Miehen veli käyttäytyy ylimielisesti minua kohtaan :(
Olemme tunteneet nyt viisi vuotta ja vasta viimeisen vuoden aikana miehen veljen käytös on muuttunut minua kohtaan. Lähes joka tapaamisen jälkeen oloni on surkea, tuntuu etten osaa nauttia yhteisistä perhetapaamisista. Kyseessä on 40-vuotias mies, joka takertuu sanomisiini ja piikittelee niistä, naureskelee ja pyörittelee silmiä ikään kuin en huomaisi. Myönnän että olen monesti tietämätön, naiivi ja hupsu, mutta en tiedä kuinka olla erilainen. Olen herännyt siihen, että ärsytän tätä ihmistä suunnattomasti. Ja tämä ihminen on minulle kuin perheenjäsen, siksi on niin vaikea kohauttaa olkia moiselle toiminnalle. Mutta mitä tekisin, jotta tilanne muuttuisi? En kohta halua nähdä häntä enää, ja en keksi sanoja itseni puolustamisella. Pelkään miten hän vastaa ja nolaa minut vielä pahemmin. Tavallaan nyt ymmärrän miltä tuntuu. Mieheni sanoi veljensä olleen aina sellainen, ettei kuulemma tarvitse välittää...
Kommentit (17)
Siis ymmärrän miltä koulukiusatuista tuntuu.
Ap
Et tiedä, miten olla muuta kuin hupsu, naiivi ja tietämätön? Oikeasti?
On varmaan kateellinen veljellesi kun on saanut nuoremman ja katkera kun ei itse saa. Siksi kohtelee sinua noin.
Voisiko olla niin, että tämä veli on ihastunut sinuun ja hämmennyksissään käyttäytyy noin? Niin tai näin, aikuisen käytökseksi ei ole ok.
Vähättelee sua, kun on kateellinen sun miehelle? Ihastunut sinuun ja yrittää kääntää sen vähättelemällä, ettei kukaan huomasi?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:16"]Et tiedä, miten olla muuta kuin hupsu, naiivi ja tietämätön? Oikeasti?
[/quote]
Tarkoitin että olen vain oma itseni.
Ap
Kolmikymppinen nainen, joka käyttäytyy kuin pissis, kuulostaa hyvinkin sellaiselta, että pistää muilta silmämunat pyörähtelemään.
Jos olet tietämätön - hanki tietoa.
Jos olet hupsu - opettele käyttämään järkeäsi ja käyttäytymään.
Jos olet naiivi - opettele ajattelemaan, harjoittele logiikkaa, syy-seuraussuhteita, sivistä itseäsi
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:16"]Et tiedä, miten olla muuta kuin hupsu, naiivi ja tietämätön? Oikeasti? [/quote] Tarkoitin että olen vain oma itseni. Ap
[/quote]
No kehitä itseäsi. Herranen aika, melkein 30 vee ihminen
Mä olin nuorena niin suvaitsevainen, et siedin tuon kaltaisia ihmisiä lähelläni. Nyt vanhempana jälkeenpäin ajatellen, olin idiootti. Nyt dumppaan surutta kaikki silmien pyörittelijät ja vinosti hymyilevät, sillä jos on jotain sanottavaa, sen voi sanoa ihan suoraan, ja hyvät tyypit niin tekevätkin.
Nämä kertomasi kaltaiset on erittäin usein sellaisia kaunaisia, kateellisia ihmisiä. Veikkaan, et miehesi veli on salaa miehellesi jostain kateellinen tai alemmuudentuntoinen, mutta ei uskalla/kehtaa sitä suoraan näyttää. Ja niin sinusta tulee sijaiskärsijä, veli näyttää sinun kauttasi miehellesi, et voi miten tyhmää ja huonoa...
Hei nyt stoppi tälle. Miksi ap:n pitäisi muuttua? Onko se niin helvetin vakavaa jos ei heti tiedä tai tajua jotain? Pääasia on musta että ihminen on mukava.
Tuollaiset piikittelijät on niin ärsyttäviä, olen kohdannut niitä itsekin. Tuolla tyypillä on selvästi jokin ongelma. Harmillista, että joudut häntä kestämään!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:26"]
Kolmikymppinen nainen, joka käyttäytyy kuin pissis, kuulostaa hyvinkin sellaiselta, että pistää muilta silmämunat pyörähtelemään.
Jos olet tietämätön - hanki tietoa.
Jos olet hupsu - opettele käyttämään järkeäsi ja käyttäytymään.
Jos olet naiivi - opettele ajattelemaan, harjoittele logiikkaa, syy-seuraussuhteita, sivistä itseäsi
[/quote]
Ihmiset ovat erilaisia. Ei kaikkien tarvitse olla asiaihmisiä.
Miksi miehen veljen pitäisi sietää ap:tä, kun ap ei näköjään siedä miehen veljeä?
Vaikea uskoa että on minusta kateellinen, kaiken tuon kiusaamisen jälkeen koen olevani hänelle niin epäkelpo ihminen. Toisaalta kateus parisuhteestamme voisi olla mahdollinen, olemme hänen veljensä kanssa avoimen onnellisia ja mukavia toisillemme, toisin kuin hänen liittonsa joka ulospäin vaikuttaa todella kylmältä ja etäiseltä.
Olen mielessäni pyöritellyt sitä, että seuraavalla kerralla kun hän tekee tuota alentavaa käytöstä missään muodossa, huudan hänelle että nyt lopetat tuon vittuilun, tajuatko yhtään miltä tuo kuulostaa.
Mutta mistä rohkeus tähän, kun on koko ikänsä tottunut olemaan liian kiltti ja puremaan hammasta. Todennäköisesti tämä ihminen naureskelisi tälle kohtaukselle, jos siis vetäisin pultit.
Mutta kiitos vastanneille :)
Ap
Pihahda ensin miehellesi, jotta hän ymmärtäisi puolustaa sinua. Monesti kumppanin hiljainen tai välinpitämätöön suhtautuminen nimenomaan tukee vaikeata tilannetta. Ukko ensin ruotuun ja sitten samaa köyttä vetäen tilanteissa YHDESSÄ vinoilette takaisin velikullalle tai ilmaisette, ettei ole kovin fiksua käytöstä häneltä.
Samoja kuvioita olen itse katsellut aikoinani ja lääke oli tuossa. Itselläkin oppimista ollut parisuhteen kuvioissa, toisen tunteiden ymmärtämisessä ja niiden arvostamisessa pois omasta itsekeskeisyydestäni. Toisen tukemisen opin sen kautta, miten minua tuettiin. Sekin kantapään kautta piti minulle takoa, kun toinen sitten voi pahoin eri kuvioissa, että minun kuuluisi puolustaa, opin kyllä ja hyvin menee sillä saralla edelleen.
Rohkeutta sinulle! Kerro, miten tulee käymään.
Kuinka vanha itse olet?