Ääk!! 6-vuotias täynnä pilkkuja ja lisää tulee!
Mikä helkutti voi 6-vuotiasta vaivata?! Toissapäivänä alkoi ilmestyä pieniä finnimäisiä näppyjä ympäri kehoa, osa raapimisen takia muuttui verestäviksi. Kutiavat yhtäkkiä aivan vietävästi. Näppyjä tulee lisää koko ajan jo kolmatta päivää.
Rokotteet saatu rokkoja varten, myös vesirokkoa.
Enteroa tuskin on kun kämmenissä, suussa tai jalanpohjissa ei mitään.
Vesirokko voi ilmeisesti tulla rokotteesta huolimatta mutta miten yleistä se on? Ja jos se sitä olusi niin tarttuuko se muihin samallalailla kuin rokottamattomilta?
Syyhyäkin mietiin mutta pilkut tulivat kuitenkin niin ympäri kehoa eikä vieri viereen.
Lääkäriin pitää vissiin huomenna soitella...
Kommentit (42)
Vyöruusu? Senhän voi sairastaa, vaikka olisi sairastanut vesirokon. Itselläni iski aikuisena ja oli paljon rajumpi oireiltaan kuin lapsena sairastettu vesirokko...
Vierailija kirjoitti:
Vyöruusu? Senhän voi sairastaa, vaikka olisi sairastanut vesirokon. Itselläni iski aikuisena ja oli paljon rajumpi oireiltaan kuin lapsena sairastettu vesirokko...
Se sairastetaan nimenomaan vesirokon sairastamisen vuoksi eli vesirokkorokotteen saanut sairastuu siihen hyvin epätodennäköisesti.
Tuli mieleen, että onko teillä aito joulukuusi? Meillä lapsen allergia aidolle kuuselle ilmeni juuri noin, kutiavia punaisia näppyjä ympäriinsä.
Mulle tuli eilen kylään 2-vuotias pikkupoika, joka oli piirtänyt itselleen viikset permanent-tussilla. Ei tehty siitä isoo numeroo.
- mummo65v -
Meillä tuli lapselle outoja punaisia näppyjä pitkin vartaloa, jotka ikään kuin levisivät pidemmälle päivien saatossa. Ihotautilääkäri otti angiinatestin kurkusta ja lapsella olikin angiina. Kuulemma joskus oireilee tuolla tavoin. Antibioottikuurilla parani.
Joku kaveri hommannut marsun? Allerginen reaktio siihen, taitaa olla joku sieni-infektio, googlaa sillä kuvia.
sain teininä yhenä joulun kutiavan ihottuman joka puolelle kehoa. Selcii, että s eoli allerginen reaktio johonkin kinkun suolaamisessa käytettyyn aineeseen.
Vuosi sitten pojalla ja minulla oli vastaavaa. Lääkäri epäili syyhyä. Itse aattelin että märkärupi vyöruusu tai nokkosihottuma. Syy ei selvinnyt edes ihotautilääkärin luona. Antibioottikuurilla meni ohi. Epäilen että poika toi uimahallista. Kun muualla ei juuri käyty.
Joku puhui märkäruvesta. Siinä ei tule pilkkuja. Pojalla oli se joskus päiväkodissa.
Märkärupea olisin ehdottelemassa. Jos on levinnyt käsien mukana laajemmalle, tarvitsee suun kautta antibioottikuurin.
No niin, lääkärissä käytiin eilen. 2 lääkäriä kävi ihmettelemässä pojan näppylöitä. Eivät osanneet sanoa mitä voisi olla. Rokot sulkivat samantien kuitenkin pois. Toinen puhui että voisi atopiaan liittyä, pojalla ei tosin koskaan atopiaa todettu, minulla ja sisarella kuitenkin atopiaa on.
Saatiin nyt kuitenkin antibiootit kun osa näpyistä on raavittu verille.
Googlettelin vielä kaikki mahdolliset syyhyt, märkäruvet, lintukirput ym mutta mikään ei vastaa pojan näppylöitä.
Lisätään vielä että aitoa joulukuusta meillä ei ole ja koska poika on tosi kranttu ruuan suhteen niin ei ole syönyt mitään poikkeavaa näin joulunakaan.
Tää on se uusin muunnos. Koronarokko.