Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lestadiolaisissa niin sanotusti samaa näköä?

Vierailija
10.04.2015 |

Lestadiolaiset menevät enimmäkseen toistensa kanssa naimisiin, joten voisi ajatella, että pitkällä aikavälillä samankaltaiset ulkonäköpiirteet lisääntyvät. Olen näkevinäni ainakin ls-naisten kasvonpiirteissä usein jotain samankaltaisuutta. Onko tämä totta vai kuvittelenko vain? Ei johdu mielestäni vain siitä, että ls-naiset eivät meikkaa. Monet heistä ovat samalla tavalla kauniin näköisiä kasvoistaan. Eikö?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Mun mielestä etenkin miehet on iha toistensa näköisiä täällä meillä päin :D

Vierailija
2/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lestadiolaiset yleensä tunnistaa, eikä aina välttämättä edes tarvitse vilkaista pukeutumista, hiuksia tai meikkaamattomuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin silmien seutu ja katse on jotenkin samanlainen. Kutsun tätä lesta-katseeksi eikä tämä ole haukkumasana vaan ihan neutraali ilmaus sille intensiiviselle katseelle, joka monilla lestadiolaisilla on.

Vierailija
4/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä yleensä tunnistaa. Täällä Pohjois-Karjalassa usein maantien väriset hiukset ja siniharmaat silmät. Lisäksi myös jokin yhteinen piirre ulkonäössä mistä tunnistan, mutten osaa sanoa mikä. Itse asuin lapsuuteni pienessä kylässä jossa puolet lestadiolaisia. Kaipa sitä silloin oppi "katsomaan sillä silmällä". Nyt muutin takaisin samalle kylälle omien lasteni kanssa ja pienessä kyläkoulussa edelleen paljon lestadiolaisia, osa heistä omien luokkakavereideni lapsia. Heidät kyllä tunnistaa heti.

Usein lessut, varsinkin lapset, jää tuijottamaan meitä "normaaleja" meikkaavia ihmisiä. Kaipa he miettii että helvettiin nuokin menossa meikkeineen :D

Vierailija
5/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnistaa. Monet ovat siroja, heillä on sellainen ääni, mikä kehittyy ihmiselle jonka on jatkuvasti pakko puhua monen muun ihmisen äänen yli mutta huutaa ei silti saa, ja katse on juurikin sellainen intensiivinen. Ja lestadiolaisten kyky selvittää sekunnissa kuka on sukua kenellekin, on ilmiömäinen. Minun kaveripiirissäni ei ole aivan korrektia alkaa ensimmäisenä tenttaamaan, että tunnteko sen ja sen jos kerran olet sieltäpäin kotoisin, mutta näissä piireissä ilmeisti on. Ihmiset ovat ilmeisesti ainoa virike joten siitä otetaan sitten kaikki ilo irti. :)

Vierailija
6/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuasta tunnistaa hyvin. Sipiläisellä mm. On lestadiolainen leuka.

Vierailija
7/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestaotsa.

Vierailija
8/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että onko sisäsiittoisilla samaa näköä.... HMMMMMMMMMMM????

:D

Vierailija
9/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka yleistä lestadiolaisilla on tumma tukka ja ruskeat silmät? En ole lestadiolainen mutta en myöskään meikkaa yhtään, joten voisikohan joku luulla mua lestadiolaiseksi?

Vierailija
10/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niillä on naimanaamat. Lasten lukumäärästä päättellen, ne ei muuta harrastakkaan.

Vierailija
11/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:13"]Kuinka yleistä lestadiolaisilla on tumma tukka ja ruskeat silmät? En ole lestadiolainen mutta en myöskään meikkaa yhtään, joten voisikohan joku luulla mua lestadiolaiseksi?
[/quote]

Minun tietämät lestat on vaaleita.

Vierailija
12/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Sipilä on erittäin lestan näköinen. Ainakin etelä-Suomessa näyttävät.juuri tuollaisilta kuin naama olisi painettu kasaan.

Vierailija
13/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! Oulussa tunnistan lestadiolaiset (tai osan heistä) ihan ulkonäöstä.

Vierailija
14/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:13"]Kuinka yleistä lestadiolaisilla on tumma tukka ja ruskeat silmät? En ole lestadiolainen mutta en myöskään meikkaa yhtään, joten voisikohan joku luulla mua lestadiolaiseksi? [/quote] Minun tietämät lestat on vaaleita.

[/quote]

Heh, siinähän se on koko totuus... Varmaan jossain pienllä paikkakunnalla pari keskenään sukua olevaa perhettä on ehkä samannäköisiä, mutta ei tosiaan ole otanta kaikista lestoista. Niitähän on monessa eri kansallisuudessakin, niin miten vois kaikki olla vaaleita?!

Vierailija
15/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minusta, mutta saatan vain kuvitella. Tuntuu etten ole eläessäni rumaa lestatyttöä nähnyt, kaikki ovat samalla tavalla sieviä. 

Vierailija
16/16 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:13"]Kuinka yleistä lestadiolaisilla on tumma tukka ja ruskeat silmät? En ole lestadiolainen mutta en myöskään meikkaa yhtään, joten voisikohan joku luulla mua lestadiolaiseksi? [/quote] Minun tietämät lestat on vaaleita.

[/quote]

Suurin osa on ristiverisiä / vaaleita, kuten suurin osa muistakin suomalaisista. Mutta minä tiedän / tunnen myös tummatukkaisia lestadiolaisia. Hiusten väri menee aika lailla linjassa suomalaisten hiusten värin kanssa, mutta koska lestadiolaiset eivät värjää hiuksiaan, heissä on enemmän näitä maantienharmaita kuin muussa väestössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä