Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille rv asti uskaltaa ratsastaa? olen vuoden olen ratsastanut.

Vierailija
09.04.2015 |

eli todennäköisesti putoaminen ottaa jossain vaiheessa, toistaiseksi on pysytty selässä. Lääkärin mukaan niin pitkään kuin tuntuu hyvältä, huomaat sitten itse?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ennen raskautta ratsastanut reilut 10 vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti ratsastuskouluilla. Syy miksi jätin ratsastuksen raskauden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen oli se, että tuntiin kuului myös hevosen harjaus+satulointi ja koin, että mitä vain voi tapahtua karsinassa, hevonen voi vahingoissa tönäistä pahasti ym. Eli ei pelkästään se selästä putoaminen ole riski lapselle vaan myös ne hevosenhoitotoimenpiteet.

Vierailija
2/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin noin kuten lääkäri sanoi. Jos pelottaa niin et ratsasta ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ratsasti lähes synnytykseen asti, kyllä sen tietää itse milloin ei voi enää satulaan nousta.

Vierailija
4/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratsastin vielä 2 pv ennen synnytystä.

Vierailija
5/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän se menee, niin pitkään teet varoiteltujakin asioita kun itsestäsi hyvältä tuntuu. Itse jätin ratsastuksen tauolle heti ekan kolmanneksen aikana, koska en kokenut itseäni riittävän itsevarmaksi ratsastajaksi jotta uskaltaisin jatkaa. Toiset jatkavat loppuun asti.

Vierailija
6/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee hinku olisi jatkaa, pelkäön että taannun ihan kokonaan ja kaikki vuodessa opittu (mikä ei ole paljon) katoaa..Mulle tulee jo viikossa hurja heppaikävä! Ja joo, olen 35v

Vierailija
7/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin, että ratsastan niin kauan, kun sikiö on pieni ja hyvin suojassa. Lopetin aika pian, alkoi tuntua hankalalta.

Vierailija
8/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratsastin vain käynnissä maastolenkkejä ihan alkuraskaudessa. Ihan hyvä ratsastaja olen, mutta se ei ole mikään takuu, että pysyy selässä. Itse en halua ottaa riskiä, että istukka irtoaa putoamisen yhteydessä - en antaisi sitä itselleni anteeksi. En myöskään lasketellut raskaana, vaikka ihan hyvin pysyn suksilla pystyssä ja kävimme koko perhe Alpeilla. Koskaan ei tiedä, milloin sattuu jotain. Itse en halunnut ottaa riskiä. Sun täytyy itse olla sinut oman päätöksesi kanssa. Elämässä voi aina sattua jotain - nää harrastukset on vain tietoisia päätöksiä, joita sun täytyy itse tehdä.

Vierailija
9/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tyydyin raskausajan hoitamaan heppoja ja auttamaan pieniä ratsastajia. En uskaltanut ottaa riskiä että sieltä selästä tipahdan itsestä tai muista johtuvista syistä. Siihen asti kävin ratsastamassa että vatsa alkoi näkyä, olisiko ollut siis johonkin viikolle 14.

Vierailija
10/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin ratsastanut 17v 6-10x/vko mutta jätin ratsastuksen raskausajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän