Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikiön vk25 +3 painoarvio 780g

Vierailija
10.04.2015 |

Lääkäri sanoi että on aika pieni ja uusi painoseuranta myöhemmin. Pitäisilö huolestua? Vaikuttaako oma syömiseni nyt vauvaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:51"]

mitä ärsyttävää siinä on? Itse syön raskausaikana 2 edestä, vaikka tiedän ettei tarvitsisi. Painoa tulee se 20kg, 2 aikasempaani ovat kuitenkin alle 4kg ollut, ja olen pudottanut painon normaaliin synnytyksen jälkeen

[/quote]

Miten idiootti voi olla? Vaarannat sekä oman että sikiön hyvinvoinnin ja terveyden. 20 kilon painonnousu 9 kuukauden raskauden aikana ei kerro mistään muusta kuin älyllisestä vajavuudesta.

[/quote]

Kommenttisi kertoo älyllisestä vajavaisuudesta. Tiesitkö, että elimistö kerää sikiön, lapsiveden ja veren volyymin kasvun lisäksi rasvaa imetystä varten. Normaalipainoisella ei ole mitään syytä lihoa 20 kiloa, mutta esimerkiksi alipainoiselle odottajalle ei ole mitään haittaa vähän reippaammasta painonnoususta.
[/quote]Se koko raskausmaha ei paina likikään 20kg. Maitoa tulee vaikka ei läskiksi raskausaikana aikoisikaan!

Vierailija
2/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa ap suoraan tohon kuinka paljon syöt -kysymykseen. Ja mikä sun painoindeksi on. Mahdotonta ottaa kantaa, jos ei tiedä kaikkia faktoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut niinpäin et vauva arvioitu isommaksi kun ollut syntyesssään

Vierailija
4/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja painohan on sitäpaitsi normaali! Katsoin juuri vau.fi- sivuilta RV 26. paino n. 800gr!

Vierailija
5/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:14"]

Luultavasti lapsesi on geneettisesti pieni, niinkuin sinäkin olet. Minun lapseni ovat olleet syntyessään h. 39 - 41 painoltaan 2700-2900g ja 2 synnytyksistä on käynnistettykin vauvan hitaan kasvun takia. Toisaalta olen itse 156cm/48kg kg , joten aika mahdotonta olisi 4-kiloista saadakaan.

[/quote]

Itse olen myös 49kg, tosin pituutta 170cm ja kaikki neljä lasta olleet yli 4kg. Voin kertoa, ettei todellakaan ole helppoa työntää tästä varresta ulos niin suuria lapsia:( ja tämä viides on kuukemma kaikkein suurin, joten katsotaan nyt miten huonosti tässä vielä käy.

Ennemmin ottaisin pienen vauvan.

Vierailija
6/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään hätää ei niin kauan kun pysyy sisällä.
Omani ei pysynyt, rv 27+3 painoi syntyessään 800g

Vierailija
7/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti syömisesi vaikuttaa. Mutta jos syöt perusterveellisesti niin kaikki on siltä osin hyvin. Jos sikiö kuitenkin kasvaa niin tuskin suurempaa huolta on. Me ihmiset olemme yksilöitä alusta asti.

Vierailija
8/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vain terveellisesti, muulta osin et voi vaikuttaa vauvan pieneen kokoon. Mun vauva oli pieni kun syntyi ja mulla todettiinkin istukan vajaatoiminta, syy tuntematon.

Vierailija
9/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Olen itse hoikka ja siro. Syön terveellisesti mutta mietin pitääkö lisätä rasvoja tms. Ap

Vierailija
10/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti lapsesi on geneettisesti pieni, niinkuin sinäkin olet. Minun lapseni ovat olleet syntyessään h. 39 - 41 painoltaan 2700-2900g ja 2 synnytyksistä on käynnistettykin vauvan hitaan kasvun takia. Toisaalta olen itse 156cm/48kg kg , joten aika mahdotonta olisi 4-kiloista saadakaan.

Vierailija
11/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Btw, ei ne painoarviot aina pidä paikkaansa. Tutun lapsen painoarvio oli 2200g ja viikko siitä synnytti yli 4 kiloisen pojan ;)
Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä noilla viikoilla sitten kuuluis painaa?

Vierailija
12/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle herää epäilys, että syömisesi ei ole ihan normaalia. Monta kaloria/ vrk syöt ja mikä on sinun BMI.

Äidin alipaino tai tupakointi vaikuttaa vauvan kokoon, muten kyseessä lienee vauvan/ kohdun/ istukan ongelmat.

Vierailija
13/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa toi ei ole pieni paino noilla viikoilla, paitsi, jos sikiö on aiemmin ollut isokokoinen ja painokäyrä nyt tippunut.

Vierailija
14/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa sikiö ottaa kaiken tarvitsemansa äidistä, söi äiti tai ei. Siinä kärsii huonolla ruokavaliolla vain ja ainoastaan äiti. Toista luokkaa on vaarallisen alipainoiset anorektikot. Ja ap, se on ultran ARVIO. Todella usein sikiö on kookkaampi ja lääkärit eivät kaikki oikeasti tätä asiaa tajua. Maalaistollona ja monen synnyttäneenä itse on viisaampi kuin nämä suurlukeneet ja koulutetut. Sekös pelästyttääkin. Ärsyttää nämä "syö kahden edestä"-äidit. Siks heille on painoa tullutkin liki 20kg ja aivan turhaan.

Vierailija
15/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:43"]

Itseasiassa sikiö ottaa kaiken tarvitsemansa äidistä, söi äiti tai ei. Siinä kärsii huonolla ruokavaliolla vain ja ainoastaan äiti. Toista luokkaa on vaarallisen alipainoiset anorektikot. Ja ap, se on ultran ARVIO. Todella usein sikiö on kookkaampi ja lääkärit eivät kaikki oikeasti tätä asiaa tajua. Maalaistollona ja monen synnyttäneenä itse on viisaampi kuin nämä suurlukeneet ja koulutetut. Sekös pelästyttääkin. Ärsyttää nämä "syö kahden edestä"-äidit. Siks heille on painoa tullutkin liki 20kg ja aivan turhaan.

[/quote]

Kuka on käskenyt syömään kahden edestä?

Vierailija
16/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:43"]Itseasiassa sikiö ottaa kaiken tarvitsemansa äidistä, söi äiti tai ei. Siinä kärsii huonolla ruokavaliolla vain ja ainoastaan äiti. Toista luokkaa on vaarallisen alipainoiset anorektikot. Ja ap, se on ultran ARVIO. Todella usein sikiö on kookkaampi ja lääkärit eivät kaikki oikeasti tätä asiaa tajua. Maalaistollona ja monen synnyttäneenä itse on viisaampi kuin nämä suurlukeneet ja koulutetut. Sekös pelästyttääkin. Ärsyttää nämä "syö kahden edestä"-äidit. Siks heille on painoa tullutkin liki 20kg ja aivan turhaan.
[/quote]
mitä ärsyttävää siinä on? Itse syön raskausaikana 2 edestä, vaikka tiedän ettei tarvitsisi. Painoa tulee se 20kg, 2 aikasempaani ovat kuitenkin alle 4kg ollut, ja olen pudottanut painon normaaliin synnytyksen jälkeen

Vierailija
17/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:43"]Itseasiassa sikiö ottaa kaiken tarvitsemansa äidistä, söi äiti tai ei. Siinä kärsii huonolla ruokavaliolla vain ja ainoastaan äiti. Toista luokkaa on vaarallisen alipainoiset anorektikot. Ja ap, se on ultran ARVIO. Todella usein sikiö on kookkaampi ja lääkärit eivät kaikki oikeasti tätä asiaa tajua. Maalaistollona ja monen synnyttäneenä itse on viisaampi kuin nämä suurlukeneet ja koulutetut. Sekös pelästyttääkin. Ärsyttää nämä "syö kahden edestä"-äidit. Siks heille on painoa tullutkin liki 20kg ja aivan turhaan. [/quote] mitä ärsyttävää siinä on? Itse syön raskausaikana 2 edestä, vaikka tiedän ettei tarvitsisi. Painoa tulee se 20kg, 2 aikasempaani ovat kuitenkin alle 4kg ollut, ja olen pudottanut painon normaaliin synnytyksen jälkeen

[/quote]

Niinpä, mitä ärsyttävää on toisten painonnousussa? :D

Vierailija
18/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten idiootti voi olla? Vaarannat sekä oman että sikiön hyvinvoinnin ja terveyden. 20 kilon painonnousu 9 kuukauden raskauden aikana ei kerro mistään muusta kuin älyllisestä vajavuudesta.

Vierailija
19/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 36 oli itsellä painoarvio 2,6, syntyi rv 41 4,8kg .. Että ei ne arviot piä paikkaansa. :)

Vierailija
20/23 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:43"]Itseasiassa sikiö ottaa kaiken tarvitsemansa äidistä, söi äiti tai ei. Siinä kärsii huonolla ruokavaliolla vain ja ainoastaan äiti. Toista luokkaa on vaarallisen alipainoiset anorektikot. Ja ap, se on ultran ARVIO. Todella usein sikiö on kookkaampi ja lääkärit eivät kaikki oikeasti tätä asiaa tajua. Maalaistollona ja monen synnyttäneenä itse on viisaampi kuin nämä suurlukeneet ja koulutetut. Sekös pelästyttääkin. Ärsyttää nämä "syö kahden edestä"-äidit. Siks heille on painoa tullutkin liki 20kg ja aivan turhaan.
[/quote]
[/quote]Kuten olet lastesi koosta huomannut ettei se syöminen niitä kasvata! Ihme kyllä jos terveitä ovat! Omatpa ovat läskisi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme