Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa kertoa läheisilleni, että kuolen kohta

Vierailija
26.12.2021 |

Sairauteni on edennyt pitkälle, tuskin on enää hirveän kauaa aikaa jäljellä. En ole osannut ottaa koko sairautta puheeksi läheisten kanssa vaan he luulevat, että mulla on kaikki hyvin. Okei minulle sanottiin, että olen hieman kalpean ja väsyneen näköinen joulupöydässä, mutta sanoin siihen että olen vain väsynyt suuren työmäärän takia. En ole oikeasti ollut töissä enää kuukausiin vaan olen ollut hoidoissa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrot yhdelle läheisellesi ja hän tiedottaa muita?

Vierailija
2/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus sulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hoidoissa?

Vierailija
4/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano mitään. Kirjoita valmiiksi viesti jonka jätät jälkeesi ja hoida kuolemaan liittyvät asiat kuntoon, testamentit, tilinumerot ja salkut ym. jos haluat että perillisillä on helpompaa hoitaa pesänjako.

5/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö he tiedä, että sairaus on edennyt niin pitkälle, että kuolema on todennäköisesti pian? Minäkin tekisin niin, että kertoisin yhdelle läheiselle ja pyytäisin häntä kertomaan muille. Varmaan joku hoitohenkilökuntaan kuuluvakin voi pyynnöstä kertoa läheisille, missä mennään. 

On ylimääräinen taakka tuo, että täytyy salailla tilannetta.

Vierailija
6/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kertonut kenellekään ja ihan hyvä, koska olen lyönyt ennusteet. Käyn normaalisti töissä ja kupsahdan, kun kupsahdan.

Vierailija
7/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy työstä käydä hoidoissa, väsyttää varmasti. Tavallaan ymmärrän, ettet nyt jouluna kertonut tilanteestasi, mutta toisaalta harmi, ettet kertonut. Onko tuo ollutkin sinun tapasi toimia, pitänyt asioita sisälläsi, vai tekeekö tämä tilanne poikkeuksen? Jotenkin luulen läheistesi vaistoavan, ettei sinulla ole kaikki hyvin. Pahinta on elää epätietoisuudessa, asioitten kertomatta jättämien voi loukata yhtä paljon, kuin niitten kertominen järkyttää. Itse olisin taipuvainen kertomaan huonot uutiset. Saisi käyttää jäljellä olevan ajan vielä kanssaan, puhua, tehdä lisää yhteisiä muistoja, niitä tänne jäävät tarvitsevat.

Itselleni viimeiset naurut ja läheisyys rakkaani kanssa ovat kantaneet eteenpäin sen jälkeen, kun hänen sielunsa erkani täältä, ja jatkoi matkaansa.

Vierailija
8/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kertoa mikä sairaus sinulla on?

Vierailija
9/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä niille heippalappu

Vierailija
10/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olosi tuntuu helpottuneelta kun saat kerrottua. Jossain vaiheessa asia muuttuu kuitenkin ilmiselväksi. Kun kerrot ajoissa, saat hyvät viimeiset hetket lähimmäisiesi kanssa ennen kuin lääkkeet sekoittaa mielen tms. Voitte käydä tarvittavat keskustelut ja lähimmäisilläsikin on sitten kunnolla aikaa sopeutua tilanteeseen.

Vierailija
11/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani tilanteestasi, Ap. Kuinka voit tällä hetkellä? Oletko saanut keskustella omia ajatuksiasi ja tunteitasi jonkun kanssa? 

Vierailija
12/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on ennuste ja todennäköisyydet?

Vierailija
13/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sano mitään. Kirjoita valmiiksi viesti jonka jätät jälkeesi ja hoida kuolemaan liittyvät asiat kuntoon, testamentit, tilinumerot ja salkut ym. jos haluat että perillisillä on helpompaa hoitaa pesänjako.

Epäilen, että salaaminen tekee tilanteesta entistäkin raskaamman. Kannattaakohan kantaa yksin taakkaa, jos sen voi jakaa?

Vierailija
14/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä idea kertoa yhdelle, joka "juoruaa" eteenpäin. Olet kuplassa itse sen jälkeen. Muut juttelee keskenään ja sä jäät yksin.

Vierailija
15/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän illan iltasatu sitten siinä.

Vierailija
16/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten he saavat tietää, kun olet kuollut. Menevät eteenpäin.

Vierailija
17/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se nyt on niin olennaista? (En ole ap.)

Vierailija
18/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä tekstari kaikille samaan aikaan tai sitten perusta whatsup ryhmä ja paljastat siinä. Niille tulee ryhmäpaine sääliä sinua ja toivoa parasta.

Vierailija
19/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti otat kaikki rahasi seteleiksi ja poltat.     

Se on oikein pankeille kun tekee bittirahaa koko ajan lisää ja sitten kun sitä varastoi kuluttaa paljon sähköä.

Vierailija
20/30 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hävisi kuin kusi hankeen. Taisi olla vain huomionkipeä trolli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi