Tykkäätkö leipoa suolaisia leivonnaisia?
Kommentit (10)
Oi tykkään kyllä! Kinkkupiirakka tai -pasteijat ja tomaatti-feta-oliivipiirakka ovat lemppareitani.
Suolaiset on enemmän mieleeni kuin makeat, en pysty syömään mitään äklömakeaa. Tykkään peruspiiraista, sellaiset kinkkujuustopiiraat tms. ja ihan kaikki mihin tulee savulohta ja sitten mulla on yksi juustosarviohje varmaan 70-luvulta, on tosi hyvä. Voi tehdä makealla täytteelläkin mutta teen yleensä juustolla. Ei edes kovin rasvainen
Joo, leivon yleensä jonkun suolaisen piirakan, hyvin usein tällä ohjeella, tosin teen 1,5 kertaisena pohjan vieraille. https://martat.valudata.fi/keskusteluarkisto/ruoka/ruokanurkka/supernop…;
Kermaviilin tilalla käytän jugurttia.
Todella nopea tehdä.
Nyt viimeisin suolainen leipomukseni oli jouluksi parmesaanikeksit. Nekin oli todella helppoja tehdä ja olivat hyviä .
Joo, suolainen piirakka on bravuurini ja sitä olen vienyt muillekin, sitä jo nykyään kysellään.
Marttojen helppo piirakkapohja. Päälle salaattijuustoa, runsaasi paprikaa, punasipulia ja kinkkusuikaleita - kunnon kinkkua, ei mitään pizzasuikaleita. Siihen sitten ripotellaan päälle juustoraaste ja munankermaseos - munakermaa ei saa olla liikaa, monessa ohjeessa sitä on ihan liikaa.
Suolasin kaikki joulun lisukeruuat niin ettei ollut liikasyömisen pelkoa.
Lähes kaikki suolaiset piirakat lukuunottamatta sieni, katkarapu,silli, tilli, tonnikala ja muna.
Tykkään enemmän suolaisita kuin makeista leivonnaisista. Harvoin leivon samoja juttuja, mut joitain klassikoita toki. Sämpylät, savulohi- ja jauhelihapasteijat sekä saaristolaisleipä. Näitå teen aika säännöllisesti. Tykkään suolaisista piirakoista, mut perheestä kukaan muu ei. Olen ostanut itselleni pienen piirakkavuoan, niin voi välillä leipasta.
Kinkkupiirakka, voileipäkakku ja juustokakku kylmäsavustetusta porosta tai hevosesta.