Miten valitsit ammattisi?
Kommentit (29)
Halusin tehdä pelkkää yötyötä. En kestä herätä herätyskelloon. Halusin hyödyntää sitä, että olen kätevä käsistäni. Yölisistä kertyy hyvä palkka, eikä työ seuraa kotiin.
Päädyin samalle alalle kuin isäni, mutta reitti ei ollut suora. Yritin aluksi muuta. Nyt kun isäni on kuollut, ajattelen mieluusti, että verenperintö ohjasi minua ammatinvalinnassa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:40"]
Halusin auttaa ihmisiä.Valitsin väärän ammatin. Sh.
[/quote] Sama juttu. Uudelleenkoulutus menossa.. Toinen Sh.
Mulla on kolmas ammatti tällä hetkellä meneillään ja mikä hauskinta, teen nyt sitä samaa työtä kuin peruskoulun jälkeen välivuotta pitäessäni harjoittelijana :)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:40"]
Sillä perusteella, missä olen hyvä. Sitten mietin eri koulutus- ja ammattivaihtoehtoja, jotka liittyivät siihen ja valikoin niistä sen, joka tuntui itselle sopivalta.
[/quote]
Tämä tuntuu itseltä tutuimmalle. Toisaalta odotan jotenkin vieläkin että ammatti tekee minut eheäksi ja onnelliseksi että rakastan mennä töihin ja olen kunnianhimoinen, mutta toimiiko mikään työ loputtomasti niin?
Ap
Halusin laaja-alaisen koulutuksen joka johtaa duuniin mistä maksetaan kunnon palkka. Halusin siis tienata hyvin ja tehdä haastavaa ja mielenkiintoista työtä. KTM markkinointi.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:21"]
Halusin laaja-alaisen koulutuksen joka johtaa duuniin mistä maksetaan kunnon palkka. Halusin siis tienata hyvin ja tehdä haastavaa ja mielenkiintoista työtä. KTM markkinointi.
[/quote]
Toisin sanoen olet ahne ihminen, jota kiinnostaa vain raha. Miksi käyttää kiertoilmaisuja?
On hyvin harvoja töitä, joita ylipäätään jaksaisin tehdä. Otin niistä sellaisen, joka on sekä mielenkiintoinen että kohtuullisesti palkattu. Se ei ollut ykkösvaihtoehtoni, mutta valinta onkin osoittautunut erinomaiseksi. Ajattelin, että minusta tulee taiteilija, mutta viihdynkin opettajana tosi hyvin ja nautin yllättävän paljon nuorten kanssa toimimisesta. Mukavan vapaata ja itsenäistä ja todella luovaa työtä.
Halusin jollekin terveydenhoitoalalle. Otin selvää missä on lyhyt opiskeluaika ja kohtalaisen helppo päästä opiskelemaan. Sekä tietysti hyvät työllistymisnäkymät valmistumisen jälkeen. En ole katunut.