Mitä pitäisi tehdä kun on masentunut?
Kommentit (9)
Parasta hoitoa masennukseen on auringon valo ja toiminta. Puuhastele jotain ulkona, niin mieliala kohenee.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:56"]
Musta tuntuu etten voi mennä ulos
[/quote]
Sinne vaan! Tuo on juuri sitä nysvöttämistä, josta masennus vain pahenee. Sinun pitää jumpsauttaa aivokemiasi uuteen asentoon, eikä se tapahdu peiton alla omaa surkeuttaan märehtimällä.
Joo liikkeelle vaan. Ei saa jäädä sisälle ho,ehtuun.
Jos menen ulos niin kaikki näkee että en ole töissä vaan minulla on vapaata. Tekevät johtopäätökset että olen masennuksen takia kotona. Olen siis toisen luokan kansalainen. Tai ajattelevat että lintsaan töistä.
ap
Ei kannata välittää siitä, mitä muut ajattelevat. Elä omaa elämääsi pää pystyssä.
Liikunta auttaa masennukseen, ainakin lenkkeily kevätsäässä. Luonnossa tapahtuu nyt paljon.
Parempaa oloa sinulle toivoo toinen kevätmasennuksesta kärsivä. :)
Mä häpeän tätä ja itseäni. Tuntuu että olen luuseri. Tuntuu että töissä nauravat minulle. Pitävät laiskana jne. Äsken pomo soitti ja kyseli kuulumisia. En oikein osannut mitään vastata hänelle. Tuntuu että maine on mennyt jo aikoja sitten. Isoin asia on häpeä joka tähän sairauteen liittyy. Häpeä etten jaksa olla töissä kuten muut. En saa häpeää pois itsestäni.
Kiitos muuten asiallisista vastauksista. Ajattelin että ketjuun tulee kommentteja että tapa itsesi tai jotain muuta sinne päin.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:09"]
Jos menen ulos niin kaikki näkee että en ole töissä vaan minulla on vapaata. Tekevät johtopäätökset että olen masennuksen takia kotona. Olen siis toisen luokan kansalainen. Tai ajattelevat että lintsaan töistä.
ap
[/quote]
Vaikuttaa siltä, että teet itse itsellesi ongelmasi. Muuta ajatteluasi.
Käy kävelyllä ja sen jälkeen suihkussa. Kampaa itsesi kauniiksi ja sovi kahvittelu treffit kaverin kanssa.