo , työntekijä.jäänyt saikulle, ja sitten postannut somern kuvia, kun on matkoilla....
Ovatko ihmiset oikeasti näin tyhmiä? Oikeasti?
Olen keikkalaisena törmännyt muutamaankin otteeseen ko asiaan. "Kipeänä kotona" ja niin somia kuvia facessa että..."juu vähän käytiin baarissa tyttöjen kanssa"
2v sitten hiukan kirpaisi hankkiutua tiimiläisestä eroon. Oli ongelmia etätöissä, ei tehnyt luvattuja hommia ja vikatikki ennen erottamista oli viikon sairasloma ja sen aikana biletys baarissa. Kiva ihminen, mutta en kaipaa epäluotettavia työntekijöitä tiimiini.
Minä tein miltei joka ikisen ylityötunnin mitä vain sain, ainoastaan aatonaattona sanoin ei. Olen kyllä leipääntynyt omaan työhöni, mutta joulu ei tule puun takaa kenellekään aikuiselle, se on asennekysymys!
No, moka on jo tapahtunut. Myöntäisin tapahtuneen ja olisin pahoillani. Selitä rehellisesti tilanne ja katso kuinka käy. Täällä on turha kitistä viestitolkulla siitä kuinka joku on tehnyt jokaikisen ylityötunnin täydellisesti, AP ei ja nyt katsotaan jatko. AP ei kysynyt siitä, kuka teki pisintä päivää tai kuka on tunnollisin hoitoalan työntekijä, vaikka teko tosi tökerö olikin. Rauhallista uutta vuotta 2022!
Pari joulua sitten eräs AINA jouluaaton vapaaksi saanut eläkeikää lähestyvä kollega sai itkupotkuraivarin, kun oli laitettu aattoon iltavuoro. Meuhkasi, että on ainakin saikulla... Että miksi hän nyt joutuu, kun on jo niin vanhakin 😂 yritti kysellä muilta vuoronvaihtoa, muttei onnistanut. Jouluaatto koitti ja soitti n. tunti ennen vuoron alkua, että on sairas eikä tule. Vuorovastaava otti sitten tiedon ylös ja yritettiin jotenkin selvitä. Hänkin oli tehnyt facebookiin jonkun päivityksen "mummun rakkaat joulunvietossa".
Esimiehelle kerrottiin, että hän oli heti listan saatuaan uhannut saikulla ja joutuikin joulun jälkeen puhutteluun. Luuli kai, että pääsee, kuin koira veräjästä, kun on niin vanha ja konkari työntekijä. Joulun jälkeen alkoi työkavereille piikittely ja vasikaksi haukkumiset ja ei mennyt kauaakaan, kun jäi jollekin osa-aikaiselle.
Kukaan ei arvosta lusmuja ja epärehellisiä työ"kavereita".
Itsepähän on vuorotyöhön hakeutunut, joten miten se on muka niin vastenmielistä, että joskus täytyy joulunakin olla töissä?
Toivottavasti määräaikaista työsopimustasi ei jatketa. Varmaan muutenkin kivaa olla töissä, kun on tehnyt noin pskamaisesti työkavereille.
Vierailija kirjoitti:
Taidan tuntea sinut, ap.
Varmaan melkein kaikki jouluna töissä olleet koki tämän saman, että vähintään 1 joka vuorosta "sairastui".
Pyhinä tulisi aina toimittaa sairauslomatodistus, loppuisi nämä lusmupersseiden saikut. Oma ilmoitus ehkä arkena toimii, kun sijaisia paremmin tavoitettavissa.
Tai jos työt ei maistu, niin mt-ongelmilla, esim uupumus, saa työterveyden kautta kuukausia vapaata töistä.
Tyhmyydestä sakotetaan! Voit vain vängätä ettei ole riittävä irtisanomisperuste ja selviät varoituksella.
Palkattomat päivät tulee joulunajalta ja tästedes joudun toimittaman lääkärintodistuksen poissaoloista. Enää omailmoitus ei riitä
Lisäksi määräaikaisuuttani ei tulla jatkamaan, jok kestää nyt helmikuun loppuun. No kiva tietää, ettei jatketa. Onpahan syy saikuttaa lääkärintodistuksella ennen kuin työt loppuvat
ap
Istun työnhakajaa vastapäätä toimistossa, ja kyllä kävi sydämelle toisen puolesta viime viikolla, kun torstaina ihmiset "sairastuivat" ihan urakalla. Ihmeidentekijä tuo tyyppi, sai hän nyt joulun listat kuntoon 3 tunnissa ja muilta yksikön hoitajilta löytyi ihan uskomatonta joustavuutta tilanteessa.
Mutta ei v...u ap ja kaltaisensa. Provo tai ei, niin näitä on olemassa.