Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Työtön, olet arvoton"

Vierailija
09.04.2015 |

http://yle.fi/uutiset/nakokulma_tyoton__olet_arvoton/7914365?ref=leiki-uu

Hyvä kirjoitus korkeastikoulutetun työttömyyden kokeneen naisen näkökulmasta.

"Jos en olisi säästänyt pitkää penniä vain varmuuden vuoksi, perheeni olisi ollut asunnoton ja todella nälkäinen. Saatan hieman kärjistää, mutta ilman säästöjä, olisimme olleet sukulaisten kukkaroilla nopeasti ja usein."

Entäs, kun kaikilla ei edes ole sukulaisia auttamassa..? Itsekin olen korkeastikoulutettu ja kärsinyt työttömyydestä jo pari vuotta ja täytyy sanoa, että olotila on todella toivoton ja yksinäinen. Kaikki menot on pitänyt karsia minimiin, mihin oli kyllä tottunut jo opiskeluaikoina. Mutta en ahkeroinut opintojen parissa vuosiakausia (samalla osa-aikatöitä tehden), jotta voisin jatkaa samaa köyhäilyä opintojen jälkeen. Täytyy aina miettiä, onko varaa edes bussimatkaan kaverin luokse. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänkin vielä nätti. 

T mies

Vierailija
2/4 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tunnistan kyllä noita tunteita akateemisena pitkäaikaistyöttömänä. Vitutus ja katkeruus ehkä päällimmäisinä. Mutta minusta oli outoa, että jo aiemmin määräaikaisessa työsuhteessa ollut kirjoittaja oli vetänyt alunperinkään taloutensa niin tiukalle, että jo lyhyt, parin kuukauden työttömyys pakotti muuttamaan jne.

Vierailija
4/4 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo edessä kesäkuussa - olen säästänyt joka kk helkutisti rahaa että pystyn maksamaan laskuni, koska en tiedä kauanko tuo kestää. Toivottavasti ei alakaan, mutta jatkoa ei ole tiedossa ja hakemukset ei ole tuottaneet tulosta. :( En kuvitellut tällä alalla jääväni työttömäksi - olin jo työtön työnhakija työkkärissä mutta pääsin sitten kuin ihmeen kautta töihin --> josta nyt palaan työkkäriin. Helvetti kun ottaa päähän! :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi