Meillä on ihan hyvä palkka mutta meitä on liian vähän. T. sh Helsingistä
Palkkaus ei ole ongelma (tätä ei kai saisi sanoa) mutta varsinkin teho-osastoille pitää hoitajia palkata lisää. Monissa paikoissa on kuitenkin hoitajia tarpeeksi eikä työtahti ole kovinkaan paha.
Kommentit (94)
Hoitajia pitää saada palkattua määrällisesti lisää kiirettä purkamaan nyt. Palkka on ok!
Olen eri mieltä palkasta, saamme puolison kanssa yhtä suurta palkkaa, toinen vuorotyöläinen sh ja toinen toimistotyö arkisin 8-16. Ilman vuorolisiä sh palkka olisi huomattavasti toimistotyöntekijän palkkaa pienempi. Olet varmaan tottunut palkkaan, mutta kyllä siitä ansaitsisi enemmän saada.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajia pitää saada palkattua määrällisesti lisää kiirettä purkamaan nyt. Palkka on ok!
Miksi kukaan tulisi huonolla palkalla?
Samaa mieltä. Peruspalkkani 2600,siihen lisät. Vuoden keskiansioni on noin 3300 €/kk. Olen tosi tyytyväinen palkkaan, ja tällä palkalla sai jo hyvän asuntolainan millä rakennutettiin erinomanen talo herkuilla. Mitään ei puutu, pystyn hankkimaan suht kalliita astioita myöten kaiken pikkuisen parenpana, ei tarvi elää ikeaelämää, pääsee matkoille ja löytyy kaksi luksuslaukkua. Vielä kun saisi hiukan himmattua työtahtia. Vaan kova se tahti on muillakin tutuillani, kaikki on burnoutin partaalla tai jo sen kokenut, vaikka olisi mikä toimistotyö. Tsemppiä kaikille!
- SH 37v
Vierailija kirjoitti:
varsinkin teho-osastoille pitää hoitajia palkata lisää
Tyhjästä on paha nyhjäistä. Ei koulutettuja hoitajia ole palkattaviksi.
Osasyynä on tietysti se kierre, että työstä vaihdetaan pois, koska se on niin kiireistä, koska on liian vähän väkeä, koska ei ole ketä palkata, koska koulutetut ovat siirtyneet alalta pois, koska työ on niin kiireistä...
Kotihoidontuella tms. oleilevia ehkä löytyisi, jollei sitä tukea niin avokätisesti maksettaisi ja jos hoitopaikkoja (myös vuorotyöläisille!) olisi paremmin saatavilla.
Täällä toinen sh joka tyytyväinen palkkaan eikä työkuormakaan ole kohtuuton. Vuorotyö ei kaikille sovi, mutta vuorotyö itsessään ei tee työstä palkkaan nähden kohtuuttoman kuormittavaa. Vaihtaisin alaa jos harmittaisi, mutta kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun saisi hiukan himmattua työtahtia. Vaan kova se tahti on muillakin tutuillani, kaikki on burnoutin partaalla tai jo sen kokenut, vaikka olisi mikä toimistotyö. Tsemppiä kaikille!
Juu. Ja sitten on meitä, jotka työttöminä pyörittelemme peukaloita, vaikka työhaluja olisi, mutta kun ei ole varaa palkata...
Kaikki palkkaan tyytyväiset hoitajat on jo töissä, palkkaan tyytymättömät ei, ja se ei ilman korotuksia muuksi muutu.
Olen sh, enkä pidä tätä työtä niin rankkana. Johtuu ehkä siitä, että näen miten pahasti loppuunpalamassa mieheni on ns siistissä toimistotyössä. Se työtahti hänellä on ihan kauhea, ja kun ei ehdi taukojakaan pitää on ylivirittynyt eikä saa nukuttua öisin. En vaihtaisi, hänen palkkansakin on vain 400 euroa parempi kuin omani.
En usko hetkeäkään että nuo jotka väittävät palkan olevan hyvä olisivat oikeasti sairaanhoitajia. Ne on vaan juuri niitä jotka ei pätkääkään hoitajia arvosta, ja pelkäävät nyt että hoitajien palkkoja nostetaan kun on uutisoitu että ylivoimainen enemmistö kansasta on sen kannalla. Heti ensimmäisessä viestissä väite että on muka paikkoja missä on riittävästi sairaanhoitajia ja rauhallinen työtahti paljastaa trolliksi. Missä muka pk seudulla on tällaisia paikkoja!? Jos joku sairaanhoitaja on muka tyytyväinen nykyiseen palkkaan (rikas puoliso ehkä, ja halu tehdä yhteiskunnalle työtä hyväntekeväisyytenä?) niin ainahan voi itse henkilökohtaisesti sitten kieltäytyä palkankorotuksesta, mutta ei voi puhua muiden puolesta! Mutta toisaalta, ap ja muut hoitajia halveksivat voivat olla ihan rauhassa. Ei hoitajien palkkoja nosteta, tai jos nostetaan niin muutamia kymppejä korkeintaan lisää kuukausipalkkaan. Yksityistäminen on lopulta edessä, se vaan vie vielä vähän aikaa. Hoitajia valuu pois alalta pikkuhiljaa, ja toistaiseksi he vielä niukinnaukin riittävät pitämään julkista terveydenhuoltoa pystyssä. Mutta tuskin enää kovin pitkään.
Älä huolta kanna sillä piikitettyjä alkaa kuolla ja meille terveille tulee paremmat hoitomenetelmät emme sairastu edes helposti.
Politiikojen yms tollojen puheet vaipan vaihtajista ovat naurettavia ja noloja.
Ei ole mitään työvoima pulaa nyt eikö tulevaisuudessa. Ajat muuttuu...
Lääkemyrkky teollisuus menee alas ja uudet puhtaat tuotteet tilalle. Sairaaloita ei tarvita paljon koska ei leikata entiseen malliin.
Unohtakaa psykop globalistien jutut.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei myöskään ole avautunut miksi palkankorotus ratkaisisi resurssipulan tuomat kiireet.
Eikö? No mä voin kertoa! Jos nyt avoinna olevaan sairaanhoitajan paikkaan ei tule yhtään asiallista hakemusta 2500€ palkalla, niin jos se palkka olisi 3500€ niitä hakemuksia alkaa tulla. Sillä tavalla se resurssipula helpottaa. Työhön kuin työhön löytyy tekijä kun hinnasta sovitaan.
Niin mäkin ajattelisin vaikken alalla olekaan. Palkan nostaminen ei varmasti kompensoi sitä kiirtä ja huolta, mitä huono johtaminen ja työvoimapula aiheuttavat.
Niin no, en pidä sitä 2500€ peruspalkkaa kovin hyvänä. Suurin ongelma on kuitenkin resurssipula ja surkea johto, joka ei arvosta yhtään hoitajia ja muita ns. duunarityöntekijöitä.
Aha, persujen puoluetoimisto tuli linjoille
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Peruspalkkani 2600,siihen lisät. Vuoden keskiansioni on noin 3300 €/kk. Olen tosi tyytyväinen palkkaan, ja tällä palkalla sai jo hyvän asuntolainan millä rakennutettiin erinomanen talo herkuilla. Mitään ei puutu, pystyn hankkimaan suht kalliita astioita myöten kaiken pikkuisen parenpana, ei tarvi elää ikeaelämää, pääsee matkoille ja löytyy kaksi luksuslaukkua. Vielä kun saisi hiukan himmattua työtahtia. Vaan kova se tahti on muillakin tutuillani, kaikki on burnoutin partaalla tai jo sen kokenut, vaikka olisi mikä toimistotyö. Tsemppiä kaikille!
- SH 37v
Minä saan saman päivätöissä varastolla ilman AMK koulutusta.
En lähtisi vuorotöihin tuolla palkalla
Vierailija kirjoitti:
- SH 37v
Tämä. Palkka on ihan hyvä. Tiedän monia julkisen puolen maistereita jotka tienaa melkein 1000e vähemmän. Yhdenkin maisteriystäväni palkka on 2000e lisineen ja on koulutustaan vastaavassa työssä valtiolla. Monta kertaa on todennut että onneksi tykkää työstään, koska kaupan kassalla saisi saman tai enemmän ilman että työt tunkee kotiin.
En kertakaikkiaan kehtaa valittaa palkasta, kun on todella pienipalkkaistakin porukkaa.
Minä tunnen kaksi alanvaihtajaa. Molemmilla hyvätuloinen mies. Vaikka palkka olisi ollut 5 000 eur/kk, ei se olisi mitään muuttanut.
Jostain syystä kumman monella sairaanhoitajalla muuten on hyvätuloinen mies, johtuen siitä että sairaanhoitajissa on paljon hyvännäköisiä naisia. En tiedä miksi.
Palkasta valittavat kaikki, sh:t eivät ole mitään erityisiä lumihiutaleita.
"Palkkaus ei ole ongelma (tätä ei kai saisi sanoa)"
Ei todellakaan saisi. Aivan surkea peruspalkka 2500€. Saa kaikki illat,pyhät ja viikonloput yrittää olla töissä että saa edes vähän ylimääräistä. Moni duunari tienaa reilusti enemmän vuositasolla ja joku muu AMK koulutettu myös, lähtöpaikka paljon enemmän.
Mulle ei myöskään ole avautunut miksi palkankorotus ratkaisisi resurssipulan tuomat kiireet.