Onko työpaikkakiusaamista jos ei jaksa työkaverin sosiaalista käytöstä?
Jos työkaveri ei tunnu sietävän minua enkä minä näin ollen häntä, niin onko minulla joku velvollisuus auttaa häntä esim työasioissa? Olen tullut siihen tulokseen, että jos sanottavaa on vain silloin kun halutaan ruikuttaa apua, eli hyötyä minusta, niin pärjätkööt omillaan.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Siellä ne kaksi lasta tappelee hiekkalaatikollaan. Aikuinen ymmärtää, että töissä hoidetaan työasiat ja kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää, eikä niiden kanssa tarvitse olla bestiksiä, mutta töissä hoidetaan yhteisesti työnantajan asiaa parhaalla mahdollisella tavalla. Se saattaa vaatia yhteistyötä sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa ei tule toimeen tai joiden kanssa ei normaalisti olisi missään tekemisissä, mutta harvapa näistä aikuislapsista / työpaikkakiusaajista taitaa tiedostaa, että jos kaikki firmassa pyrkisivät samaan tavoitteeseen, niin omakin työpaikka ja jopa palkkakehitys on turvattu. Jos voimavarat menevät työpaikalla hiekkalaatikkoleikkeihin, niin eipä taida näkyä firman tuloksessa kovin positiivisesti, saati tulospalkkioissa.
On vain huvittavaa, että tyyppii puhuu vain silloin kun haluaa apua. Olen tullut siihen tulokseen, ettei minun tarvitse sietää paskaa käytöstä edes töissä. Varsinkin kun en itse ole hänestä millään tavalla riippuvainen.
Ap
Töissä tehdään töitä. Eikä temppuilla kuin pissis teinit.
Luulisi että tulee paremmin toimeen jollet neuvo. Voitko sanoa ettet tiedä kysymyksiin? Voisit päästä työttömäksikin jos kumminkin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ne kaksi lasta tappelee hiekkalaatikollaan. Aikuinen ymmärtää, että töissä hoidetaan työasiat ja kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää, eikä niiden kanssa tarvitse olla bestiksiä, mutta töissä hoidetaan yhteisesti työnantajan asiaa parhaalla mahdollisella tavalla. Se saattaa vaatia yhteistyötä sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa ei tule toimeen tai joiden kanssa ei normaalisti olisi missään tekemisissä, mutta harvapa näistä aikuislapsista / työpaikkakiusaajista taitaa tiedostaa, että jos kaikki firmassa pyrkisivät samaan tavoitteeseen, niin omakin työpaikka ja jopa palkkakehitys on turvattu. Jos voimavarat menevät työpaikalla hiekkalaatikkoleikkeihin, niin eipä taida näkyä firman tuloksessa kovin positiivisesti, saati tulospalkkioissa.
On vain huvittavaa, että tyyppii puhuu vain silloin kun haluaa apua. Olen tullut siihen tulokseen, ettei minun tarvitse sietää paskaa käytöstä edes töissä. Varsinkin kun en itse ole hänestä millään tavalla riippuvainen.
Ap
Mikä on nyt se paska käytös? Tyyppi keskittyy töihinsä, ei häiritse eikä keskeytä sinua, ellei oikeasti tarvitse kaltaiseltasi konkarilta jotain apua. Sinä sitten olettaisit, että kanssasi sosialisoitaisiin, kerrottaisiin viikonlopun tapahtumat jne? Oletkohan itse enää työtehtäviesi osalta tikissä, eli suoriudutko töistäsi? Vai haluaisitko mielummin varata suoriutuvan nuoremman työntekijän aikaa johonkin jonninjoutavaan keskusteluun, ettei hän näyttäisi niin tehokkaalta? Jäätkö jalkohin suorituspuolella, ja koet paineita, kun työtoverisi ei käytä aikaansa jaaritteluun? Mitäs jos itsekin keskittyisit vaihteeksi työntekoon ja vain työasioista puhumiseen?