Valvontakamerat kuvaa Tokmannin sovituskoppeihin
Olin sovituskopissa ja huomasin että katossa oleva valvontakamera on niin, että sillä näkee sovituskoppiin. Onneksi ei tarvinnut riisua yläosaa sovittamiani vaatekappaleita varten.
Kommentit (31)
Kyllä sitä kelpaa olla kuvattavana kun on niin hyvä vartalo. En häpeä muotojani, vaikka tiedän, että monet miehet eivät saa silmiään irti minusta.
Vierailija kirjoitti:
Älkää jauhako paskaa!
----
"Salakatselusäännösten mukaan sovituskoppeihin kuvaaminen on kiellettyä. Kamera ei saa olla edes suunnattuna sovituskoppien ovia kohti.
- Ideana on, että ihmisellä on lupa odottaa tällaisissa tiloissa, että häntä ei kuvata, tietosuojavaltuutettu Reijo Aarnio linjaa."
Tirkisteleekö valvontakamera naisia? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000024459.html----
"Kielletty kameravalvonta
Kiellettyä salakatselua on oikeudeton teknisellä laitteella, kuten kameralla, kotirauhan suojaamassa paikassa, käymälässä, pukeutumistilassa tai muussa vastaavassa paikassa oleskelevan henkilön katseleminen tai kuvaaminen."
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kameravalvonta
Mitä paskaa? Murhailu ja raiskuukin on kiellettyjä lain nojalla, ja kyllä niitä silti tapahtuu :D Luulitko oikeasti että jos jokin asia on lailla kielletty, sitä ei tapahdu? :D :D :D
Vain varkaat pelkäävät kameroita.
Vierailija kirjoitti:
Vain varkaat pelkäävät kameroita.
Tuo on täysin hatusta vetäistyä. Minä en pölli mitään, kun on rahaa millä ostaa, mutta en varmasti riisuudu kameran edessä. Kaikilla ei ole jotain onlyfans-fantasiaa. Kuvittele sinne oma teini-ikäinen tyttäres sovittelemaan uikkareita jonkun kuolaavan äijät näpsiessä kuvia talteen. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Siitähän oli jokin aika sitten lööppi kun vartijat oli jääneet kiinni että ottivat kai jotain screenshotteja noista kun valvontakameroilla näkivät sinne koppiin sisään. Pisteyttivät naisten tissejä yms.
Tisseissähän ei ole mitään seksuaalista. Näin ovat viisaat feministit meille kertoneet.
Vierailija kirjoitti:
osta tuotteet netistä ja sovita kotona.
minä asioin eräässä vaatekaupassa, jossa ei ole valvontakameroita sovituskopeissa, mutta sovituskoppiin pääsee vain myyjän luvalla. Pidän tuosta systeemistä
Samalla, jos vaikka toteaa, että vaate on liian pieni tai suuri, niin myyjä voi käydä etsimässä sitten toisen koon ja tuo paikalle.
Oikein hyvä palvelu.
Laitatko ap mikä Tokmanni niin laitan poliisille vihjeen?
Mua on myös häirinnyt tämä. Keskisuomessa ainakin Saarijärvellä ja Jyväskylässä on kamerat. Inhottavaa sovitella rintaliivejä.
Rautatientorin Tokmannin sovituskoppien kamera ainakin näyttää kuvaavan suoraan peilien kautta. Vaatteet jäi sitten sovittamatta ja kauppaan. Pitäkää rytkynne. Olis sen kameran voinut asentaa jonnekin viistoonkin eikä kohtisuoraan.
Rehellisen ihmisen ei tarvitse pelätä sovituskopissa olevaa valvontakameraa.