70+ riskiryhmäläisten vanhempieni sosialisoinnit
Viikon sisällä
-vierailivat toisilla riskiryhmäläisillä 80+ parilla
-vierailivat riskiryhmäläisellä lähes 70-vuotiaalla
-vierailivat riskiryhmäläisellä lähes 80-vuotiaalla, jolla oli vieraillut lapsi ja 2 lapsenlasta juuri
-heillä kävi sukulainen, jolla oli ollut kolme lasta ja kaikki lapsenlapset kylässä, joilla kaikilla uusperhekuvio vuoroviikoin. Eli verkkoon kuuluu 10 lasta ja 13 aikuista.
-lapsi ja lapsenlapset kylässä, ovat vuoroviikoin isällä ja äidillä, joilla molemmilla uusperhekuvio puolison kanssa joilla omat lapsensa vuoroviikoin. Tästä tulee siis verkko jossa 8 aikuista ja 7 lasta ovat voineet altistaa toisensa. Lisäksi noista muista vanhemmista ainakin yksi käynyt perheensä luona vanhempieni lastenlapset mukana edellisenä päivänä.
Tästä tulisi siis jo näin 50 altistunutta, eikä tässä varmasti ole kaikki mukana. Mielipiteitä? Itse pysyin omassa kodissa mieheni kanssa.
Kommentit (21)
Mitä tekemistä vierailuilla on sosialisoinnin kanssa?
Vanhempasi ovat jo siinä iässä että osaavat ihan itse päättää mitä tekevät elämällään ja mitä riskejä ottavat. Kotonansa voi kyhjöttää vaikka satavuotiaaksi mutta onko se hyvää elämää?
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisen kanssakäymisen merkitys on puhekielinen, eikä sitä löydy virallisista sanakirjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi ovat jo siinä iässä että osaavat ihan itse päättää mitä tekevät elämällään ja mitä riskejä ottavat. Kotonansa voi kyhjöttää vaikka satavuotiaaksi mutta onko se hyvää elämää?
Onko hyvää elämää kuolemantuottamus lähipiirille ja sairastua itse?
Kuinka monta rokotusta vanhemmillasi on ja millainen terveydentila? Tai ovatko he ylipäätään ottaneet rokotukset? Onko vaikeita, kroonisia sairauksia? Asuvatko he pahimmilla tartuttavuusalueilla vai missä?Osaavatko vanhempasi huolehtia käsihygieniasta ja käyttää maskeja?
Ymmärrän huolesi ja pelkosi, mutta vanhempasi päättävät kuitenkin miten elämäänsä elävät ja millaisia riskejä haluavat ottaa. Vaikea kuvitella, etteivät he myös seuraisi koronatilannetta etenkin kun sinä heistä niin hienosti huolehdit
Teen töitä koulussa, jossa on yhtenään joku koronassa. En tiedä, miten herkästi korona tarttuu mutta olen tähän asti väistänyt ne. Riskin tarttuvuudesta tajuan ja myös senkin, ettei korona välttämättä tartu tuosta vain. Menen nyt ottamaan kolmannen rokotteen ja koetan luottaa niidenkin vaikutukseen.
Tuskin nuo, jotka ovat toisillaan vierailleet ovat rajoittaneet mitään muitakaan kontaktejaan. Eli verkko on varmasti moninkertainen, puhutaan sadoista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisen kanssakäymisen merkitys on puhekielinen, eikä sitä löydy virallisista sanakirjoista.
Sosialisointi löytyy sanakirjoista ja se tarkoittaa yhteiskunnan tai valtion haltuun ottamista. Kantasanana on sosialismi, ei sosialisaatio.
Mitä helvetin väliä? Anna niiden elää!
Varmasti heilläkin olis hauskempaa vaan kyylätä muiden tekemisiä esittäen itse parempaa kuten sinun elämäsi näyttää olevan ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialisointi ei ole sosiaalista kanssakäymistä, se on haltuunottoa. Vanhempasi ovat siis ryhtyneet viemään ikätovereittensa omaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, ap.
En ole mieheni kanssa käynyt koko syksyssä missään paitsi kerran kahdessa viikossa kaupassa aamulla klo 6.00.
Olemme kahteen kertaan rokotettuja,mutta emme halua mahd. oireettomina viruskantajina levittää tautia.
Joidenkin aivokapasiteetti ei vain riitä kuin oman navan tuijottamiseen.
Sama täällä, mutta sitä syyllistämisen ja itsesäälin määrää, kun "et käy ja minä vanhenen yksin".
boomerit ei ota käskyjä pullamössösukupolvelta.
Muistaakseni Sanna ei ole perunut lausuntoaan "nyt on aika mennä ja elää", joten mikä tuossa mättää? Jos väki on rokotettua, ei ole mitään hätää kenelläkään!
Jumalauta mikä kyttä ap on. Itse olen 50v kohta kolmesti rokotettu riskiryhmäläinen. Elän ihan normaalia elämää ja toivon, että muutkin ymmärtäisivät elää normaalisti. Tuollainen kyttääminen on sairasta.
Meillä äiti 76v samanlainen, eikä puhe auta. Tekee just niin kuin haluaa. Ja näiden vuoksi koko yhteiskunta on pysäytetty. Tosi hienoa
Normi flunssia on ollut aina ja tulee olemaan. Ei ole mitään sen kummempaa.
Joten kaikki teidän koulutus maskit,eristäytyminenne on ollut typeryyttä.
Menitte testeihin normi flunssaan takia. Jos tulitte kipeiksi se johtui pöpö puikoista joista saitte ties mitä loista ja bakteeria. Sitten laumana koronapsykoosisa piikille jonka sisältöä ja tarkoitusta ette halunneet tietää. Piikkiä on sanottu bioaseeksi, se ei ole siis mikään oikea rokote. Pahinta on että levitettä ainetta esitteissä muihin terveisiin ihmisiin. Raha tuhlasitte maskeihin ym turhaan. On yllättävää että noin tyhmiä ihmiset ovat. Luotatatte naiveina poliitikkoihin,lääkäreihin.
Ette tajua median roolia asiassa.
Ette ymmärtäneet että piikki ei voi olla pakollinen jamotitte silti. Sitten vaaditte että tulleet vauriot pitäisi hoitaa. Itse aiheutetuttu sairaus ja nopeutettu kuolema.
Ja mölyä riittää. Vauva rokotteet tehneet tehtävänsä nuoret tyhminä uskoo kaiken.
Kun oli tv sanottiin ja poliitikko sanoi niin ja blaaaablaa..Vaikeata katsella,lukea itsetuhoisia ihmisiä. Onnistun välttämään. Maski lampaita näen vain tv.
Olen samaa mieltä, ap.
En ole mieheni kanssa käynyt koko syksyssä missään paitsi kerran kahdessa viikossa kaupassa aamulla klo 6.00.
Olemme kahteen kertaan rokotettuja,mutta emme halua mahd. oireettomina viruskantajina levittää tautia.
Joidenkin aivokapasiteetti ei vain riitä kuin oman navan tuijottamiseen.