Miksi kalja ei lihota
Vaikka lähes kaikki väittää että se on pahin lihottaja? Jos söisin saman verran ylimääräisiä kaloreita mitä kaljasta saan niin huhhuh minkä kokoinen olisin.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Pahin lihottaja onkin puuro ja muut epämääräiset aamiaissörsselit..
Puuro on hyvää, syön muutenkin lähes aina aamupalan
Mutta miten tuo liittyi kysymykseeni?
Kyllä mulla ainakin kalja lihottaa. Kun jätin viime keväänä kaljan pois niin laihduin 10 kg. Nyt tullut taas takaisin kun kalja tullut kuvioihin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin kalja lihottaa. Kun jätin viime keväänä kaljan pois niin laihduin 10 kg. Nyt tullut taas takaisin kun kalja tullut kuvioihin mukaan.
Mulla vaa pysyy paino samas. Toki paino tippuu sillo ku on juomattomii kausii.
Juotko mieluiten tavallista nelosta vai IV B olutta?
Vierailija kirjoitti:
Juotko mieluiten tavallista nelosta vai IV B olutta?
Tavallista ja joskus 6%
Miksi te käytätte sanaa kalja tässä yhteydessä? Se on olutta(taidolla tehty ja kunnolla vaahtoavaa) mitä kaupasta ostetaan tölkeissä. Kalja on sitä itsetehtyä p**kaa jota tarjotaan kesähelteillä maaseudulla janohuomaksi(ei prosentin prosenttia). Yleinen virhekäsitys ainakin helsingin seudulla.
Kyllä se lihottaa. Jos se on ainoa asia mitä laitat kurkusta alas niin sitten voi olla ettei lihota.
Sulla voi olla niin että kun otat kaljaa niin tulee siinä liikuttua samalla ja tehtyä kaikenlaista, niin silloin ne kuluu ne kalorit.
Lisäksi jos että jos et ihan jokapäivä ota niin elimistö osaa suodattaa sen kaljan sopivasti pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se lihottaa. Jos se on ainoa asia mitä laitat kurkusta alas niin sitten voi olla ettei lihota.
Menikö sulla aloitus ohi? Mainitsin heti aloituksessa että jos söisin saman verran YLIMÄÄRÄISIÄ kaloreita kuin juon kaljaa, niin lihoisin muodottomaksi. Selvennän vielä sen verran ettei kalja ole ainut asia jota laitan kurkusta alas vaan se tulee normaaleiden syömisten lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla voi olla niin että kun otat kaljaa niin tulee siinä liikuttua samalla ja tehtyä kaikenlaista, niin silloin ne kuluu ne kalorit.
Lisäksi jos että jos et ihan jokapäivä ota niin elimistö osaa suodattaa sen kaljan sopivasti pois.
Lähi aikoina oon juonu enemmä yksin vaan ja sillo tulee liikuttuu yleensä korkeintaa tupakalle
Vierailija kirjoitti:
Et juo sitä tarpeeksi.
Mikä on tarpeeksi?
Tästäkin olisi hyvä kommentti mutta en voi kertoa sen arkaluontoisuuden takia.
Jos suunnilleen koko päivittäinen energiansaanti koostuu vain kaljasta ja sen myös kuluttaa, niin ei kai se oikein lihota. Pöhöttynyt olo voi kyllä olla kaikesta siitä nesteestä. Kaljapäissä alkaa toisaalta yleensä tehdä mieli jotain syötävääkin, ja kalja plus rasvaiset ja suolaiset mätöt kyllä lihottavat ylittäessään perusenergiantarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin olisi hyvä kommentti mutta en voi kertoa sen arkaluontoisuuden takia.
Kerros nyt
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo pitää paikkansa niin siihen on olemassa vain kaksi eri syytä:
a. Juot paljon kaljaa ja myös syöt paljon sen lisäksi. Jos vähentäisit syömistä merkittävästi mutta et vähentäisi kaljan juontia niin laihtuisit silloinkin.
b. Teit keväällä jonkin muunkin elämäntapamuutoksen.
Ei rasvakaan lihota, jos ei nauti muuta oheishöttöä...olen testannut ja todennut käytännössä. Vedin parin viikon aikana muutaman pullon öljyä ja lisäksi kevyitä salaattivihanneksia ja kananmunia, laihduin 3 kg.
Rautalangasta vielä kerran:
1500kcal ylimääräistä kaljasta = ei lihota
1500kcal ylimääräistä ruoasta = lihottaa
Pahin lihottaja onkin puuro ja muut epämääräiset aamiaissörsselit..