Liityin kuntosalille reilu vuosi sitten, käyn 3krt vkossa
lähtöpaino oli 76 ja nyt paino on kivunnut 82kg. Ruokavalio on pysynyt kohtuullisen samana. Lievästi vituttaa olla tälläinen ryhävalas, muut ovat vain hoikistuneet silmissä.
Kommentit (21)
Mun ratkaisu oli kivan liikuntamuodon löytäminen. Nyt voin syödä mitä vaan, ja silti kylkiluut kuultaa tietyssä valossa. Pääosin syön terveellisesti, eli varmaan kilon vihreää ja värillistä päivässä, leipää ehkä palan tai kaksi, proteiinia hieman alle 100g, rasvaista lihaa en ollenkaan, mutta tätä rikkoo sitten kerran pari viikossa pizza tai hampurilainen tai jäätelöpaketti tai leivonnaiset töissä. En laske kaloreita, mietin kyllä kaupassa mitä ostan ja pyrin ostamaan sen terveellisemmän vaihtoehdon vaikka sitten kuluisikin pari euroa enemmän rahaa. Niin, ja liikuntaa siis vaihtelevasti 3 - 20h viikossa. Kuntosalille mua on vaikeaa saada, on minusta tylsää. Tänä keväänä innostuin hiihtämisestä mäkisillä laduilla. Kun lumet lähtee pyöräilen kaikkialle.
t.se hoikka keski-ikäinen
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:48"]joo oliskin kiva ajatella että lihasta olis tullut mutta taitaa olla totuus toinen.. jotenkin liian laiska aloittamaan ruokien punnitsemisen ym. Ja sen että laihdut jos syöt vähemmän kuin kulutat on ainakin tälläisellä keski-ikäisellä ihan huuhaata. Ei saisi syödä mitään.. :) [/quote]syömiset pitäis olla linnun luokkaa. Aamulla yksi pieni leipä, lounaaksi pari lusikallista keittoa, ruoaksi peruna+tomaatti, iltapalaksi omena. Silti paino nousee. 10 km juoksulenkki päivittäin. Ei auta!
[/quote]
Melkein sama täällä. Syön 1200 kcal päivässä, punnitsen ruuat. Kerran viikossa on herkkupäivä, jolloin elimistö yllättyy saadessaan 2000 kcal ja sen pitäisi "hyrähtää käyntiin". Ehei, paino ei putoa, vaikka hiilihydraatitit minimissä ja personal trainer varmistamassa, että kuntosalilla teen oikein ja tarpeeksi raskailla vastuksilla.
Täällä myös paino vain pikkuhiljaa nousee, vaikka säännöllisesti kuntoilen. Ruokavalio pitäisi laittaa kuntoon, tuntuu vain niin vaikealta ja työläältä. Kertokaa nyt sitten mitä pitäisi syödä? Perus ruokavalio tällä hetkellä, viikonloppuna herkkupäivä. Harvoin syön roskaruokaa.
Vähän sama juttu. Tuntuu että pitäisi syödä vaan tooosi vähän :(
joo oliskin kiva ajatella että lihasta olis tullut mutta taitaa olla totuus toinen.. jotenkin liian laiska aloittamaan ruokien punnitsemisen ym. Ja sen että laihdut jos syöt vähemmän kuin kulutat on ainakin tälläisellä keski-ikäisellä ihan huuhaata. Ei saisi syödä mitään.. :)
Sun pitää kiinnittää enemmän huomiota ruokavalioon. Pelkällä liikunnalla paino ei tipu, tai sitten sitä pitäisi harrastaa tosi paljon. Kolme kertaa viikossa ei siihen riitä.
Ei se kuntosali mitään laihduta tai lisää edes lihaksia ellei ruokavalio ole kunnossa. Ja tämän lisäksi siellä salilla pitää tehdäkkin jotain rasittavaa eikä vain istua jossain reidenlähentäjälaitteissa tekemässä 30x sarjaa minimipainoilla. Jos aloittajalla on kumpikin kohta kunnossa, niin silloin voi epäillä jopa saaneen vähän lihasta. Todennäköisempi vaihtoehto on kuitenkin että se pieni liikunta on vain lisännyt ruokahalua jota on sitten täytetty hiilarimössöllä -> paino on noussut.
Kaikella hyvällä vaikka vähän hyökkäävästi kirjoitettu.
Mulla ei ruokavalio pysynyt samana. Tai pysyi, mutta söin enemmän, koska oli nälkä. Ei sitä oikein huomaa. Kuntosali lisää ainakin mulla nälän tunnetta. Lihasten kasvaminen kilotolkulla on huuhaata, tuolla määrällä niitä ei tule kovinkaan paljon. Parikin kiloa lihasta tietää jo melko rankkaa harjoittelua ja tarkkaa ruokavaliota.
Mittanauha on käytössä, lähinnä haluaisin vyötärönympärystä pienemmäksi, tulokset vaihtelee 85-90 riippuen mittauskohdasta ja nauhan kireydestä, jotenkin supervaikeaa saada aina samasta kohtaa tulosta. Liikun aika paljon myös kuntosalin lisäksi.
Minulla ainakin laihtumiseen vaikuttaa ennenkaikkea ruokavalio. Minun pitää syödä todella vähän ja terveellisesti. Liikunta kiinneyttää kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:48"]joo oliskin kiva ajatella että lihasta olis tullut mutta taitaa olla totuus toinen.. jotenkin liian laiska aloittamaan ruokien punnitsemisen ym. Ja sen että laihdut jos syöt vähemmän kuin kulutat on ainakin tälläisellä keski-ikäisellä ihan huuhaata. Ei saisi syödä mitään.. :)
[/quote]syömiset pitäis olla linnun luokkaa. Aamulla yksi pieni leipä, lounaaksi pari lusikallista keittoa, ruoaksi peruna+tomaatti, iltapalaksi omena. Silti paino nousee. 10 km juoksulenkki päivittäin. Ei auta!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:48"]joo oliskin kiva ajatella että lihasta olis tullut mutta taitaa olla totuus toinen.. jotenkin liian laiska aloittamaan ruokien punnitsemisen ym. Ja sen että laihdut jos syöt vähemmän kuin kulutat on ainakin tälläisellä keski-ikäisellä ihan huuhaata. Ei saisi syödä mitään.. :) [/quote]syömiset pitäis olla linnun luokkaa. Aamulla yksi pieni leipä, lounaaksi pari lusikallista keittoa, ruoaksi peruna+tomaatti, iltapalaksi omena. Silti paino nousee. 10 km juoksulenkki päivittäin. Ei auta!
[/quote]
Kai se nousee, jos syö pelkkää hiilaria.
[/quote]
Kuka idiootti syö näin hölmösti ??? Hiilarii, rasvavettä, hiilarii + 1 vihannes, hiilarii. Älytöntä !!
Mulla samanlaisia ongelmia, olen kaikenlisäksi kasvissyöjä joten proteiinin saanti on varmaan huonoa. koitan syödä pähkinöitä, papuja, linssejä ym mutta niitä pitäisi syödä määrällisesti niin paljon että vastaavasti saa liikaa energiaa. Rahkaakin syön mutta se ei vaan uppoa kovin hyvin. Kaikenlaisia vinkkejä otetaan vastaa, hyökkääviäkin :)