Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten valitsit ammattisi?

Vierailija
10.04.2015 |

Esikuvan, rahan vai kutsumuksen mukaan?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:21"]

Halusin laaja-alaisen koulutuksen joka johtaa duuniin mistä maksetaan kunnon palkka. Halusin siis tienata hyvin ja tehdä haastavaa ja mielenkiintoista työtä. KTM markkinointi. 

[/quote]

Toisin sanoen olet ahne ihminen, jota kiinnostaa vain raha. Miksi käyttää kiertoilmaisuja?

[/quote]

...ja sä taidat olla lukutaidoton? Haastavaa ja mielenkiintoista työtä. Sen lisäksi haluan että itse itseni enkä vinkua tukia ja päivärahoja. Perustelepa nyt tuo ahneusväite!!!

Vierailija
2/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:40"]

Sillä perusteella, missä olen hyvä. Sitten mietin eri koulutus- ja ammattivaihtoehtoja, jotka liittyivät siihen ja valikoin niistä sen, joka tuntui itselle sopivalta.

[/quote]

Tämä tuntuu itseltä tutuimmalle. Toisaalta odotan jotenkin vieläkin että ammatti tekee minut eheäksi ja onnelliseksi että rakastan mennä töihin ja olen kunnianhimoinen, mutta toimiiko mikään työ loputtomasti niin? 

Ap

[/quote]

Niin, mulla tähän yhdistyi vielä yrittäjyys, eli saan oikeasti toteuttaa itseäni. Se vaikuttaa aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:40"]

Sillä perusteella, missä olen hyvä. Sitten mietin eri koulutus- ja ammattivaihtoehtoja, jotka liittyivät siihen ja valikoin niistä sen, joka tuntui itselle sopivalta.

[/quote]

Tämä tuntuu itseltä tutuimmalle. Toisaalta odotan jotenkin vieläkin että ammatti tekee minut eheäksi ja onnelliseksi että rakastan mennä töihin ja olen kunnianhimoinen, mutta toimiiko mikään työ loputtomasti niin? 

Ap

[/quote]

Niin, mulla tähän yhdistyi vielä yrittäjyys, eli saan oikeasti toteuttaa itseäni. Se vaikuttaa aika paljon.

[/quote]

Samaa olen ajatellut eli yrittäjyyttä. Ap

Vierailija
4/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:33"]

Minäkin olisin vastannut "ajautumalla".

[/quote]

Minä käyttäisin sanaa "sattuma".

Itsellä jäi lukio vaiheeseen, kun ei ollut kielistä tarpeeksi hyvää pohjaa peruskolusta. Joten jätin sen kesken ja hain ammattikouluun ja valitsin linjan jonne oli vaikein päästä. Ammattikoulussa opiskeluinto heräsi  ja ensimmäisen vuoden jälkeen hain teknikkokoulutukseen ja pääsinkin sinne toiseksi parhailla pisteillä. Jatkoin kuitenkin ammattiopintoja ja toisena vuonna hain insinöörikoulutukseen ja pääsin sinnekin, mutta kävin ammattikoulun loppuun, jotta on ammatti, jos insinööriopinnot ei sujukkaan. No sujuihan ne ja hyvä että sujui, sillä 90-luvulla kun ei ollu pahemmin töitä tarjolla vasta valmistuneille. Nyt on sitten tehty inssin hommia parikymmentä vuotta ja mikä hassuinta, niin enimmäkseen ulkomailla, vaikka se kielipohja oli huono ja huono se on vieläkin, mutta kyllä sitä pärjää kun osaa sen varsinaisen työnsä hyvin.

Vierailija
5/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo 80-luvulla kiinnostunut tietokoneista halusin jotain siltä alalta vaikka ei mitään hajya mitä se vois olla. Luin sittn eka datanomiksi ja koska 90-luvun lama iski päälle, jatkoin vielä yliopstoon ja nyt olen FM.

Vierailija
6/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:37"]

Halusin laaja-alaisen koulutuksen joka johtaa duuniin mistä maksetaan kunnon palkka. Halusin siis tienata hyvin ja tehdä haastavaa ja mielenkiintoista työtä. KTM markkinointi. 

[/quote]

Toisin sanoen olet ahne ihminen, jota kiinnostaa vain raha. Miksi käyttää kiertoilmaisuja?

[/quote]

...ja sä taidat olla lukutaidoton? Haastavaa ja mielenkiintoista työtä. Sen lisäksi haluan että itse itseni enkä vinkua tukia ja päivärahoja. Perustelepa nyt tuo ahneusväite!!!

[/quote]

Teet työtä rahaa vastaan. Et tekisi, jos et saisi siitä rahaa.

Vierailija
7/29 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

kaikki muut tekee hyväntekeväisyydestä, vain me rahasta? Usko pois, kyllä mä taas maksan veroa niin saadaan sullekin rahaa. 

Mahtavaa kuinka moni valitsee mikä tahansa saadakseen maata himassa toisten rahoilla. Sitä mä kutsuisin ahneudeksi. 

Vierailija
8/29 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

kaikki muut tekee hyväntekeväisyydestä, vain me rahasta?

[/quote]

Mitä vitun väliä sillä on minkä takia muut tekee ja minkä takia? Ei se susta yhtään vähemmään ahnetta tee.

Vierailija
9/29 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valinnutkaan , vaan se valitsi minut ! Asiantuntija ammattilainen

Vierailija
10/29 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin surkea keskiarvo lukion jälkeen ettei vaihtoehtojakaan ollut paljon... minusta tuli (diplomi)insinööri(opiskelija) koska pidin ja pidän matematiikasta ja kirjoitin L:n.... Se olikin ainoa C:tä parempi arvosanani. Muut vaihtoehdot olisi ollut sama ala AMK ja matikka yliopisto mutta opettajuus ei nappaa.

Vierailija
11/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajautumalla.

Vierailija
12/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:28"]

Ajautumalla.

[/quote]

Kuulostaa niin tutulta. Haluaisin kuitenkin ammatilta jotain enemmän. Ap

Vierailija
13/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajauduin väärälle alalle, sitten kutsumuksen johdattelemana yliopiston kautta unelmapaikkaani :)

Vierailija
14/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:31"]

Ensin ajauduin väärälle alalle, sitten kutsumuksen johdattelemana yliopiston kautta unelmapaikkaani :)

[/quote]

Miten löysit kutsumuksesi? Ap

Vierailija
15/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin vastannut "ajautumalla".

Vierailija
16/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajauduin oikealle toimialalle, mutta väärään rooliin.

Vierailija
17/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:34"]Ajauduin oikealle toimialalle, mutta väärään rooliin.
[/quote]

Terveisin 4

Vierailija
18/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin tarkoituksella helpon ammattillisen koulutuksen, josta valmistuu tekemättä mitään eikä varmasti työllisty. Nyt ei voi työkkäri enää valittaa, ettei ole ammattia eikä pakottaa hakemaan koulutukseen.

Vierailija
19/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin auttaa ihmisiä.Valitsin väärän ammatin.

Sh.