Mihin katosi Flora pehmeä curry
Tykkäsin käyttää kanakastikkeisiin tuota.
Onko valmistus lopetettu vai miksei kaupoista enää saa tätä?
Kommentit (10)
Se oli liian erikoista.
Käytännössä tuollaiset "kausituotteet" ovat sellaisia joilla testataan voisiko joku uusi tuote päätyä myyntiin saakka. Eli tuotetaan erä erikoismakuja, sitten katsotaan nopeus millä ne katoavat kaupan hyllyiltä ja että kyseleekö niiden perään joku.
Ellei myyntinopeus vastaa haluttua, silloin jatketaan sillä samalla vanhalla tutulla kaavalla.
Jos haluat tehdä maustettua margariinia itse, niin lämmitä sitä kattilassa, mutta älä kuitenkaan polta sitä. Sen väri ei saa muuttua keltaisesta, vaan sen tulee olla sellaista pehmeää löllöä, ei nestettä. Siihen sitten lisäät sopivat mausteet, sekoitat ja kaadat välittömästi takaisin purkkiin ja jäähdytät. Eli se ei saa olla edes niin kuumaa että purkki menisi mutkalle tai että käsillesi se tuntuisi liian kuumalta.
Ai Flora pehmeä curry oli liian erikoista? Vai ne maustetut creme fraichet? (Creme bonjour cuisine)? Meillä kyllä ostettiin molempia useinkin, ostaisin vieläkin jos niitä missään myytäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ihnmetellyt, mihin ne maustetut creme fraichet on kadonneet? Meidän tuppukylän yhdestäkään kaupasta ei ole saanut niitä kuukausiin.
Sinun tapauksessa on käynyt ehkä tällä tavalla.
Jakelurekka on reitillään poikennut eri kauppoihin ja kauppiaat ovat vuoron perään käskenyt kantamaan ison erän hyllyille. Sitten kun jakelurekka on ehtinyt sinun tuppukylän kauppaan, on kyydissä ollut enää pelkkää perusmakua, jos edes sitä.
Kysy kauppiaalta miksi niitä ei ole, ja jos vastaus on se että hän on niitä tilannut mutta niitä ei ole toimitettu, niin tuo on syynä. Jos taas kauppias sanoo ettei niitä osta kukaan, niin syy on itsestään selvä, eli että sinä et tuo tarpeeksi rahaa että niitä kannattaisi tilatakaan.
Ettekö te osaa lisätä maustetta ruokaan vai mikä noissa oikein on idea?
Harmitellut samaa. Prismoissa ei ole näkynyt aikoihin. Sieltä saa kyllä kermaista currykastiketta, mutta se ei ole niin hyvää. Toistaiseksi Floran currykastiketta on ollut Citymarketin valikoimissa. Yleensä käyn Prismassa, mutta ihan tätä varten menen Citymarkettiin.
Näyttäisi sisältävän palmuöljyä (niin kuin Floran margariinitkin), eli ihan hyvä, jos on kadonnut kaupan hyllystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ihnmetellyt, mihin ne maustetut creme fraichet on kadonneet? Meidän tuppukylän yhdestäkään kaupasta ei ole saanut niitä kuukausiin.
Ei näytä enää olevan edes valmistajan nettsivuilla (https://www.cremebonjour.fi/tuotteet), joten varmaan poistuneet valikoimasta kokonaan.
Flora pehmeä curryn valmistus lopetettu, lähetin floralle spostia viime vuoden lopulla ja kysyin asiasta... tosi harmi :( Oli parasta ja helppoa kanakastikkeessa ja tein about kerran viikossa.
voi ei...ei siis kannata enää sitä etsiä mistään=(