Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teilläkin sukulaisia joiden puheissa ei mitään filtteriä?

Vierailija
25.12.2021 |

Jakaa estoitta kaikki intiimivaivansa, suolistonsa toiminnan yms? Saattaa tokaista päin naamaa että oletpas lihonut?

Minulla eräs vanhempi setä joka juuri joulupöydässä avasi meille suolisto-ongelmansa ja minkälaista tavaraa tänään tullut ja moneltako. Hyi hitto meinas jäädä kinkut kurkkuun.

Eräs täti taas tölvii päin naamaa kaikenlaista. Viimeksi sanoi tytölleni että etpä ole lainkaan niin kaunis kun serkkusi tuossa iässä..

Kieliikö tuollaiset piirteet automaattisesti jostain mt-ongelmista vai voiko tuollainen vain kuulua luonteeseen ja 50-luvun kasvatukseen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoijaa taas näitä sukuavautumisia.

Vierailija
2/10 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletkos raskaana vai muuten vaan lihonut?"

Olen sen verran suvaitsematon taikka itseni hillitsevä, että en halua selvittää suolistosairauttani. Saa tahdittomat sukulaiset viettää arkensa ja juhlansa ilman minua. Hyvin onnistuu välttely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun vanhempani muuttui tuollaisiksi sairastuttuaan Alzheimeriin. Kuuluu dementikoilla "asiaan".

Ja ihan olivat syntyneet 1920- ja 1930-luvuilla, ei tuollaista koskaan kasvatuksessa ole suosittu.

Vierailija
4/10 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo jutut tulevat yleensä 50-luvulla syntyneiltä. Siinä ikäluokassa on jotain erikoista. Ihan kuin olisi joku kehitysvaihe jäänyt välistä. 

Vierailija
5/10 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo jutut tulevat yleensä 50-luvulla syntyneiltä. Siinä ikäluokassa on jotain erikoista. Ihan kuin olisi joku kehitysvaihe jäänyt välistä. 

Niin tuttua. Hyvinvointivaltio, jälleenrakennuksen ihme, you name it...ne saavutukset omitaan. 

90-luvun lama, IT-kupla, velkaantuminen...muiden vika. 

Tuntuu kuin koko sukupolvi olisi sairastunut narsismiin. 

Vierailija
6/10 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Meidänkin suvussa jostain syystä juuri ne 50-luvulla syntyneet on niitä tahdittomia. Ei mitään käsitystä mitä on soveliasta sanoaja missä tilanteessa. En tosiaan halua ruokapöydässä kuulla kuinka kova ripuli oli viime Thaimaan reissulla. Tätä ikäluokkaa vanhemmat ja nuoremmat osaa kyllä käyttäytyä.

Vierailija
7/10 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50-luvulla syntynyt ja samanikäisiä ystäviä ja sukulaisia, työkavereita elämäni aikana nähneenä ja kuulleena, en ole samaa mieltä.

Johonkin ikäpolveen ikävien asioiden yleistäminen on ikärasismia.

Tyhmiä ja huono tapaisia on joka sukupolvessa.

Vierailija
8/10 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
9/10 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun vanhempani muuttui tuollaisiksi sairastuttuaan Alzheimeriin. Kuuluu dementikoilla "asiaan".

Ja ihan olivat syntyneet 1920- ja 1930-luvuilla, ei tuollaista koskaan kasvatuksessa ole suosittu.

Joo, minäkin veikkaan dementiaa.

Yksi sukulainen kadotti suodattimen puheissaan, ja sairastui Alzheimeriin.

Vierailija
10/10 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita ollut omassa suvussakin, mutta ovat olleet kaikki vanhempia kuin 50-luvulla syntyneet, joten en lähtisi hakemaan syytä sieltä. Toiset vain ovat moukkia.