Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vanhemmat tälleen tunkeutua? :(

Vierailija
11.04.2015 |

Oon 17 v ja asun mun vanhempien omistamassa yksiössä vuokralla. Mun vanhemmat, varsinkin isä kokee oikeudekseen tulla MILLON VAIN mun kotiin omilla avaimillaan, koska oon alaikänen ja se on niitten asunto. Onks toi laillista? Olin tosi ilonen ku pääsin kotoo pois ku luulin, että enöä ei tartteis kestää sitä jatkuvaa kyttäystä ja kontrollointii, mut ei sit vissiin... Yks ilta olin mun poikaystävän kanssa ku ne vaan ryntäs sisään. Isä ei tykkää siitä ni sen mielestä se ei sais olla "niitten talossa". Äh. Ja ei oo provo...helvetti ku oiskii. :(

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi missään tekemisissä tuollaisten vanhempien kanssa täytettyäni 18. Ja varmasti tekisin kaikki mahdolliset rikosilmoitukset ja syyttäisin bonuksena insestistä. "Isäni tuli asuntooni omilla avaimillaan raiskaamaan minut."

Vierailija
2/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tunkeutui ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 13:43"]

En olisi missään tekemisissä tuollaisten vanhempien kanssa täytettyäni 18. Ja varmasti tekisin kaikki mahdolliset rikosilmoitukset ja syyttäisin bonuksena insestistä. "Isäni tuli asuntooni omilla avaimillaan raiskaamaan minut."

[/quote]

Kait tuo oli vitsi? Sairasta. Tosin jatkuvastihan näitä perättömiä raiskaussyytteitä tehdään.

Vierailija
5/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 13:43"]

[/quote]

Kait tuo oli vitsi? Sairasta. Tosin jatkuvastihan näitä perättömiä raiskaussyytteitä tehdään.
[/quote]ei

Vierailija
6/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:42"]Oon 17 v ja asun mun vanhempien omistamassa yksiössä vuokralla. Mun vanhemmat, varsinkin isä kokee oikeudekseen tulla MILLON VAIN mun kotiin omilla avaimillaan, koska oon alaikänen ja se on niitten asunto. Onks toi laillista? Olin tosi ilonen ku pääsin kotoo pois ku luulin, että enöä ei tartteis kestää sitä jatkuvaa kyttäystä ja kontrollointii, mut ei sit vissiin... Yks ilta olin mun poikaystävän kanssa ku ne vaan ryntäs sisään. Isä ei tykkää siitä ni sen mielestä se ei sais olla "niitten talossa". Äh. Ja ei oo provo...helvetti ku oiskii. :(
[/quote]uuh

Vierailija
7/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 13:43"]

[/quote]

[/quote]ei
[/quote]
Kai tiedät että perättömästi toisen syyttäminen rikoksesta on itsessään jo rikos.

Vierailija
8/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:31"]

Mikähän se rangaistus sinun mielestä sitten on? Luuletko, että ketään vanhempaa kiinnostaa paskaakaan jos peloke on joku "sakkorangaistus" tai kuukauden vuokran korvaaminen omalle tyttärelleen. Käytäntö ja teoria on syytä pitää erollaan. Luultavasti heitä naurattaa jos tyttö alkaa puhumaan jostain laittomuudesta, mutta mikäs siinä. Mukavaha se on perheen kesken täytellä rikosilmoituksia. Saavat konstaapelitkin viihdettä. 

[/quote]

Sen rangaistuksen eli tuomion myötä loppuu tuollainen ja se siitä. :) SIKSI jos et vielä ymmärtänyt tän päivän aikana. =D

Lakia kun ei saa rikkoa ja piste. Eihän teinin tarvitse kuin soittaa poliisille kun vanhemmat sinne änkee ja jos on jo tuomio valmiiksi niin tuskin siinä ihan sakoilla mennään.

Joku nyt sanoisi ettei kannata tälläiseen ruveta sovun vuoksi. Niin kumpi tässä nyt on aikuinen? Vanhemmat vaiko lapsensa? Ja nimenomaan ne vanhemmat viitsii käyttäytyä typerästi niin ei jää paljoa vaihtoehtoja jos oman rauhan haluaa. Jos välit siitä kärsii niin saa vanhemmat mennä itseensä ja katsoa peiliin, että kuka toimi väärin eikä kunnioittanut toisen tilaa ja omaa yksityisyyttä? Kuka häiriköi kotirauhaa mihin on myös alaikäisellä oikeus. 

Jos tulinen riita tulee moisesta, että pitää puoliaan noin päivänselvässä asiassa (mistä ei pitäisi joutua vääntämään)niin väitän, että pieni välirikko on silloin tarpeen kaikille. Vanhemmat eivät nt ap:n tapauksessa taida oikein osata päästää irti eivätkä ymmärrä omia rajojaan. 

Jos vanhemmat ovat hyviä vanhempia ja fiksuja aikuisia niin lähestyvät lastaan anteeksipyynnön merkeissä tauon jälkeen kun saavat etäisyyttä ajatella ja huomaavat ettei edes laki tue heidän typerää käytöstään eli kuka toimii tilanteessa,  kuten heluultavammin toimisi myös itse jos asuisivat vuokralla ja vuokranantaja pelmahtaisi kutsumatta omilla avaimillaan sisään koska vaan. 

Vierailija
9/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli samanlainen ongelma vaikka olin ihan täysikänen :D Järjestin kohtauksen, ilmotin isälleni että on laitonta ja soitin vielä äidilleni ja juorusin ja päivittelin kaikille :D En tiedä, keinoni oli hieman lapselliset mutta toimi. Varmaan ensin kannattaa kokeilla ihan asiallisesti puhumista.

Vierailija
10/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko ap ihan markkinahintaista vuokraa vai jotain nimellistä pikkusummaa ja millä rahalla? Jos sulla on töitä ja varaa markkinahintaiseen kämppään niin etsi uusi kämppä, saat asumislisää sitten lisäksi. Jos taas maksat pelkkiä hiluja niin täytyy neuvotella ja viime kädessä vaan kestää kun vanhempasi kerran asumisesi rahoittavat. 

Vierailija
11/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:58"] Yksinkertaisesti eivät saa tulla ilmoittamatta, vaikka olisit alaikäinen ja kämppä heidän. He ovat sinun vuokranantajiasi, vanhemmuus ei tuo etuoikeuksia määrätä vuokrasuhteessa. Eli homma on laitonta - kotirauhan rikkominen. Voit ottaa yhteyttä poliisiin. Lasun saattaisin jättää väliin. t.lähes saman kokenut [/quote] Veikkaan että heillä ei ole vuokrasuhde, eli asunto on tavallaan perheen koti, joka on tytön käytössä. Hyvien tapojen mukaista tuollainen ei tietenkään ole. Järjestä ap pieni kohtaus. Menet vaikka alasti meditoimaan keskekelle lattiaa ja kun isä pökäisee sisälle omilla avaimilla, niin alat kirkua, huutaa ja sättiä isääsi. [/quote] Meillä siis ON vuokrasopimus. Ap

[/quote]

Oho, joku maksaa vanhemmillesi vuokraa siitä, että sinä saat asua vanhempien omistamassa asunnossa. Aika kiva.

Vierailija
12/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lapsi vielä. Mieti siitä.

Vierailija
13/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemamt saa tunkeutua vaikak peräsuoleen kunnes kakara on 18-vuotias "aikuinen".

Vierailija
14/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on oikea vuokrasopimus ja maksat vuokraa, on sinulla vuokralaisen oikeudet. Vanhemmillasi ei ole oikeutta tulla kotiisi ilman sinun lupaasi.

Vierailija
15/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki turvaketju oveen, oppivat sitten olemaan

Vierailija
16/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demi.fi tuttu?

Vierailija
17/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta muualle, tosin joudut varmaan odottamaan siihen asti että olet 18.

Vierailija
18/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, asut vanhempiesi asunnossa. He eivät syystä tai toisesta taida luottaa sinuun. Kunhan täytät 18v. niin vuokraat itse oikean asunnon ja maksat sitä omasta pussista.

Vierailija
19/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jo vastasikin. Jos teillä on vuokrasopimus, ei ole oikeutta, jos ei ole, on oikeus, vaikka eihän tuo hyvien tapojen mukaista ole. Jälkimmäisessä tapauksessa jos ette saa asiaa puhumalla kuntoon, on sinun hoidettava se lastensuojelun kautta. Vanhemmat tekevät omaisuudellaan, mitä tahtovat, mutta ei ole oikein tuolla tavalla puuttua liki täysi-ikäisen nuoren elämään. Olet varmaan täyttämässä vuoden sisällä 18, ja siihen mennessä pitää olla perheen pelisäännöt sovittuna.

Vierailija
20/37 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nussi sen poikakaverisi kanssa keskellä päivää, vaan nussi yöllä, tuskin tulee isäsikeskellä yötä tsekkaamaan kuka sua köyrii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi