Reilu palkka?
Paljonko lain mukaan pitäisi maksaa pääsiäisen aikana tehdystä työstä (pe,la&su), kun sitä on tehnyt 12 tuntia päivässä, kuukausipalkka on 2800€ (eli tuntipalkka 17,5€) ja kun lasketaan mukaan pyhäkorvaukset ja ylityölisät? Mielestäni n.1500€, työnantajan mielestä 560€.. Eli mielestäni aivan laiton korvaus 12 tunnin työpäivistä pyhäpäivinä.
Tuntuu pahalta, että työnantaja yrittää viilata linssiin.
Kommentit (11)
Meillä ylityöt ja niiden korvaukset sovitaan aina etukäteen
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:03"]
[/quote]
Eipä niistä tarvitse erikseen sopia, koska ne tulee suoraan laista/TES:stä.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:03"]
[/quote]
[/quote]
No meillä sovitaan ja ap.nkin olisi kannattanut.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:03"]
[/quote]
[/quote]
No meillä sovitaan ja ap.nkin olisi kannattanut.
[/quote]
No teillä tehdään päin vittua! Kato tessistä.
No jos viikkotunnit on täynnä ja noi on kaikki ylimääräistä, niin mä saisin tosta sun tuntipalkalla mutta mun työehtosopimuksella ja työsopimuksella 1190 e.
Yritin sopia palkasta jo etukäteen, mutta työnantaja ei vastannut muuta, kuin että korvaus on reilu. Oletin tottakai saavani lain mukaisen korvauksen, eikä tullut mieleenikään että asia voisi olla toisin. Työpaikallani tarjosivat "ekstrakorvausta" 1000€ ja kun mainitsin että mielestäni palkka pitäisi lain mukaan laskea näin ja näin, niin sain vastaukseksi että maksavat 560€. En haluaisi sotkea ammattiliittoa kuvioon yhtään, mutta en tiedä mitä muutakaan tehdä, jos työnantaja ei suostu maksamaan korvausta, joka minulle kuuluu? Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:57"]
Yritin sopia palkasta jo etukäteen, mutta työnantaja ei vastannut muuta, kuin että korvaus on reilu. Oletin tottakai saavani lain mukaisen korvauksen, eikä tullut mieleenikään että asia voisi olla toisin. Työpaikallani tarjosivat "ekstrakorvausta" 1000€ ja kun mainitsin että mielestäni palkka pitäisi lain mukaan laskea näin ja näin, niin sain vastaukseksi että maksavat 560€. En haluaisi sotkea ammattiliittoa kuvioon yhtään, mutta en tiedä mitä muutakaan tehdä, jos työnantaja ei suostu maksamaan korvausta, joka minulle kuuluu? Ap
[/quote]
et haluaisi, mutta pakko se on. Muuten et saa omaasi pois.
Mikä muuten on alasi jota teet? :/ Missä on tuollaista härmäröintiä?
Pe ja su tuplapalkkapäiviä. La normilauantaikorvauksella.
Niinpä.. Eli laskelmieni mukaan n.1500€ ylityökorvauksineen. Työnantaja on siis epäreilu. Ei tällainen peli vetele.