Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko monen vuoden etäsuhde oikeasti onnistua?

Vierailija
10.04.2015 |

Olen siinä tilanteessa, että olen muuttamassa Suomeen opiskelemaan pitkän Saksassa asumani jakson jälkeen. Minulla on saksalainen poikaystävä emmekä halua erota, mutta hän ei voi muuttaa Suomeen, joten etäsuhde on ainoa vaihtoehto tällä hetkellä. Luotan poikaystävääni, olemme ennenkin asuneet erillämme mutta emme kovin pitkiä aikoja. Tarkoitus olisi opiskella n. kolme vuotta ja sitten palata Saksaan takaisin. Minua pelottaa eniten se kamala raastava ikävän tunne ja fyysisen läheisyyden puute. Miten siitä selviää?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, jos vaan tulevaisuuden suunnitelmat on sellaset, että teillä on joku tietty aika mielessä millon pääsette takas lähisuhteeseen niin kyllä se mun mielestä sillon onnistuu. En nää mitään ongelmaa miks ei.

Vierailija
2/3 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on just tietty aika, 3 vuotta, niin miksi ei onnistuisi? Mä olin miehen kanssa etäsuhteessa just noin 3 vuotta töiden takia, jaksoin kun tiesin että se loppuu aikanaan. Luottamus on tietysti tärkeä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me seurusteltiin miehen kanssa etänä 4,5 vuotta ja siitä puoli vuotta ehdittiin olla naimisissakin. Toimi oikein hyvin. Mä asuin opiskelujen vuoksi 4 tunnin matkan päässä, mutta tulin usein viikonloppuisin käymään. Jos en nyt joka viikonloppu, niin joka toinen ainakin. Mies asui ja työskenteli lapsuudenpaikkakunnalla, alkuvaiheessa yövyin kotona, miehen muutettua omilleen hänen luonaan. Viikolla mesetettiin, soiteltiin ja viestiteltiin päivittäin.
Meidän suhde alkoikin etäsuhteena, joten ei tarvinnut opetella pois mistään hengataan-päivittäin-yhdessä-kuvioista. Siksi se varmaan olikin niin helppoa.