Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita perheitä joissa ei juurikaan vietetä aikaa yhdessä?

Vierailija
11.04.2015 |

Meillä kaikki ovat omissa oloissaan. Miehen kanssa on niin huonot välit etten jaksa enää edes yrittää. Mutta aika kuluttavaa tämä on pidemmän päälle jotensakin, olen nykyisin aina ärtynyt ja kaikki ottaa päähän.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en pystyisi tuohon. Kuulostaa elämän hukkaan heittämiseltä, elää miehen kanssa johon on niin huonot välit ettei halua viettää tämän kanssa aikaa.. Ja en tiedä lisäarvosta mutta kyllä se perhe-aika tekee minut onnelliseksi. Se riittää vallan hyvin. Vastapainoksi on kiva ja haastava työ jossa käy arkisin.

Vierailija
22/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:11"]

Henkilökohtaisesti en pystyisi tuohon. Kuulostaa elämän hukkaan heittämiseltä, elää miehen kanssa johon on niin huonot välit ettei halua viettää tämän kanssa aikaa.. Ja en tiedä lisäarvosta mutta kyllä se perhe-aika tekee minut onnelliseksi. Se riittää vallan hyvin. Vastapainoksi on kiva ja haastava työ jossa käy arkisin.

[/quote]Mitä te teette yhdessä? Minkä ikäiset lapset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli outoa kun juttelin miespuolisen työkaverin kanssa ja se kertoi tykkäävänsä viettää aikaa muksujensa kanssa. Ja tekeekin niiden kanssa kaikennäköistä.

Kyllä sattui sydämeen kun tajusin että miten väärän valinnan olen nuoruudessani valinnut :(

Vierailija
24/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään aika vähän mitään yhdessä, tosin kahden aikuisen vuorotyön takia yhteistä vapaa-aikaa on muutenkin vähän. Mies viihtyy kotona touhuten, minä kaupungilla. Usein käyn itse lasten kanssa kyläilemässä, uimassa yms ja mies sitten viettää aikaa heidän kanssaan kotona rakennellen ja askarrellen. Lapset ovat aina innoissaan jos ollaan koko perhe yhdessä, pitäisi yrittää järjestää sitäkin enemmän.

Vierailija
25/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää käskeä miehenne hommiin. Miehet kun eivät osaa ajatella itse. Jos nainen ei mainitse niin mies lukee tilanteen ihan ok. Kokeilkaa vaikka. Sanokaa miehelle että nyt me siivoamme yhdessä kodin. Sinä imuroit ja minä pesen lattiat. Silloin olette yhdessä tehneet jotain. Toimii! Ja sanokaa ihan ystävällisesti ei mitenkään ivallisesti. Sitten voitte sanoa että... Nyt sinä lähdet lasten kanssa uimahalliin ja minä menen kuntosalille. Sinä teet tänään ruokaa. Nyt tehdään yhdessä ruokaa. Lähde käymään lasten kanssa äitisi luona. Kannattaa alkaa myös osoittaa huomiota miehelle jos sitä myös häneltä haluaa. Sitäkään miehet eivät osaa ymmärtää jos nainen on vaan omissa nurkissaan ja vittuilee silloin tällöin. Tee toiselle sitä mitä haluat itsellesi tehtävän toimii!

Vierailija
26/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. Harvoin tehdään mitään kaikki yhdessä ja vielä harvemmin minä ja mies yhdessä. Meillä on kolme lasta, joista kaksi teinejä ja nuorin eskarissa, joten lasten ikäerotkin tietysti vaikuttaa. Mies on enemmän nuorimman kanssa ja minä teinien kanssa. Asia vaivaa minua ja olen yrittänyt muuttaa sitä, mutta miestä ei kiinnosta. Hän viettää aikaa mieluummin esimerkiksi vanhempiensa ja veljensä perheen kanssa kuin meidän koko perheellä. Enkä edes muista milloin olisi oltu kahdestaan jossain, kauan siitä joka tapauksessa on. Koko perheen voimin on viimeksi oltu lomalla 5 vuotta sitten.

Vierailija
27/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:30"]

Teidän pitää käskeä miehenne hommiin. Miehet kun eivät osaa ajatella itse. Jos nainen ei mainitse niin mies lukee tilanteen ihan ok. Kokeilkaa vaikka. Sanokaa miehelle että nyt me siivoamme yhdessä kodin. Sinä imuroit ja minä pesen lattiat. Silloin olette yhdessä tehneet jotain. Toimii! Ja sanokaa ihan ystävällisesti ei mitenkään ivallisesti. Sitten voitte sanoa että... Nyt sinä lähdet lasten kanssa uimahalliin ja minä menen kuntosalille. Sinä teet tänään ruokaa. Nyt tehdään yhdessä ruokaa. Lähde käymään lasten kanssa äitisi luona. Kannattaa alkaa myös osoittaa huomiota miehelle jos sitä myös häneltä haluaa. Sitäkään miehet eivät osaa ymmärtää jos nainen on vaan omissa nurkissaan ja vittuilee silloin tällöin. Tee toiselle sitä mitä haluat itsellesi tehtävän toimii!

[/quote]

Tässä on varmasti se juju, joka toimisi meilläkin. Minä olen vaan odottanut, että se mies tajuis ite. Siitä seuraa juuri tämä: mies makaa sohvalla, minä teen kaiken marmattaen kuin marttyyri. Odotan, että hän tajuaa, että haluan huomiota, haluan apua kotitöissä, haluan hänen osallistuvan perheen kanssa tekemiseen, haluan hänen ajattelevan lapsia yhdessä ja erikseen, antavan heille sellasta erityistä aikaa ja tukea asioissa, ja siis KAIKILLE. Mutta hän haluaa rentoutua tuijottaen lätkää ja formuloita, koska hän kokee, että kun hän on kovasti töitä tehnyt viikon, niin ei hälle kuulu minkäänlaiset kodin tai perheen sisäiset "ylimääräset" jutut. Itsekeskeisesti ajattelee vaan itteensä. Sit on niin kovin yllättynyt ja haukkuu marttyyriksi, jos sanon, että voisit sinäkin joskus tehä jotain. 

Eli nyt vaan lopetan sen toivomisen, että se tajuaisi, ja vaan rupeen ohjaamaan kuin vähä-älystä, miten isä ja puoliso toimii. Pitäähän noita lapsiakin ohjata ja opettaa, niin otetaan yks kotiapinan opetus siihen kans sivuhommaks. Ja ihan oikeesti, siltä  minusta tuntuu, että mun puoliso on tunneälyltään, aloitekyvyltään, toisten huomioimisessa ihan kyvytön. Onkohan mulle sitten vaan sattunut tämmönen aivovammanen yksilö? Ja ihan oikeesti, hän ei tajuu missä hän menee vikaan ja miks minä oon vittuuntunut. 

Vierailija
28/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:08"]

Antaakohan se yhdessäoleminen perheelle jotain lisäarvoa?[/quote]

Antaa. Yhdessäoleminen ja -tekeminen lujittaa perheenjäsenten keskinäisiä kiintymyssuhteita. Erittäin tärkeää lasten perusturvallisuuden lujittamiseen ja vanhempien oman parisuhteen vaalimiseen.

Ilman yhdessäoloa ja -tekemistä perhe on vain joukko irrallisia tekijöitä, joista jokainen tekee mitä huvittaa ottamatta vastuuta kenestäkään muusta. Koko perheen hyvinvointi heikkenee sitä mukaa kun yksittäisen perheenjäsenen pahoinvointi toimimattomassa perheessä kasvaa.

Vierailija
29/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:15"]

Meilläkin tuntuu olevan näin kuin monella, että kaikki lasten kanssa tekeminen on vain minun mieliksi tai sitten minun käskystä tehtyä. Minulla on selkä kipeä ja en voinut viedä nuorinta harjoittelemaan pyöräilyä joten sanoin miehelle että vie nyt. Vastaus oli "no koska mä sitten saan pelaa?" Vaadin että vie, niin kun lupasin että illalla sitten saa pelata tietokonetta, niin vei muutamaksi minuutiksi omaan pihaan ees taas ajamaan.

[/quote]

Näinhän se usein on, että niiden lasten lisäksi on emännän vastuulla vielä yksi teini-ikäinen, eli se mies.

Vierailija
30/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:15"]

Meilläkin tuntuu olevan näin kuin monella, että kaikki lasten kanssa tekeminen on vain minun mieliksi tai sitten minun käskystä tehtyä. Minulla on selkä kipeä ja en voinut viedä nuorinta harjoittelemaan pyöräilyä joten sanoin miehelle että vie nyt. Vastaus oli "no koska mä sitten saan pelaa?" Vaadin että vie, niin kun lupasin että illalla sitten saa pelata tietokonetta, niin vei muutamaksi minuutiksi omaan pihaan ees taas ajamaan.

[/quote]

Näinhän se usein on, että niiden lasten lisäksi on emännän vastuulla vielä yksi teini-ikäinen, eli se mies.

[/quote]

Tätä en kyllä ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän