Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotieläinten pidosta luvanvaraista

Vierailija
26.12.2021 |

Todella monella ihmisellä on koti-/lemmikkieläimiä, mutta ei tietämystä, taitoa tai kypsyyttä taata näille hyvää elämää. Useat eivät ymmärrä sitä, millainen vastuu on ihmisellä, joka on vastuussa toisesta elävästä olennosta. Osa pystyy siihen, mutta osa ei ja tämä on suuri ongelma, nimittäin eläimen voi hankkia käytännössä ihan kuka vaan.
Huoh, tuntuu vain ettei edes kansalaisaloitteesta ole näissä eläinasioissa mitään hyötyä...
Onko vinkkejä miten muilla tavoin saada tämä lakimuutos toteutumaan (kotieläinten pidosta luvanvaraista)? Auttakaa!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muuta sanoa kuin että vihdoin järkipuhetta! Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
2/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin myös muutosta tuotantoeläinten pitoon. Liian usein löytyy erityisesti nälkiintyneitä ja jo kuolleita nautoja. Pitäisi olla joku pakkokeino pysäyttää homma että eläinten ei tarvitsisi kitua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten tuo valvonta käytännössä onnistuisi yhteiskunnan tasolla...Niin usein vieläkin törmää näihin ns. vahinkopentueihmisiin, jotka jossain puskaradiossa ilmoittavat ilmaiseksi luovuttavansa kissanpentuja tai muita eläimiä. Ja ottajia löytyy...

Tuo kissojen sirutushomma on pieni askel eteenpäin (toivottavasti). 

Harvinaisten kotieläinten kohdalla valvonta on nykyään aika hyvällä mallilla, mutta tiedänpä tapauksia, joissa niitäkin on myyty täysin tuntemattomille ja kokemattomille ihmisille...

Vierailija
4/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan voimakkaasti kallistua tämän kannalle. Viimeisimmän kahden vuoden aikana on kaksi omistajillaan hihnassa olevaa koiraa käynyt kimppuuni. Molemmilla kerroilla, kiiros reaktioideni ja koiran lukutaitoni ansioista, on mennyt vai vasemman käden hiha ja pienet purujäljet käteen. Molemmilla kerralla omistajat ovat olleet täydellisen kädettömiä tekemään mitään. Tästä edespäin lenkkeilyvarustukseeni kuuluvat raskaat kävelysauvat ja jäällä liikuttaessa jäänaskalit. Minulle riitti nyt ja tämä sai olla viimeinen kerta kun nuolen itse haavani. En siis tähän asti ole tehnyt rikosilmoitusta tai korvauksia vaatteiden hajoamisesta.

Vierailija
5/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin myös muutosta tuotantoeläinten pitoon. Liian usein löytyy erityisesti nälkiintyneitä ja jo kuolleita nautoja. Pitäisi olla joku pakkokeino pysäyttää homma että eläinten ei tarvitsisi kitua.

No anna sitten lisää rahaa mielenterveyspalveluihin, kaikissa 2000-luvun eläinsuojelurikkomuksissa tuonatntoeläintiloilla on taustalla masennusta.

Vierailija
6/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan voimakkaasti kallistua tämän kannalle. Viimeisimmän kahden vuoden aikana on kaksi omistajillaan hihnassa olevaa koiraa käynyt kimppuuni. Molemmilla kerroilla, kiiros reaktioideni ja koiran lukutaitoni ansioista, on mennyt vai vasemman käden hiha ja pienet purujäljet käteen. Molemmilla kerralla omistajat ovat olleet täydellisen kädettömiä tekemään mitään. Tästä edespäin lenkkeilyvarustukseeni kuuluvat raskaat kävelysauvat ja jäällä liikuttaessa jäänaskalit. Minulle riitti nyt ja tämä sai olla viimeinen kerta kun nuolen itse haavani. En siis tähän asti ole tehnyt rikosilmoitusta tai korvauksia vaatteiden hajoamisesta.

Täällä taajamassa asuessa tulee usein vastaan irtiolevia koiria, eikä tilanne ole millään tavalla omistajan hallinnassa. Siis ihan lintujen pesimäaikaankin.

Vierailija
7/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä takana ihan samat asiat, kuin esim. "kissamummoilla". Mielenterveysongelmat, loppuun palaminen, rahavaikeudet.

Tilallisten elämää on ihan turha vaikeuttaa enää yhtään, silti pitäisi olla keino löytää nämä tietyt.

Myös nämä valvontaeläinlääkärille aiheetta ilmoittelevat pitäisi saada vastuuseen. Ei se, ettei koira käy lenkillä, ole syy tehdä ilmoitusta. Valvontaeläinlääkäri tekee "iskun" sinne koiran kotiin yllärinä esim. 5kk:tta ilmoituksen jälkeen. Selviää, että koira oli silloin leikkauksesta toipuva ja lenkit kielletty pari viikkoa. Ilmoittaja ei saa mitään sanktiota, vaikka asia olisi selvinnyt kysymällä, jos huolestutti. Sen sijaan aikaa meni taas hukkaan oikeasta asiasta ja koiran omistajalle tuli paha mieli.

Vierailija
8/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän asian korjaisi 50 uutta valvontaeläinlääkäriä ja pakolliset tilakäynnit edes puolivuosittain. Tätäpäivää voisi olla myös videon lähetys tuotantotiloilta..Ei tarvitsisi mennä paikanpäälle kun tilallinen kuvaisi eläimet ja tilat.

Vierailija
9/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatetaan ja vero myös.

Vierailija
10/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella hyvä asia. Niin monesti näkee kissoja ja koiria kodeissa jossa vain ryypätään. Ei silloin pysty huolehtimaan minkäänlaisesta eläimestä kun oma elämä pyörii päihteiden ympärillä.

Vierailija
11/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pidä nautoja huvikseen/kiduttaakseen niitä. Kyseessä on toimeentulonlähde joka vaatii päivittäin tuntikausia työtä. Nämä ihmiset, jotka laiminlyövät nautojen hoidon, todellakin tarvitsisivat jonkun pysäyttämään homman ja auttamaan, sillä he kituvat itsekin. Kyse on mielenterveyden pettämisestä/burn outista. Se ei ole yksinkertainen homma ajaa vaikka 50 lypsylehmän navetan tuontanto alas kun väsähtää. Siinä menee työpaikka ja koko tulevaisuus kuin viemäristä alas.

Vierailija
12/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa olevan koiran ulkoiluttamiseksi ei riitä, että se viedään muutaman kerran päivässä pissille pihamaalle. Talviaikaan näkee koirien "taluttajia" , jotka vetävät koiraa perässään liukkaalla kadulla. Näiltä koira pitäisi ottaa pois välittömästi. Kannatan lämpimästi tuota luvanvaraisuutta. Luvan voisi saada koiranpitokurssin suorittamisen jälkeen.

Vierailija
13/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastustan veronkiertoa koiranpentujen myynnissä. Tonnista ylöspäin sekarotuisia pentuja myyvät nämä kotikasvattajat jotka ovat parempia ihmisiä olevinaan ja kiertävät kaikki kysymykset veroista.

Älkää enää ostako käteisellä koiria, auta torjumaan veronkiertoa.

Vierailija
14/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No anna sitten lisää rahaa mielenterveyspalveluihin, kaikissa 2000-luvun eläinsuojelurikkomuksissa tuonatntoeläintiloilla on taustalla masennusta.

Kun ihminen voi huonosti, hänellä on itsellä vastuu ilmoittaa ettei saa töitä tehdyksi eikä eläinten hyvinvointi oli enää itsestäänselvyys. Muu on eläinrääkkäystä ja siitä kuuluu saada tuntuva rangaistus ja ikuinen eläintenpitokielto.

Olen itse kärsinyt vakavasta loppuunpalamisesta ja voin sanoa että pidin parempaa huolta kahdesta koirastani kuin itsestäni, ne pitivät minut elossa ja liikkeessä, olivat silloin ainoa syy nousta aamuisin sängystä ylös. Saivat paljon liikuntaa, leikkiä, ruokaa ja ell-palveluja, jos siihen tarvetta oli. Päätin, että se on asia, josta minua ei koskaan huomauteta, ettei eläimet saa tarvitsemaansa. Eli ei masennus aina ole yhteydessä eläinten kaltoinkohteluun.

Vierailija
15/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä vastustan ihmisten huonoa kohtelua. Narkki-Masa saa nukkua yönsä pakkasessa eikä kukaan välitä, mutta ans olla kun naapurin chihua ulkoilutetaan vain 5 min kerrallaan eikä osteta riittävän laadukasta nappulaa - palsta kuohuu ja heti pitäis nostaa kansalaisaloite.

Vierailija
16/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen voi huonosti, hänellä on itsellä vastuu ilmoittaa ettei saa töitä tehdyksi eikä eläinten hyvinvointi oli enää itsestäänselvyys. Muu on eläinrääkkäystä ja siitä kuuluu saada tuntuva rangaistus ja ikuinen eläintenpitokielto.

Olen itse kärsinyt vakavasta loppuunpalamisesta ja voin sanoa että pidin parempaa huolta kahdesta koirastani kuin itsestäni, ne pitivät minut elossa ja liikkeessä, olivat silloin ainoa syy nousta aamuisin sängystä ylös. Saivat paljon liikuntaa, leikkiä, ruokaa ja ell-palveluja, jos siihen tarvetta oli. Päätin, että se on asia, josta minua ei koskaan huomauteta, ettei eläimet saa tarvitsemaansa. Eli ei masennus aina ole yhteydessä eläinten kaltoinkohteluun.

Ymmärrätkö että toimiva maatila maksaa noin miljoona euroa, nautoja on vähintään 100-200 että hommasta jää edes jotain käteen? Se on vähän eri asia hoitaa kuin pari koiraa. Jos ilmoittaa laittavansa eläimet teuraaksi, on oltava suunnitelma mistä repii rahat velkojen maksuun seuraaviksi vuosiksi.

Vierailija
17/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatetaan. Ja pitäisi saada pykälä, jossa sanotaan, että koira otetaan välittömästi haltuun, jos sitä käyttää asioilla muiden pihoissa.

Vierailija
18/18 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä vastustan ihmisten huonoa kohtelua. Narkki-Masa saa nukkua yönsä pakkasessa eikä kukaan välitä, mutta ans olla kun naapurin chihua ulkoilutetaan vain 5 min kerrallaan eikä osteta riittävän laadukasta nappulaa - palsta kuohuu ja heti pitäis nostaa kansalaisaloite.

Narkki-Masan olisi pitänyt uskoa, ettei ole huumeiden viihdekäyttöä. Eläimet eivät voi tehdä valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi