Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin joululahja 2021

Vierailija
26.12.2021 |

Lahjoista ei pitäisi valittaa vaan olla kiitollinen siitä, että joku on halunnut muistaa.

Kuitenkin joistain lahjoista tulee ikävä fiilis. Jotkut lahjat jotka on tarkoitettu hyväntahtoisina eleinä, ovatkin pettymys.

Voiko olla myös niin, että jotkut lahjat on annettu niin kutsutusti ilkeilymielessä? Siltä voi joskus ainakin tuntua. Tunteillehan ei mitään voi.

Joskus olisi ollut parempi, ettei olisi saanut yhtään mitään.

Mikä on huonoin lahja jonka sait tänä jouluna ja miksi?

Joskus lahja voi muistuttaa ikävästä menneisyydestä.

Huonoin joululahja 2021

Vaihtoehdot

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lankakerän. Ei puikkoja, ei ohjeita. Lankakerän.

Eli voit tehdä siitä mitä haluat. Ei tarvitse neuloa, vaan voit vaikka virkata, punoa makrameeta tai tehdä miniryijyn tai jättiläismäisen tupsun pipoon. Ohjeita löytyy netistä. Minusta olisi ihan kiva lahja.

Vierailija
22/36 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi muisti levyllisellä vanhentunutta suklaata. Työikäinen eikä dementikko kyseessä.

Onks teillä huonot välit?

Paketoi se uudestaan ja anna sille lahjaksi takaisin joku kerta. 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut läheisille etten tarvitse enkä halua mitään ja pyytänyt etteivät ostaisi joululahjoja minulle. Siitä huolimatta ostivat minulle tarpeetonta tavaraa. En oikein voi sanoa että huonoja lahjoja, en vaan olisi niitä tarvinnut enkä halunnut.

Täällä pyörii toinen ketju, jossa sulle suositeltaisiin lähestymiskiellon hakemista moisille rajattomille lahjoittajille, jotka vain haluavat käyttää valtaa 🤣

Vierailija
24/36 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo sanoo että osti lahjoja mutta ei löydä niitä

Minne ne on mennyt ?

Vierailija
25/36 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän talon porsas kirjoitti:

Äiti aina puhuu että hirveä stressi kun joulu tulee eikä ole rahaa. Olen sanonut monta kertaa, että en tarvitse lahjaa mutta jos välttämättä jotain haluaa antaa niin joku ihan pieni parin euron juttu kuten syötävä on ihan ok.

Mulle on jäänyt lapsuudesta trauma kun äiti aina puhui ääneen jos joulu tai jonkun syntymäpäivä oli tulossa, että kuinka hän ei tiedä miten selvitään, miten vuokra saadaan maksetuksi ja ruokaa pöytään. Opin väistämään omien tarpeideni kanssa.

Äidillä on tapa hätäratkaisuna antaa lahjaksi mitä omista nurkistaan löytää. Siinä ei sinällään ole mitään väärää, kierrätyshän on hyvä asia. Kuitenkin olis ehkä parempi antaa ne kierrätyslahjat muille kuin omille aikuisille lapsilleen joilla herää heti muistot lapsuuden ahdingosta ja huolesta.

Varmaan yli vuos sitten puhuttiin muumimukeista ja äiti nimesi yhden mukeistaan suosikikseen.

Nyt sain tuon mukin häneltä joululahjaksi. Näin siis oletin, koska mukissa ei ollut tarraa. Heti kun avasin paketin, mulle tuli paha mieli. Ei siksi, että olisin loukkaantunut lahjasta tai pettynyt siihen vaan siksi, että tuntui pahalta että äidillä menee niin huonosti että hän joutuu antamaan lempimukinsa mulle.

Otin asian esille, että ei sun tarvinnut antaa mulle sun lempimukia lahjaksi, ja voin antaa sen takaisin koska mulla on jo kyseinen muki ja muutenkin kaapit aivan täynnä muumimukeja. Kiitin ajatuksesta ja sanoin, että en halua loukata.

Äiti sanoi, että eihän hän nyt omaa mukiaan mulle antanut. Tuli tuplasti paha mieli, koska nyt taisin lisäksi loukata äitiä ja tuntuu että olin aivan idiootti kun sanoin asiasta.

Juuri ennen joulua hän valitti ettei ole rahaa, ja koska se muki ei ole enää myynnissä eikä siinä ollut tarraa niin oletin väärin.

Mulle todellakin riittäisi, että antaa lahjan vain lapsenlapselleen koska helposti menee siihen että ahdistun.

Ymmärrän sinua. Lapsuuden ahdistukset nousevat esiin myös minulla.

Äitini ei juuri ole minulle joululahjoja ostanut. (eräänä joulun osti hulppeat lahjat tosin)

Jo mont vuotta on sanonut, ettei tässä mitään joululahjoja sitten ostella. Sovitaan, ettei ostella. Itse haluaisin että oltaisiin osteltu.

Nyt hän sitten on vanhus ja olen jo useampaan jouluna sanonut kertaalleen selkeästi, etten tietenkään odota häneltä mitään. Hän silti toistaa moneen kertaan tuon oman litaniansa. Siis sen, jota on jo kauan jouluisin toistanut. Se harmittaa kovasti minua. Miksei ole tyytyväinen siihen, että en enää edellytä lahjoja. Tuntuu olevan pääasia valittaa sitä, että nyt ei ostella mitään.

Vierailija
26/36 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siskon lempikirjasarjaa jota en itse lue. Tämä toistui monena vuonna. Täti ja mummi eivät viitsineet tutustua minuun vaan pitivät ilmeisesti samana henkilönä siskoni kanssa. Muistan monet joulut kun avasin paketit ja ojensin sisällöt suoraan siskolleni. Tosi paha mieli tuli.

Vierailija
27/36 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on huonot lahjat palautettu tai pistetty myyntiin?

Vierailija
28/36 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on pahoittanut mielensä saatuaan mieheltään pölynimurin: https://www.vauva.fi/keskustelu/4440283/sain-miehelta-lahjaksi-polynimu…

Kodinkoneet joululahjoina on vaikea rasti. Puolisolle en ikinä uskaltaisi hankkia enkä ehkä kenellekään, joka yleensä passaa muita ja tekee paljon kotitöitä.

Ehkä sellaiselle sukulaiselle tai kaverille vois antaa, joka ei olis kauhean läheinen. Joku nuori joka vasta aloittelee elämäänsä.

Minä sain viime jouluna imurin, tuli tarpeeseen ja oli vielä suosikkimerkkiäni, yksi parhaita lahjoja. Ja on ollut paljon käyttöä.

Vierailija
29/36 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoin "joululahja" on joku vuohi kehitysmaahan, joka on mukamas lahja läheiselle. 

Olenkohan oikeasti ainoa, joka olisi ollut ilahtunut tällaisesta lahjasta? Hyvä vaihtoehto välttää ne huonot lahjat, jos olisin tajunnut pyytää lahjoittamaan suoraan hyväntekeväisyyteen. Toinen saa antamisen ilonsa mutta minun ei tarvitse esittää ilahtunutta, win-win-tilanne. (Toki tämäkin on hyvä lahja vain silloin, jos saaja on sitä nimenomaan toivonut.)

Aikana jolloin kaikilla on jo kaikkea, en vain ymmärrä sitä että väkisin etsitään ostoskeskuksista krääsää joka sitten paketoidaan ja vaihdetaan keskenään. Pyrin tulemaan toimeen vähällä tavaralla ja sen vähänkin suhteen minulla on valikoiva maku, joten muiden hankinnat menevät helposti vähän ohi. Kuulostaa ehkä ikävältä, mutta nykyajan tavarapaljouden keskellä lahjoilla on ihan eri merkitys kuin joskus ennen vanhaan.

Olen tehnyt päätöksen, etten vaihda lahjoja enää kuin puolisoni sekä yhden pitkäaikaisen ystäväni kanssa, muille olen lahjatoivekyselyihin vastanut suoraan pyynnöllä ettei minulle hankittaisi mitään. Jouluaattona oli jotenkin ylikävelty olo availlessa paketeista mm. markettivoiteita jotka eivät sovi herkälle iholleni, villasukkia joita kaapit ovat täynnä jo ennestään, sisustusesineitä jotka eivät ole yhtään tyylisiäni.

Hölmöintä asiassa oli että lahjat joiden oli varmaan ajateltu ilahduttavan, söivätkin joulufiilistäni rutkasti kun mietin, miksi on väkisin pitänyt ostaa jotain ja tuli paha mieli niiden antajien puolesta. Varsinkin, kun minulla ei ollut heille mitään. Minulle olisi oikeasti riittänyt vain yhdessäolo, mutta lahjojen jaon jälkeen sekin tuntui valjulta.

Että ensi vuonna ihan oikeasti taidan pyytää nimenomaan vuohen kehitysmaahan.

Vierailija
30/36 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Bodyshopin valmislahjapaketin, jossa oli käsisaippuaa ja käsidesiä. Oli siinä vartalovoidekin, mutta saa Bodyshopista vähän kivempiakin paketteja. En olisi halunnut käsisaippuaa vessaan ja käsidesiä. Voide oli ihan ok, raikas sitruunan tuoksu…

Vierailija
31/36 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työpaikalta yli neljänumeroa suuret villasukat, jotka ei taloudessa sovi kenellekään. Vieläpä lahjan saattena oli, että lahja valittu kestävää kehitystä ajatellen 😂. Olisi varmasti ollut kestävämpää ostaa oikean kokoiset tai olla ostamatta mitään.

Vierailija
32/36 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

roskiin meni

Vierailija
33/36 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on käytetty takan sytykkeinä ja peräpään pyyhintään.

Vierailija
34/36 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jalaton mutta sain jalkapallon.

Vierailija
35/36 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kurkkua, mutta sain viinipullon.

Vierailija
36/36 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kädetön, mutta sain hansikkaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme