Palkka 5236 (Brutto) paljonko pyrkisit säästämään kuussa?
Sinkku, asumismenot 400 kuussa, ateriaetu.
Ensimmäinen työpaikka valmistumisen jälkeen (luonnontiede).
Kannattaako säästää vai tuhlata?
Kommentit (47)
2300 saisin tuosta säästöön olettaen että netto olisi noin 3200 e. Nyt jää elämiseen minulle ja lapselle yht. 900 e/kk, siitä maksetaan kaikki muu paitsi asuminen. Säästöön ei jää mitään.
Kevyesti saisi 3500e säästöön joka kuukasi. Ei sitä montaa vuotta tarttis tehä töitä, kun voisi jäädä loikoilemaan.
Jos säästät 20-30 ikävuosina 200e/kk ja sitten lopetat säästämisen niin eläkeiässä (65v) sinulla on enemmän rahaa kuin jos olisit säästänyt 200e/kk ikävuodet 31-65. Olettaen että sijoitat rahat ja tuotto pysyy samana kaikki vuodet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen tuo palkka ja käteen jää hikiset 3200 euroa.
Asuntolainan lyhennys ja korko 700 e /kk
Asumismenot, vesi, lämpö jne 500 e/kk
Työmatkabensat 550 e/kk
Työpäiväruokailu 200 e/kk
Perheen ruokinta ja muut tarpeet 800 e
Muu sälä, eipä jää sijoitettavaa.
Unohdit puolison palkan, joka jää kokonaan säästöön. Tai jos yh, niin elarit ja tuet.
Olen eri, mutta miten niin jää säästöön? Jos asuvat perheasunnossa pk-seudulla, niin tuo on puolikas asuntolaina, ei kokonainen. Puolison palkka menee hänen omaan osuuteensa kuluista.
Toiseksi. Kuka sanoi että puoliso käy töissä? Voi olla opiskelija, hoitovapaalla, työtön tai työkyvytön. Ei ne vaihtoehdot ole aina joko kaksi palkkaa tai elarit. On paljon perheitä, joissa eletään syystä tai toisesta yhden aikuisen palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Kevyesti saisi 3500e säästöön joka kuukasi. Ei sitä montaa vuotta tarttis tehä töitä, kun voisi jäädä loikoilemaan.
Et saisi kevyesti 3500 euroa säästöön kuukausittain jos brutto on 5240 €/kk ja ei ole muita tuloja.
Vierailija kirjoitti:
1300€ kun jää käyttörahaa, niin loput säästöön. Eli siis 1300€ - asumismenot, jotka itsellä on joku 800€/kk, siitä jää 500€ kauppaan yms. Tosta summasta jää verojen jälkeen se joku 3500€ käteen, eli 2200€ laittaisin säästöön. Jos haluaa hullutella, niin vain 2000€ säästöön ja 200€ jäis vielä humputtelurahaa.
Saman tekisin minä. Tosin pari kertaa vuodessa teen kalliimman reissun joten silloin säästöön jäisi vaan muutaman sataa.
Vierailija kirjoitti:
Asut ja syöt ilmaiseksi?
Mulla on suurin piirtein tuo palkka, käteen jää kuussa noin 3200 euroa. Asumiskuluihin menee kaikkineen noin 1200 euroa. Laitan 300e kuussa rahastosijoituksiin, välillä enemmänkin.
lopettaisin valehtelun ja haaveilun, aloittaisin elämän
korkoa korolle kirjoitti:
Jos säästät 20-30 ikävuosina 200e/kk ja sitten lopetat säästämisen niin eläkeiässä (65v) sinulla on enemmän rahaa kuin jos olisit säästänyt 200e/kk ikävuodet 31-65. Olettaen että sijoitat rahat ja tuotto pysyy samana kaikki vuodet.
Mulla on eläkeikä ainakin 72 v.
Se säästyy mikä jää tilille.
Ei mulla ole koskaan mitään euromäärää ole ollu.
Turhat kulutukset pois ja rahaa tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on suurin piirtein tuo palkka, käteen jää kuussa noin 3200 euroa. Asumiskuluihin menee kaikkineen noin 1200 euroa. Laitan 300e kuussa rahastosijoituksiin, välillä enemmänkin.
Paljon laitat säästöön?
Vierailija kirjoitti:
Maallista mammonaa kokoa en, kurkkuuni kumoan sen.
Kaikista järkevintä sijoittaa rahat itseensä ja omaan hyvinvointiin ;)
Vierailija kirjoitti:
2300 saisin tuosta säästöön olettaen että netto olisi noin 3200 e. Nyt jää elämiseen minulle ja lapselle yht. 900 e/kk, siitä maksetaan kaikki muu paitsi asuminen. Säästöön ei jää mitään.
Siis väität, että jos tulosi yli triplaantuisivat, niin se ei näkyisi millään tavalla elintasossanne? Eläisitte edelleen ikuisella säästökuurilla ja kaikki lisäraha menisi pankkitiliä lihottamaan?
Palkankorotuksista ei kannata haaveilla kun menevät suoraan verottajalle.
Saa nähdä tuleeko veronalennuksia kun Aktiivimalli kakkonen pärähtää käyntiin.
Tuskin voi näin epätasa-arvoinen yhteiskunta kauaa toimia eikähän täällä tietenkään kannata näillä veroilla työllistääkkään.
Nettopalkka helposti tuplat jo Ruotsissa kun muutama vuosi tulee työkokemusta.
Täällä nelisen vuotta työelämässä ollut DI jonka brutto jo komeat 8800 mutta verojen jälkeen ei sitten palkka ole mitenkään kilpailukykyinen eurooppalaisessa, saati sitten globaalissa mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saisi kevyesti 3500 euroa säästöön kuukausittain jos brutto on 5240 €/kk ja ei ole muita tuloja.
Jos verotus on 0%. Tai 1.5%. Siitä ei ollu puhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen tuo palkka ja käteen jää hikiset 3200 euroa.
Asuntolainan lyhennys ja korko 700 e /kk
Asumismenot, vesi, lämpö jne 500 e/kk
Työmatkabensat 550 e/kk
Työpäiväruokailu 200 e/kk
Perheen ruokinta ja muut tarpeet 800 e
Muu sälä, eipä jää sijoitettavaa.
Unohdit puolison palkan, joka jää kokonaan säästöön. Tai jos yh, niin elarit ja tuet.
Olen eri, mutta miten niin jää säästöön? Jos asuvat perheasunnossa pk-seudulla, niin tuo on puolikas asuntolaina, ei kokonainen. Puolison palkka menee hänen omaan osuuteensa kuluista.
Toiseksi. Kuka sanoi että puoliso käy töissä? Voi olla opiskelija, hoitovapaalla, työtön tai työkyvytön. Ei ne vaihtoehdot ole aina joko kaksi palkkaa tai elarit. On paljon perheitä, joissa eletään syystä tai toisesta yhden aikuisen palkalla.
En kiistä väitettäsi. Mutta yleisimmin kuitenkin niin, että myöss puoliso tienaa.
Jos puoliso maksais puolet, niin esim. 2*800€ ruokaan on aika rwilusti
Siispä tyyppi todennäköisimmin puhui paskaa.
Saan nyt käteen 900-1200 € kuussa ja säästän siitä pakollisten menojen jälkeen 50-150 €.
Ap:n palkasta vois siis säästää useamman tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisillä menoillani säästäisin tuosta 2000-2500 e / kk.
heh heh, verotus hoitaa tosta 5te summasta puolet pois, joten se siitä tonnien säästöstä.
Montako ihmistä ruokit tuolla 800 eurolla?