Ylimääräinen vero lapsettomille perheille.
Tietysti, jos lääketieetellisistä syistä ei voi saada lasta niin veroa ei tarvitse maksaa. Oletus kuitenkin on, että lapsista tulee veronmaksajia mitä Suomi tarvitsee.
Kommentit (9)
Miten olisi lisävero meidän eniten verorahoja kuluttavalle ryhmälle, eli lapsiperheille? Kannatan!
Aiemminhan tällainen vero olikin. Vähiten veroa maksoivat naimisissa olevat lapsiperheet. Sen jälkeen tuli naimisissa olevat lapsettomat ja korkein veroprosentti samoilla tuloilla oli naimattomilla lapsettomilla yli 24-vuotiailla. Sitä kutsuttiin vanhanpiian/vanhanpojan veroksi. Lapsivähennykset takaisin verotukseen, niin lapsettomat maksavat sen jälkeen enemmän veroa.
Jos lapsesta tuleekin elinkautisvanki, niin laitetaan sitten vanhempien omaisuus myyntiin ja valtiolle!
Lähtökohtahan oli se, että lapsista tulee veronmaksajia. Mikä täällä porukkaa riivaa, kun ei ymmärrä suomea?
Lapsilisän ja kodinhoitontukea rahoittavat kaikki veronmaksajat riippumatta siitä onko heillä lapsia vaiko ei. Lapsettomat eivät myöskään rasita kuntien taloutta viemällä lapsia hoitoon tai kouluun, vaikka hekin osallistuvat näiden palveluiden rahoittamiseen. Ei mitään lisäveroja lapsettomille enää, niitä on jo tarpeeksi.
Ihan kuin vanhemmat hyvää hyvyyttään niitä lapsia tekisi että saadaan veronmaksajia. Maksakaa itse lapsistanne aiheutuvat kulut, jos tämänhetkinen systeemi ei kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:43"]
Lähtökohtahan oli se, että lapsista tulee veronmaksajia. Mikä täällä porukkaa riivaa, kun ei ymmärrä suomea?
[/quote]
Lähtökohdan perusteellako sinä verottaisit ihmisiä?
Nro 2
Minä, korkeatuloinen lapseton, maksan suhteellisen paljon veroja koko ajan. En valita maksavani "muiden elämistä", sehän on hyvinvointivaltion ja sosiaaliturvan idea, mutta kyllä näillä tuloilla maksetaan enemmän veroja vuodessa kuin yksi iso lapsiperhe saa tukia.
Vaikken hanki lapsia, luulen että tuon valtiolle enemmän rahaa kuin jos toisin lisää vaikkapa yhden veromaksajan (eli saisin lapsen). Miksikö? Käyn koko ajan töissä, ei pitkiä mammalomia ja lyhennettyjä työpäiviä, en saa yhteiskunnan tukia, mahdollisista sossupummilapsista puhumattakaan (joille jo peruskoulu maksaa kymmeniä tuhansia, puhumattakaan loppuelämän kelan ja sossun tuista). Tai laitokseen joutuva lapsi, satoja euroja vuorokausi! Miksikö tämä esimerkki? Koska sille on syynsä miksi olen lapseton.
Ja sitten, kun ei tulekaan veronmaksajia vaan loisia ja spurguja, peritään vanhemmilta kertarysäyksellä maksamattomat verot pois? Järjestelmä olisi kyllä aika helppo kiertää. Jollei ole tarkoitus hankkia lapsia, ei mennä naimisiin vaan asustellaan avoliitossa.
Mikä rasite sinut muuten sai tekemään tuollaisen aloituksen tähän aikaan lauantaiaamusta? Lähtikö naapurin pariskunta golfia pelaamaan vai kiiltääkö heidän autonsa vähän liikaa?