Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko talon myydä osina?

Vierailija
09.04.2015 |

Minulla on siis asunto ulkomailla. Tässä maassa on siis kriisiä, joten myynti paikallisille on vaikeaa. Kyseessä ei ole kuitenkaan Espanja, Viro eikä Turkki. Ajattelin, että voisiko olla mahdollista myydä se Suomessa niin että 12 eri ihmistä ostaisi, jokainen maksaisi siis 10 000 ja saisi itselleen kuukauden käyttöön. Asunnossa ei ole mitään vastikkeita. Ainoa lisähinta olisi vesi ja sähkö ja kaasu. Ehkä keskimäärin n. 50 euroa/kk jos talo on käytössä. Talvella enemmän kesäisin ehkä 10 €. Täysin talviasuttava ja todella kauniilla seudulla. Talossa on siis 3 suurta huonetta ja keittiö ja kylppäri. Mahtuu ainakin 8 ihmistä lomailemaan parhaimmillaan.

Luuletteko, että jotain voisi kiinnostaa? Voisitteko ajatella itse koskaan jotain tollaista? Vai kannattaako tuokin idea kuopata?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, yksi saisi kymppitonnillaan tammikuun ja toinen heinäkuun? Ei tuollainen osaomistus käytännössä toimi. Miten ne käyttövuorot käytännössä sovittaisi tusinan eri perheen kanssa, huoltovastuut jaettaisi jne. Ja mistä ensinnäkään löytyisi kerralla 12 halukasta ostajaa tällaiseen. Kaksi tai kolme keskenään tuttua tai sukulaista kimppakämpän ehkä voisivatkin ostaa, mutta mistä kaksitoista kolhoosihalukasta? Yksi porukka rellestää kämpän piiloille ja kieltäytyy vastuista tai häippäisee. Mitäs muut tekevät? Taloa ei voi eteenpäinkään myydä, mutten kuin että kakki 12 myisivät osuutensa. Toimisiko?

Miten käytönnössä myynnin hoitaisitkaan? Yksi ostaja kerrallaan, kunnes on 12 täynnä ja sinä omistuksesta vapaa? Menisi iäisyys ennen kuin noita ostajia löytyisi. Jos vaikka yhtä ihmistä kiinnostaisi, mistä löytyy 11 muuta? Täysin kuolleena syntynyt ajatus.

Ei siinä auta kun myydä halvalla jollekin joka koko roskan ostaa, tai sitten pitää kämppä.

Vierailija
22/31 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vuokralle tai yritä myydä pois. Ei kukaan halua tuntemattomien kanssa ostaa osissa. Ja miten se oma kuukausi sattuisi juuri sille ajankohdalle jonka itse haluaa kun 11 muutakin ihmistä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:48"]Ei voi myydä. Kiinteistöä ei voi myöskään antaa ennakkoperinnöksi esim. kymmenesosa vuodessa niin ettei tarvitsisi maksaa perintöveroa. Kiinteistö joko annetaan/myydään kokonaan tai ei lainkaan. Jos kiinteistö on asunto-osakeyhtiömuodossa, osakkeita voi myydä ja ostaa yksitellen. [/quote] Noin ehkä Suomessa, mutta päteekö tuo Italiassa

[/quote]

Omistaja ja ostajat suomalaisia, Suomen lait.

Vierailija
24/31 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:53"]

Laita vuokralle tai yritä myydä pois. Ei kukaan halua tuntemattomien kanssa ostaa osissa. Ja miten se oma kuukausi sattuisi juuri sille ajankohdalle jonka itse haluaa kun 11 muutakin ihmistä on?

[/quote]

Sijaitsee lähellä laskettelukeskuksia, joten ei talvikuukaudet ole ongelma. Eikä veden ääreenkään ole kauhean pitkä matka. Mutta meinaatte, ettei kukaan suostuisi 10 000 per osuus, vaikka kaveriporukan kanssa kesken ostamaan. 6 perhettä ja 20 000 tonnia per perhe ja jokaiselle 2 kk. Talvella laskettelua ja kesällä rantaa.

Hyvä tuossa asunnossa on, ettei siitä tosiaan ole käyttökustannuksia, jollei sitä käytä.

Vierailija
25/31 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:48"]Kiinteistö joko annetaan/myydään kokonaan tai ei lainkaan. [/quote]

Ainakin minä omistan tämän kiinteistön puoliksi vaimon kanssa. Suvussa on paljon monimutkaisempiakin omistuskuvioita. Ei laki estä jakamista. Kiinteistörekisteriin merkitään kunkin ostajan osuus. Mutta se voi olla haastavaa löytää ihmisiä, jotka panevat rahansa tuollaiseen hulluuteen.

Vierailija
26/31 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:53"]

[/quote]

Sijaitsee lähellä laskettelukeskuksia, joten ei talvikuukaudet ole ongelma. Eikä veden ääreenkään ole kauhean pitkä matka. Mutta meinaatte, ettei kukaan suostuisi 10 000 per osuus, vaikka kaveriporukan kanssa kesken ostamaan. 6 perhettä ja 20 000 tonnia per perhe ja jokaiselle 2 kk. Talvella laskettelua ja kesällä rantaa.

Hyvä tuossa asunnossa on, ettei siitä tosiaan ole käyttökustannuksia, jollei sitä käytä.

[/quote]

Aina voi yrittää

Vierailija
27/31 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lisäsin, että luulen juuri ettei osuuksia voisi myydä, vaan omistajia olisi se 12 tai 6 tai kuinka monta osuutta joku nyt haluaisi ostaa. Sisäisellä sopimuksella sitten päättäisivät mitkä viikot, päivät tai kuukaudet haluaisivat.

Vierailija
28/31 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:48"]

Ei voi myydä. Kiinteistöä ei voi myöskään antaa ennakkoperinnöksi esim. kymmenesosa vuodessa niin ettei tarvitsisi maksaa perintöveroa. Kiinteistö joko annetaan/myydään kokonaan tai ei lainkaan. Jos kiinteistö on asunto-osakeyhtiömuodossa, osakkeita voi myydä ja ostaa yksitellen.

[/quote]

Aika monta paria suomessakin kun omistaa kiinteistön 50/50. Voi sen jakaa useammallekin pienemmin omistuksin... tai jollekin puolet ja loput pikkuosuuksina tms. 

Vierailija
29/31 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:10"]Mä voisin ostaa sen, mutta maksaisin max 100000. [/quote] 110 000 ja se on sun!

[/quote] 115 000 tarjoon

Vierailija
30/31 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on "keksinyt" lomaosakkeen!

Valitan, mulla ei ole rahaa.

Vierailija
31/31 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:18"]

Aloittaja on "keksinyt" lomaosakkeen!

Valitan, mulla ei ole rahaa.

[/quote]

En mä sitä keksinyt. Kohan yritän miettiä miten saisin ton asunnon myytyä. Mutta vinkkaa jos on jotain jo tunnettuja keinoja. Kopioin mielelläni muita, jos vain onnistuisin myymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi