Mitä puoluetta äänestät ja miksi?
En löydä itselleni sopivaa puoluetta.
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:23"]Pohdin samaa. Vasemmisto ja persut ehdoton ei. Keskustan kestät yäks.
Kokoomus juu ei.
Vihreitä äänestänyt viime vuodet.
Nyt päätin ööndstää RKP:tä.
Puolueohjelma oli sellainen, että pystyin sen hyväksymään.
[/quote]
En saanut korjattua tuota öönds.. Eli äänestää on siis oikea sana
Persuja en äänestä, koska viimeksi eivät menneetkään hallitukseen vaikka olisivat päässeet. Mielestäni siis pakoilivat vastuuta. Helpompi se on aina oppositiosta huudella...
[quote author=" Tero" time="10.04.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:27"]
[quote author=" Tero" time="10.04.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:05"]
En löydä itselleni sopivaa puoluetta.
[/quote]
en minäkään oikein, olen oikeistoliberaali ja lähimpänä olisi tavallaan RKP, mutta on liikaa kielipuolue, Kokoomuksesta löytyisi vaihtoehtoja, mutta vaalipiirissäni valikoima on huono.
Vihreissä olisi fiksua ja koulutettua porukkaa, mutta osa on niin auttamattoman taivaanrannanmaalareita ja vasemmistolaisia rahanjakajia, että ei vaan voi.
Ja edellistä hallitusta ja hallituspuolueita nyt vaan voi äänestämällä palkita.
Ehkä se on sitten keskusta tällä kertaa.
[/quote]
Tosi sama fiilis mulla noista puolueista. Keskustaa mäkin harkitsen ekaa kertaa elämässäni, koska siellä olisivat fiksun oloiset Kaikkonen ja Vanhanen, mut kun en kannata alueellistamista enkä konservatiivisia arvoja, niin eihän sitä keskustaa voi... Ap
[/quote]
Jos asuisi uudellamaalla, niin valinta olisi ilman muuta Carl Haglund, ei puolueen vaan henkilön vuoksi.
Helsingissä ehkä Elina Lepomäki tai Matti Parpala.
mutta kun ei..
[/quote]
Ensi kertaa vuosiin äänestän miestä.
Äänestän jotakin "persukriittistä" puoluetta. Olen "persukriittinen".
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:35"]
Minulle on tärkeää:
- Tasa-arvo
- Koulutuksen takaaminen kaikille ilmaiseksi
- Terveyspalveluiden takaaminen tasavertaisesti kaikille
- Ei liitytä Natoon USAn pompoteltavaksi
- Perustulo (Se kannustaa osa-aika töihin paremmin, kuin nykyinen tilanne, joka vain rankaisee jos tienaat vähän. Pienet tulot eivät kuitenkaan aina ole tekijästä kiinni, vaan aloista. Joillakin aloilla ei vaan oikeasti ole mahdollista tehdä täyttä työviikkoa. Ja oli perustulo tai ei niin aina on niitä, jotka lusmuavat ja jos perustulo on 800e tms niin ne lusmut saavat jo nyt asumislisän, työttömyyskorvauksen ja sossurahojen muodossa tuon verran.)
- Ruoanhinnan lasku
- Muutokset nykymuotoiseen asevelvollisuuteen (Itse kannatan palkka-armeijaa, mutta onkohan se minkään puolueen tavoitteena?)
Ja näiden takia ääneni saa Vasemmistoliitto.
[/quote]
Eikös toi perustulo ole vihreiden kannattamaa, eikä vasemmistoliiton?
[/quote]
Molempien, vasemmistolla vähän erilainen malli.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:04"]
Äänestätte siis nykyisiä ja entisiä hallituspuolueita, eli olette tyytyväisiä maan nykytilaan ja harjoitettuun politiikkaan, ja toivotte että täysin samalla linjalla jatketaan. Näin tulee valitettavasti myös käymään. Ei voi muuta kuin todeta, että tämä kansa on niin typerää ettei parempaakaan ansaitse.
[/quote]
Eipä ole valinnanvaraa jos uudet ovat täysiä tolvanoita. Ei riitä, että ajavat yhtä hyvää asiaa, jos samalla tekevät 10 väärää.En ole vielä aivan varma, mitä itse äänestän, mutta Kokoomusta en ikinä. Kaikki tuntemani Kokkareiden kannattajat ovat pullamössöporukkaa, jotka eivät selviäisi elämässä ilman pappabetalar-meninkiä. Sosiaaliset taidot ovat pakkasella ja jutut pyörii vain rahan ympärillä. Rahan, jonka isi on tienannut.
[/quote]
Kannatan "kokkareita", olen yrittäjä ja penniäkään ei koskaan tullut isältä rahaa. Konkurssi vei perheen varat kun olin pieni ja velat pitivät huolen siitä että isä kuoli rahattomana. Äiti on pienituloinen, käteen jää tuhat euroa kuussa. Minulla menee ihan hyvin, joten raha liikkuu minulta äidille päin, jotta äidilläkin olisi mukavuuksia. Sukulaisten pitää kantaa vastuuta toisistaan. Kyllä jotkut pärjää ilman pappabetalar-meininkiäkin.
Kokoomus, koska on ainoa puolue, jota kiinnostaa rahan tuottaminen eikä vain jakaminen. RKP:ssa olisi hyvää realistinen NATO-kanta ja ydinvoiman puolella oleminen, koulutukseen paukkuja-asenne. Mutta siellä on aina se pakkoruotsi!
Vasurit ja vihreät ovat pelkkää huuhaahöttöä, paitsi että ovat oikeasti tuhoisan vaarallisia päästessään huseeraamaan vaa'ankieliasemassa. Se nähtiin viime hallituskaudella. Kepu pettää aina, siellä on ikävää taantumuksellisuutta, Sipilän uskonnollisista taustoista ollaan hyshys, taantumuksen merkit nousevat aina säännöllisesti: olut alkoon, aborttikysymykset, äidit kotiin. Kepussa on Väyrynen.
Demarit on yrmy äijäpuolue suoraan menneisyydestä, siellä on Rinne ja Tuomioja. Uskonto ei kuulu politikointiin, siksi kristilliset ovat huono vaihtoehto. Persuissa ainoa ei-pelle on Soini ja hänelläkin on natovihansa ja katolilaiset arvonsa. Hallituspuolueeseen ei mielestäni myöskään saisi kuulua rasistista siipeä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:28"]
[/quote]
Samaa tasoa kuin "en äänestä punahiuksisia, olen puhahiuksiskriittinen".
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:04"]
Äänestätte siis nykyisiä ja entisiä hallituspuolueita, eli olette tyytyväisiä maan nykytilaan ja harjoitettuun politiikkaan, ja toivotte että täysin samalla linjalla jatketaan. Näin tulee valitettavasti myös käymään. Ei voi muuta kuin todeta, että tämä kansa on niin typerää ettei parempaakaan ansaitse.
[/quote]
Kokoomus ja ehkä RKP tarvitaan kyllä hallitukseen. Sen muun jengin pitäisi sen sijaan pysyä kaukana tekemästä päätöksiä, mukaan lukien vanhat hallituspuolueet Vassarit ja Vihreät. Ne pitäisi suorastaan kieltää. Niin paljon tuhoa ne ovat saaneet aikaan.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:33"] Kannatan "kokkareita", olen yrittäjä ja penniäkään ei koskaan tullut isältä rahaa. Konkurssi vei perheen varat kun olin pieni ja velat pitivät huolen siitä että isä kuoli rahattomana. Äiti on pienituloinen, käteen jää tuhat euroa kuussa. Minulla menee ihan hyvin, joten raha liikkuu minulta äidille päin, jotta äidilläkin olisi mukavuuksia. Sukulaisten pitää kantaa vastuuta toisistaan. Kyllä jotkut pärjää ilman pappabetalar-meininkiäkin.
[/quote]
Kerroin tuntemistani Kokkareiden edustajista (tosin en yllättynyt lukutavastasi ohittaa kohtia, joihin vasta-argumenttisi perustuu). Entä jos sinulle sattuu jotain ja menetät kaiken? Äitisi joutuu elämään yksin kotihoidossa. Hän maksaa 8-10euroa parista palasta perunaa liemessä, juotavaa tai leipää hän ei saa, kun ne rahat piti saada herrojen edustustönön rakentamiseen. Vaipat piilotetaan, jottei äitisi voi niitä vaihtaa itse menekin vuoksi. Miksi haluat, että äitisi joutuu olemaan sinusta riippuvainen? Mielestäni meidän kaikkien, koko yhteiskunnan tulisi taata mielekäs elämä myös vanhuksille. Sen ei pitäisi olla omaisen varassa, ei ole vanhuksen syy jos omainen ei pysty hänestä huolehtimaan syystä tai toisesta. Mutta yks yhteen, ajatustapasi on Kokkareille tyypillinen minäminä-tyyli. Sinä pidät SINUN äidistäsi huolen, niistä vanhuksista ei väliä, joilla ei ole omaisia.
Äänestän vihreitä, tasa-arvo, yhdenvertaisuus, luonto ja ihmisoikeudet ovat tärkeitä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:14"]
[/quote]
Eipä ole valinnanvaraa jos uudet ovat täysiä tolvanoita. Ei riitä, että ajavat yhtä hyvää asiaa, jos samalla tekevät 10 väärää.En ole vielä aivan varma, mitä itse äänestän, mutta Kokoomusta en ikinä. Kaikki tuntemani Kokkareiden kannattajat ovat pullamössöporukkaa, jotka eivät selviäisi elämässä ilman pappabetalar-meninkiä. Sosiaaliset taidot ovat pakkasella ja jutut pyörii vain rahan ympärillä. Rahan, jonka isi on tienannut.
[/quote]
Äänestämällä valtapuolueita annatte heille luottamuslauseen ja mandaatin jatkaa kuten ennenkin. Ainoastaan kannatuksen romahtaminen voi pakottaa vanhat puolueet muuttamaan politiikkaansa. Itse äänestän Perussuomalaisia, mutta jos en äänestäisi (tai jos jatkossa en äänestä), niin ääneni tulee menemään jollekin pienpuolueelle. Mutta tosiaan, valitettavasti näyttää vahvasti siltä, että kolmen vanhan valtapuolueen (ja heitä hännystelevien apupuolueiden) keskinäinen tuolileikki tulee jatkumaan, ja sitä myöten myös poliittiset virkanimitykset ja maan alasajo usealla rintamalla. Kiitos teille uskollisille äänestäjille!
#69:lle: Jos meillä ei ole mitään mikä tuottaa, ei myöskään riitä vanhoille ruokaa, hoivaa eikä vaippoja. Miljardeja syömävelkaan ei loputtomiin pysty lainaamaan, jossain vaiheessa niitä pitää maksaa takaisin, eikä raha silloin enää olekaan ilmaista. Kyllä ihmisten pitäisi pystyä elättämään itsensä ja perheensä ja jeesaamaan hieman läheisiäänkin tarvittaessa - ei niin, että yhteiskunnan pitäisi hoitaa kaikki - kalliisti, turhasti ja osin tehottomasti.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:37"]
[/quote]
Kokoomus ja ehkä RKP tarvitaan kyllä hallitukseen. Sen muun jengin pitäisi sen sijaan pysyä kaukana tekemästä päätöksiä, mukaan lukien vanhat hallituspuolueet Vassarit ja Vihreät. Ne pitäisi suorastaan kieltää. Niin paljon tuhoa ne ovat saaneet aikaan.
[/quote]
Eipä ole tainnut miesmuistiin olla tuhovoimaisempaa ja surkeampaa hallitusta kuin nykyinen Kokoomuksen johtama hallitus.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:47"]
Äänestämällä valtapuolueita annatte heille luottamuslauseen ja mandaatin jatkaa kuten ennenkin. Ainoastaan kannatuksen romahtaminen voi pakottaa vanhat puolueet muuttamaan politiikkaansa. Itse äänestän Perussuomalaisia, mutta jos en äänestäisi (tai jos jatkossa en äänestä), niin ääneni tulee menemään jollekin pienpuolueelle. Mutta tosiaan, valitettavasti näyttää vahvasti siltä, että kolmen vanhan valtapuolueen (ja heitä hännystelevien apupuolueiden) keskinäinen tuolileikki tulee jatkumaan, ja sitä myöten myös poliittiset virkanimitykset ja maan alasajo usealla rintamalla. Kiitos teille uskollisille äänestäjille!
[/quote]
Kyllä minä lasken PerSutkin valtapuolueeksi. Oletko katsonut esim. Itsenäisyyspuolueen, Muutos2011 ja Piraattien haastatteluja? Suuri osa on työttömiä eivätkä ymmärrä edes esitettyjä kysymyksiä, saati sitten että osaisivat mitään vastata.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:36"]
[/quote]
[/quote]
Kiljuisin riemusta jos torilla olisi vähemmän persuja. Ja enemmän ihmisiä luonastauolla.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 08:36"]
[/quote]
[/quote]
Kiljuisin riemusta jos torilla olisi vähemmän persuja. Ja enemmän ihmisiä luonastauolla.
[/quote]
Miksi linkität tänne jonkun vihasivuston paskapropagandaa? Ja mikä on luonastauko?
Pohdin samaa. Vasemmisto ja persut ehdoton ei. Keskustan kestät yäks.
Kokoomus juu ei.
Vihreitä äänestänyt viime vuodet.
Nyt päätin ööndstää RKP:tä.
Puolueohjelma oli sellainen, että pystyin sen hyväksymään.