Paljonko tuli veronpalautusta/mätkyjä?
Kommentit (37)
Mulle tuli yks vuos 1400€ ja ihan normihommissa oon.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt iloitsemista palautuksista tai porua jäännösverosta ellei sitten ole työssä, jossa vuotuisten tulojen arviointi on hankalaa ja siten myös veroprosentin arviointi on vaikeaa. Jäännösvero=veroa, jota et ennakonpidätyksenä maksanut, palautus=liikaa maksamaasi vero. Palautus ei ole satunnaisesti jaettava lahja verohallinnolta eikä jäännösvero satunnaisesti jaettava rangaistus valtiolta.
1500 palautusta, yrittäjänä. Ihan kiva tietysti saada rahaa joulun alla, mutta kertoohan se siitä että viime vuonna tulot olivat pudonneet vonkun verran ennakoiduista. Ei sillä, kyllä tämä taas paremmalta näyttää tänä vuonna.
800 on tulossa takaisin, mutta korjauksen jälkeen tulee varmaan tonni. Vuositulot 22 000e.
Tulee fiilis näistä hehkuttajista, että eivät ole niitä terävimpiä kyniä penaalissa. Hehkutatteko te yhtä paljon, kun kaveri maksaa lainansa takaisin?
70e palautusta. En tajua miksi jotkut tahallaan kerää itselleen isoja palautuksia liian suurella veroprosentilla.
En tiedä vasta kuin syksyllä kun tieto tulee. Mutta pikkuisen pitäisi tulla palautuksia. Aika hyvin pystyin tuloni arvioimaan etukäteen ja varuilta laitoin himpun yläkanttiin.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:25"]800 on tulossa takaisin, mutta korjauksen jälkeen tulee varmaan tonni. Vuositulot 22 000e.
[/quote]
Paljonko maksoit veroja euroissa?
300 euroa palautusta. Teen keikkatyötä, jonka määrän ja vuorot saan itse valita, niin on vaikea arvioida tuloja etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:24"]
Mä en ole ikinä ymmärtänyt iloitsemista palautuksista tai porua jäännösverosta ellei sitten ole työssä, jossa vuotuisten tulojen arviointi on hankalaa ja siten myös veroprosentin arviointi on vaikeaa. Jäännösvero=veroa, jota et ennakonpidätyksenä maksanut, palautus=liikaa maksamaasi vero. Palautus ei ole satunnaisesti jaettava lahja verohallinnolta eikä jäännösvero satunnaisesti jaettava rangaistus valtiolta.
[/quote]
Jouduin kesken vuotta työttömäksi, veroprosentti oli arvioitu koko vuoden palkkatulot huomioon ottaen. Ansiotulot viimevuodelta eivät olleet kuin 17000e. Kokoajan on ollut tiedossa, että palautusta on tulossa mutta summaa en ollut etukäteen miettinyt sen enempiä. :) AP
Mun veronpalautukset menee ulosottoon jesjes ja oon muutenkin rutiköyhä.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:25"]
800 on tulossa takaisin, mutta korjauksen jälkeen tulee varmaan tonni. Vuositulot 22 000e.
[/quote]
Ja kaikille tyhmäksi epäilijöille tiedoksi, että kaikki vähennykseni eivät ole tiedossa ennen vuoden loppumista. Siksi saan joka vuosi takaisin, toki voisin pitää pienempää veroprosenttia ja maksaa mätkyjä, mutta mieleuummin näin päin. Itse kutsun tätä verosuunnitteluksi, tietoiseksi valinnaksi.
Aina sama narina. Veronpalautukset on loistava tapa säästää. Toki voisi kuukausittainkin palkasta säästää, mutta aina tulisi joku kohde mihin se menisi jo ennen. Nyt niillä rahoilla reissataan. Ihanaa saada aina 2-3 tonnia takaisin.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:32"]Aina sama narina. Veronpalautukset on loistava tapa säästää. Toki voisi kuukausittainkin palkasta säästää, mutta aina tulisi joku kohde mihin se menisi jo ennen. Nyt niillä rahoilla reissataan. Ihanaa saada aina 2-3 tonnia takaisin.
[/quote]
Paremman tuoton voisi saada muualta kuin verovirastosta
Ei sitä aina voi koko vuotta suunnitella. Itsellä ainakin on tulossa luultavasti tulossa palautuksia. Summaa on hankala arvioida johtuen seuraavista seikoista. Vaihdoin kesken vuoden työpaikkaa ja tulot nousi reippaasti. Toki myös veroprosentti, mutta hankala oli arvioida kun lopullinen palkka määräytyi vasta parin ensimmäisen kuukauden suoriutumisen perusteella. Lisäksi teetimme loppu vuodesta saunaan ja kylpyhuoneeseen remontin, joten kotitalousvähennykset tulee huomioida.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:32"]
Aina sama narina. Veronpalautukset on loistava tapa säästää. Toki voisi kuukausittainkin palkasta säästää, mutta aina tulisi joku kohde mihin se menisi jo ennen. Nyt niillä rahoilla reissataan. Ihanaa saada aina 2-3 tonnia takaisin.
[/quote] Oon kans tosi huono säästämään! Rahalle löytyy aina reikiä eikä säästöön asti kerkeä mennä mitään. Ja joojoo tiedän että oon huono rahankäyttäjä ja blaablaa, mutta pidämpähän hauskaa. :) Veronpalautukset on sitte kätevä laittaa isompana könttäsummana sivuun tai ostaa jotain tarpeellista.
1600?? Ootko ihan tavallisessa palkkatyössä?