Ei jumalauta! Poliisi soitti että meidän 13v tyttö on humalassa
poliisiasemalla! Tästä pitäis kai mennä hakemaan. Luoja mieten noloa! :(
Kommentit (37)
Käsittääkseni aitoa WT-touhua olisi sanoa poliisille, ettei kiinnosta ja ettei tulla hakemaan. Jos joku hakee lapsen ja vieläpä juttelee tämän kanssa asiasta, on hän virkistävä poikkeus ammatti-ihmisille.
Turhaan te täällä äitiä syytätte! Itse olen myös ollut aikamoinen kauhukakara ja kyllä teinit osaa olla helvetin kieroja että pääsee ryyppäämään ilman että vanhemmilla on siitä mitään tietoa. Esimerkiksi just toi että mennään yökylään, tosi yleinen tapa koska äidin on tosi helppo luottaa että kyllä se meiän tyttö nyt on siellä kaverilla ja varmaan nukkuu vaikka tosiasiassa pyörii ties missä. Ei se tarkoita sitä että "äiti antaa ton ikäsen hillua pitkin kyliä" kun tyttö on itse omilla valheillaan sinne päätynyt.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:54"]
Turhaan te täällä äitiä syytätte! Itse olen myös ollut aikamoinen kauhukakara ja kyllä teinit osaa olla helvetin kieroja että pääsee ryyppäämään ilman että vanhemmilla on siitä mitään tietoa. Esimerkiksi just toi että mennään yökylään, tosi yleinen tapa koska äidin on tosi helppo luottaa että kyllä se meiän tyttö nyt on siellä kaverilla ja varmaan nukkuu vaikka tosiasiassa pyörii ties missä. Ei se tarkoita sitä että "äiti antaa ton ikäsen hillua pitkin kyliä" kun tyttö on itse omilla valheillaan sinne päätynyt.
[/quote]
Komppi tälle. Ja tosiaan, ihan omia kokemuksia itsellänikin ja silti minusta tuli kunnon veroja maksava kansalainen vaikka teini-ikä oli mitä oli.
Mutta peräänkuulutan sitä, että istut teinin kanssa pöydän ääreen huomenna etkä ainakaan huuda vaan keskustelet ääntä korottamatta. Ei se huutaminen mitään auta.
Normaalian se on että nuori kokeilee päihteitä, varmasti olet itsekkin ollut joskus kännissä. relaa! jos tyttö saa hillua yöllä kaupungilla nii on kyllä ihan oma mokasi. Hyvä luottamus ei oo pahasta, mutta onhan se melkein ilmiselvää ettei tyttösi puiston penkillä istu läksyjä tekemässä keskiyöllä kun kaveritkin i think so bilettää jossain. Itsekki olen kännissä pihalla hortoillut (tosin 15v) eli vuosi sitten. Vanhemmat siihen vain tokaisi että jos päätän jatkaa elämää sillä radalla nii se on menoo sitten. Itsekin tiedostan sen olevan virhe, mutta ei tehtyä saa tekemättömäksi. AIVAN NORMAALIA!!!!
No tuollaista sattuu, huumeet taas on ihan eri juttu, jopa yläasteikäisiä käyttää säännöllisesti huumeita. Tuttu oli ryhmäkodissa harjottelemassa, siellä piti jatkuvasti ottaa pitkälti alle 18 vuotialta huumetestejä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 01:27"]
huumeet taas on ihan eri juttu
[/quote]
Aivan. Huumeista hyvin harva on yhtä vaarallinen ja haitallinen kuin etanoli, minkä takia niihin ei kannatakaan suhtautua yhtä agressiivisesti kuin dokaamiseen.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 01:35"thor="Vierailija" time="11.04.2015 klo 01:27"]
huumeet taas on ihan eri juttu
[/quote]
Aivan. Huumeista hyvin harva on yhtä vaarallinen ja haitallinen kuin etanoli, minkä takia niihin ei kannatakaan suhtautua yhtä agressiivisesti kuin dokaamiseen.
[/quote]
Esimerkiksi löytyy huumeita jotka vaikuttavat viikkoja. Kovakin humala viikonloppuna niin maanantaina on ajokunnossa. Mutta kannabiksen kertakäytön jälkeen ajokunto voi olla useamman viikon kateissa.
Kaikki huumeet eivät ole pitkäkestoisia eli vaarallisia.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:16"]
Rauhoitu. Hae nyt tyttö kotiin,, vaikka taksilla. Huomenna sitten juttelette.
[/quote]
Juttelu ei kyllä darraan auta. Muutama loiventava toimii paljon paremmin.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:32"]
No jopa on taas wt touhua. Ei toki yllätys, forum huomioiden.
[/quote]
Niin, ne parempien perheiden lapsethan eivät koskaan sekoile tai ryyppää...Noh, tuttavaperheessä (jota täällä ei lasketa wt-perheeksi) lapsi veti jo 14-vuotiaana huumeita. Kyllä mieluummin sitten olen se wt, joka hakee sen kerran lapsensa pois poliisiasemalta kuin vie lapsensa katkolle huumeiden käytön takia.
[/quote]
Itse asiassa mun lapsi ei ole koskaan sekoillut eikä ryypännyt eikä vetänyt huumeita. Olen mieluiten se fiksun lapsen fiksu äiti....
No niin, siitä se alkaa. Seuraavat 5-7 vuotta onkin sitten täyttä helvettiä. Onnittelut murkkuikäisten vanhemille.
Sehän kuuluu nuoruuteen että tekee mieli kokeilla kaiken laista ja yleistä että melkein jokainen on kokeillut! Olemmehan meki olleet joskus nuoria
Täällä on taas monenmoista jeesustelijaa. Omasta nuoruudestanne taitaa olla kauankin?
Itse olin kymmenen vuotta sitten 15-vuotias. Tuntemani ikätoverit käyttivät miltei kaikki alkoholia enemmän tai vähemmän. Juodun alkoholin määrä ei korreloinut sen kanssa, hyväksyivätkö vanhemmat alkoholin käytön tai tiesivätkö he siitä. Osa joi pari siideriä illan aikana. Osa veti sen viinapullon - ne, joiden vanhemmat olivat lepsumpia alkoholin käytön suhteen, vetivät rauhallisin mielin, mutta vanhemmiltaan salaa juovat olivat "yökylässä kaverilla" tai sitten aloittivat iltapäivällä, jotta olivat yhdeltätoista kotona jonkinlaisessa kunnossa. Useimmat olivat jotain tältä väliltä. Rinnakkaisluokalla taisi olla joku, joka ei juonut juuri koskaan. Tilastollisesti lienee kuitenkin peräti mahdottomuus, että juuri teidän kaikkien mammojen kultamussukat olisivat ne yhdet neljästäkymmenestä.
Ja kuten lienee selvää, tuohon lähes sataprosenttiseen enemmistöön mahtui monenlaista porukkaa. Oli elämänkoululaisia, mutta oli kilttejä runo- ja heppatyttöjäkin, joista kasvoi akateemisia aikuisia. Lähes jokaisen nuoruudessa on joku nolo kännitarina, mutta jollain on vaan niin paska munkki, että poliisi sattuu paikalle.
Keskiverron nuoren alkoholin käyttöä rajoittaa useammin vaikea saatavuus tai kiinnijäämisen pelko kuin korkea moraali.
Osta tyttärellesi myös jälkiehkäisy pillerit varalta jos Lassi 15 v on polkaissut paljaalla:D
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 02:08"]
Täällä on taas monenmoista jeesustelijaa. Omasta nuoruudestanne taitaa olla kauankin?
Itse olin kymmenen vuotta sitten 15-vuotias. Tuntemani ikätoverit käyttivät miltei kaikki alkoholia enemmän tai vähemmän. Juodun alkoholin määrä ei korreloinut sen kanssa, hyväksyivätkö vanhemmat alkoholin käytön tai tiesivätkö he siitä. Osa joi pari siideriä illan aikana. Osa veti sen viinapullon - ne, joiden vanhemmat olivat lepsumpia alkoholin käytön suhteen, vetivät rauhallisin mielin, mutta vanhemmiltaan salaa juovat olivat "yökylässä kaverilla" tai sitten aloittivat iltapäivällä, jotta olivat yhdeltätoista kotona jonkinlaisessa kunnossa. Useimmat olivat jotain tältä väliltä. Rinnakkaisluokalla taisi olla joku, joka ei juonut juuri koskaan. Tilastollisesti lienee kuitenkin peräti mahdottomuus, että juuri teidän kaikkien mammojen kultamussukat olisivat ne yhdet neljästäkymmenestä.
Ja kuten lienee selvää, tuohon lähes sataprosenttiseen enemmistöön mahtui monenlaista porukkaa. Oli elämänkoululaisia, mutta oli kilttejä runo- ja heppatyttöjäkin, joista kasvoi akateemisia aikuisia. Lähes jokaisen nuoruudessa on joku nolo kännitarina, mutta jollain on vaan niin paska munkki, että poliisi sattuu paikalle.
Keskiverron nuoren alkoholin käyttöä rajoittaa useammin vaikea saatavuus tai kiinnijäämisen pelko kuin korkea moraali.
[/quote]
Näin. Itse tiedostan, että on todennäköistä, että teinini juovat, vaikka eivät sitä myöntäisi tai en saisi heitä siitä kiinni. Olenkin yrittänyt suoran vainoamisen ja kyttäämisen sijaan pelotella heitä alkoholin vaaroista, jotta he eivät uskaltaisi juoda itseään kovaan känniin. Olen kertonut mm. kauhutarinan siitä, kuinka teininä sammuin ihastukseni bileissä lattialle ja ripuloin housuni tärviölle taju kankaalla kaikkien läsnä ollessa. Joitain tarinoita olen myös keksinyt: väitän, että olin teininä kerran kovassa humalassa istumassa puiston penkillä, enkä humalaltani huomannut, kun joku poltti sytkärillä hiukseni mielivaltaisesti joistain kohdista lyhyiksi. Toivoin näiden mielikuvien pitävän heidät kaidalla tiellä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 02:13"]
Osta tyttärellesi myös jälkiehkäisy pillerit varalta jos Lassi 15 v on polkaissut paljaalla:D
[/quote]
Tämä on muuten niin totta. Itse vein tyttären gynelle 15v. Tilasin ajan sille, annoin lääkärin jutella tyttären kanssa ihan rauhassa ja tutkimus tehtiin kanssa. Pillerireseptillä apteekin kautta kotiin. Nuoren on opittava tuntemaan vastuu omasta kehostaan! Näin ne oppii aikuistumaan.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:32"]
No jopa on taas wt touhua. Ei toki yllätys, forum huomioiden.
[/quote]Olet helmi sikojen joukossa?
[/quote]
Se on wt-hullu, päivystää tällä palstalla.Aina kun tänne tulee, on kommentoimassa.