Vain juntit lausuvat Googlen ''google'' tai ''guugle''
Tulee kauhea myötähäpeä. Ottakaa nyt opiksenne: se on dsuudsl. DSUUDSL. Lausukaa vaikka niin monta kertaa että jää mieleen. En halua enää koskaan kuulla vääräoppista lausuntaa.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:35"]
Guugl.
[/quote]
No ei ole mikään helvetin kuukkeli.
Kuinka tuo lausutaan kun on noin paljon kerakkeita?
Itseasiassa helvetin typerältä kuulostaa lausua näitä englanninkielisten yritysten nimiä niiden alkuperäisessä lausuntaasussaan. Monet nimet nyt ovat vain kääntyneet suomalaisittain. Hyvänä esimerkkinä jokainen suomalainen youtubettaja lausuu youtuben juutubena eikä juutuubina. Ja he sentään ovat "alan ammattilaisia". Tai tämä google, olen ollut googlen aräässä infotilaisuudessa jossa googlen suomenkutsui sitä ihan guugleksi. Kyllä se juntti on nyt ap itse.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:38"]Kuinka tuo lausutaan kun on noin paljon kerakkeita?
[/quote]
Onko kerakkeet niitä vaaleita palluroita nielurisoissa?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:38"]
Kuinka tuo lausutaan kun on noin paljon kerakkeita?
[/quote]
Dsssuuusle
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:38"]
Itseasiassa helvetin typerältä kuulostaa lausua näitä englanninkielisten yritysten nimiä niiden alkuperäisessä lausuntaasussaan. Monet nimet nyt ovat vain kääntyneet suomalaisittain. Hyvänä esimerkkinä jokainen suomalainen youtubettaja lausuu youtuben juutubena eikä juutuubina. Ja he sentään ovat "alan ammattilaisia". Tai tämä google, olen ollut googlen aräässä infotilaisuudessa jossa googlen suomenkutsui sitä ihan guugleksi. Kyllä se juntti on nyt ap itse.
[/quote]
Googlen suomen palvelinkeskuksen johtaja siis.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:38"]Itseasiassa helvetin typerältä kuulostaa lausua näitä englanninkielisten yritysten nimiä niiden alkuperäisessä lausuntaasussaan. Monet nimet nyt ovat vain kääntyneet suomalaisittain. Hyvänä esimerkkinä jokainen suomalainen youtubettaja lausuu youtuben juutubena eikä juutuubina. Ja he sentään ovat "alan ammattilaisia". Tai tämä google, olen ollut googlen aräässä infotilaisuudessa jossa googlen suomenkutsui sitä ihan guugleksi. Kyllä se juntti on nyt ap itse.
[/quote]
Tai esim skype, Angry birds, fairy, kosmetiikkamerkit (l'occitane, yves saint laurent, hermes jne) lausutaan Suomessa suomalaisittain. Kerran erehdyin kysäisemään Sokokselta erästä YSL hajuvettä silleen kuinka se oikeasti lausuttaisiin ja myyjä toljotti ihan hölmistyneenä :D
Tälläisestä on jo pitkä bebsy cola-ketju, turha yrittää tehdä toista
google kääntäjällä on suomeksi äännetty guugle,englanniksi kuulostaa guugelille, kuuntele vaikka itse.
Niinpä niin, yritäppä mennä farkkukauppaan kysymään liivaisseja leviksien sijaan.
Feisbuuk, twider, instagräm, guugl, hotmeil, yms
Guugl.