Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lautasmallin mukaan laihduttaminen? Kaikki Juttailevat, karppaavat, eneilevät

Vierailija
09.04.2015 |

ja ties mitä muuta. Itselläni on 40kg laihdutettavaa ja suunnitelmana on lautasmalli. Putoaakohan paino?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vettä koitan juoda sen 2,5-3l päivässä. Lenkillä käyn 3-4x viikossa. Mulle tavallinen kotiruoka on ihan perus jauhelihakeitot, makaroonilaatikko, lihapullat ja perunamuussi, kanaa ja riisiä, kalaa...esimerkiksi noita! Lihat valitsen vähärasvaisina,naudan 10% jauhelihaa,kanat ilman marinaadeja, kalat nyt voi olla ravaisenakin,lohta ym. Kermoja jos käytän niin käytän kasvisrasvasekotteita lähinnä. Ruisleipää,jonka päälläproteiinia,oli se sitten leikkele, kananmunaa, juustoa, päälle kasviksia. Sokerijuguja en syö,mutta maitorahkaa ja joskus luonnon jugua. Hedelmiä joo, ja kasviksia aina runsaasti aterialla, huolehdin että tulisi se 500g päivässä. Puuroa joo...ihan tällästä perus ruokaa, kuitenkin järkevää..Nämä minun kilot on saavutettu epäsäänöllisellä syömisellä,kausittaisilla ahmimisilla ja mässäämisellä. Olen aina syönyt normi ruokaa järkevästi ja osannut kokata mutta nuo herkut sekoittavat pakkaa ja syön normiruuan tilalla niitä. AP.

Vierailija
2/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 12:49"]

Rasva ei niinkään lihota vaan hiilari.  Ehkä äitisi syö runsaasti leipää ja perunaa, 12?

[/quote]

Ei syö juurikaan leipää, perunaa useammin. 

Kyllä se rasva lihottaa jos sitä yli tarpeensa vetää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta rasva pitää paremmin nälkää kuin hiilari. Tuossa käy vain niin, että hiilari nostaa ensin verensokerin, jota onsuliini tulee korjaamaan ja insuliinista aiheutuu uusi nälkä suht nopeasti, joka sitten on hoidettava välipalalla jne. Rasva ei tee vaikutuksia insuliiniin, siksi nälkää ei tule ja syöt vähemmän. Siihen perustuu karppaus. Tärkkelystyyppinen hiilari on siis pahasta, ei kasviksissa oleva. Tärkkelyshiilaria on: leipä, pasta, puuro (viljat), riisi, peruna ja kaikki leivonnaiset tietty.

Vierailija
4/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:39"]

Mutta rasva pitää paremmin nälkää kuin hiilari. Tuossa käy vain niin, että hiilari nostaa ensin verensokerin, jota onsuliini tulee korjaamaan ja insuliinista aiheutuu uusi nälkä suht nopeasti, joka sitten on hoidettava välipalalla jne. Rasva ei tee vaikutuksia insuliiniin, siksi nälkää ei tule ja syöt vähemmän. Siihen perustuu karppaus. Tärkkelystyyppinen hiilari on siis pahasta, ei kasviksissa oleva. Tärkkelyshiilaria on: leipä, pasta, puuro (viljat), riisi, peruna ja kaikki leivonnaiset tietty.

[/quote]

Se on kuitenkin fakta, että se on se syödyn rasvan määrä joka äitinikin ruossa tuo ne liialliset kalorit (leivonnaisia, mehuja sun muita kun ei meillä ole koskaan harrastettu kuin pyhinä). Voista ja kermasta tehtyä kastiketta on paljon helpompi syödä liiallisen energiansaannin verran kuin mitä tomaattikastiketta. 

Ylipäätään näläntunne on pitkälti psykologinen juttu meidän yhteiskunnassamme, jossa ruokaa on niin yltäkylläisesti. Kylläiseksi kokee tulevansa vaikka porkkanoista, jos nikseen tulee. 

Vierailija
5/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasmalli toimii, jos annoskoko on pieni ja ruuat järkeviä. Ja tietysti pitää olla myös kuria olla syömättä aterioiden välillä.

Vierailija
6/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva ei niinkään lihota vaan hiilari.  Ehkä äitisi syö runsaasti leipää ja perunaa, 12?

[/quote]

No kyllä todellakin lihottaa, jos energiaa tulee enemmän kuin keho kuluttaa.

Vierailija
7/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustupa kiloklubiin, ei tarvi välttämättä kokoaikaa merkkailla ruokia, aika nopeasti jo oppii miten voi syödä.

Vierailija
8/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus kotiruokaa maltillisesti, liikuntaa, vihanneksia ja vettä paljon, jonkin verran maitorahkaa ja puuroa. Näillä ohjeilla laihdun.

Vierailija
9/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:39"]

[/quote]

Kropan muuten voi hiilareita enemmänkin myös totuttaa menemään paastotilaan aterioiden välillä. Itse olin ennen ylipainoinen ja sellainen, että 1-2 h päästä ruoasta alkoi nälättää ja jopa heikottaa joten oli pakko taas syödä.

Luin kirjan "Ranskattaret eivät liho" ja siinä sanottiin että ranskassa kukaan terve aikuinen ei syö mitään välipaloja. 3 ateriaa päivässä ja siinä se. Ajattelin että jos miljoonat ranskalaiset siihen pystyy, niin pystyn minäkin. Lopetin vaan välipalojen syönnin. Ekat muutaman viikkoa oli ihan kauhea olo, aterioiden välillä heikotti, särki päätä, vitutti, vatsaa kouristi nälkä. Mutta sitten kroppa tottui. Ja enää ei vaivaa koskaan mikään huoono olo eikä nälkä pitkälläkään ateriavälillä. Ei vaikka syön hiilareita melko paljonkin.

Vierailija
10/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:18"]

[/quote]

No kyllä todellakin lihottaa, jos energiaa tulee enemmän kuin keho kuluttaa.

[/quote]

No tietty näin, mutta ei tule nälkä uudelleen samalla tavalla kun pitää rasvan mukana ruokavaliossa ja karsii hiilareita, eikä päinvastoin, kuten meille on koko ajan jankutettu 60-luvulta alkaen.

Vierailija
11/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 12:27"]Muista VESI!!!!
[/quote]
Miksi? Mä en voi sietää kraanavettä, kummasti -35kg lähteny viime kesän jälkeen. Ohis.

Vierailija
12/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ja pysyvästi

Vierailija
13/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Onnea matkaan.

Vierailija
14/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten nyt olet syönyt, että kuinka paljon lautasmallin käyttöönotto vähentää kalorinsaantiasi. Jos olet tähän asti lapannut ison lautasen täyteen raskaahkoa pääruokaa ja alat nyt sen sijaan ottaa sitä vain puoli lautasta ja täytät puoli lautasta kasviksilla, niin kyllähän siinä kevennystä jonkin verran tulee. Paljonko riippuu siitäkö montako kertaa päivässä syöt aterioita joilla käytät lautasmallia.

Vierailija
15/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen laihtuu, kun hän syö vähemmän kuin kuluttaa!

Vierailija
16/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laihtuu. Mikään nopea ihmedieetti se ei ole, mutta se tuskin on tarkoituskaan. Tarkkaile lisäksi annoskokoa ja ruuan raaka-aineita.

Vierailija
17/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi pudota. Mä pienensin annoskoot reilusti ja tilalle raasteita ja salaatteja. Maidon litkiminen pois ja tilalle täyttävämpää piimää tai raejuustoa vaikka. Perunaa, pastaa ja riisiä en syönyt, kuin ihan minimissä, kauha vaihtui pieneen lusikkaan.

Mulle oli edellytys "vähän ja usein", sekä välipalat, ettei se pahin nälkä ikinä pääse päälle, sillä silloin mennään, eikä meinata. Ja kun sitä liikuntaakin kuitenkin pitäis, vaikkei inspiroiskaan... t: melkein 30kg kutistunut, ilman nälkää :)

Ja ei kannata odottaa yhden yön ihmettä, alku on aina hankalaa. Taikatemput on silmänlumetta. Anna aikaa.

Vierailija
18/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista VESI!!!!

Vierailija
19/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllästyin lopullisesti "laihduttamiseen" (eli jojoiluun), jota olen harrastanut koko aikuisikäni. KAIKKI dieetit olen kokeillut ja ne ovat ahmimishäiriöiselle (kuten minä) täyttä myrkkyä - ajavat vain ennemmin tai myöhemmin pahempaan ahmintakierteeseen.

Nyt syön säännöllisesti ja terveellisesti 5 ateriaa päivässä, johon lautasmalli on ihan hyvä lähtökohta. Vuoden alusta on lähtenyt 7 kiloa. :)

25 kiloa olisi vielä matkaa normaalipainoon, mutta sen saavuttamiseen ei ole kiire, jos sinne edes ikinä pääsen. Nyt keskityn vain tähän hyvään oloon, joka ruokavalion muutoksesta on seurannut.

Tsemppiä ap!

Vierailija
20/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lautasmalliin sisältyi vain liikaa hiilaria. Ja rasvaa liian vähän. Ylläpitoon se on kyllä ihan ok. Karppaamalla laihtumisvauhti oli 1 kg kuussa, mutta mulla olikin vain 8 kiloa pudotettavaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän