Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan kestää opiskella 60 op yliopistossa?

Vierailija
09.04.2015 |

Kuulin juuri, että jään työttämäksi ja minulla olisi mahdollisuus opiskella työttömyyskorvauksella pätevyys alalleni avoimessa yliopistossa. Pätevyys olisi 60 opintopistettä, osaako kukaan arvoida kauan tähän menisi, jos siis opiskelisin täysipäiväisesti?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:49"]Kuulin juuri, että jään työttämäksi ja minulla olisi mahdollisuus opiskella työttömyyskorvauksella pätevyys alalleni avoimessa yliopistossa. Pätevyys olisi 60 opintopistettä, osaako kukaan arvoida kauan tähän menisi, jos siis opiskelisin täysipäiväisesti?
[/quote]
Tuota tukea saa, kun 5op/kk tahdilla teet, eli vuodessa pystyt tekemään jos oppilaitos pystyy tarjoamaan tarvittavat opinnot tuona aikana.

Vierailija
2/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 op on 27 tuntia työtä, eli 60 op on 1620 tuntia. Sitä ei kuitenkaan ihan hetkessä väännä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusopinnot on usein hajautettu tasaisesti pitkin "ensimmäistä" vuotta, ja moniin aineopintoihin vaaditaan perusopinnot, eli voi mennä kahdelle vuodelle jos pyrit saamaan kasaan jonkun fiksun kokonaisuuden

Vierailija
4/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän omaehtoisissa opinnoissa olisi kerryttävä 5op/kk, eli jos saat ne omaehtoiseksi, niin se vuosi riittää. Jos ne meneeomaehtoisina, ei tarvi hakea töitä, ja saat ansiosidonnaisen päälle ylläpitokorvausta. Toki avoimia voikai suorittaa myös työnhakijana. Itse suoritan kahteen vuoteen noin 200 op mukaanlukien gradu ja käytännönopetusta 15 viikkoa, niillä saa uuden yliopistotutkinnon. Koko ajan saa ansiosidonnaista ja isompaa ylläpitokorvautsa, koska olen etäopiskelija, eikä oo tarvinnu hakea edes töitä.

Vierailija
5/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyspäiväisesti vuoden opinnot.

Vierailija
6/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi siihen menee, monilla enemmänkin

Vierailija
7/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kuukautta. aika töhö ja tyhmä saa olla, jos kauemmin menee.

Vierailija
8/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa vuoden opintoja, mutta mahdollisuuksien mukaan voi suorittaa hieman ripeämminkin.

Vierailija
9/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, ovatko opintojaksot opiskeltavissa koko ajan nonstoppina vai onko yksi osio tarjolla kerran vuodessa. Jos kaikkia jaksoja voi lukea limittäin ja lomittain ja opiskelee täysillä, niin helposti saat luettua ne 4-5 kuukaudessa. Tai sitten voi mennä pari vuotta, jos jaksot ovat tarjolla esim. kerran vuodessa.

Vierailija
10/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:55"]

[/quote]

Hölömö. Tuskin on mitenkään edes aikataulun (tenttipäivät ym.) suhteen mahdollista vaikka olisi millainen pikaopiskelija.

Vierailija
11/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastattiinkin jo! Eli juuri näin. Tiukalla, kurinalaisella tahdilla vuoden. 

Miten pätevyyden muka saa avoimessa yhtään mihinkään? Eihän sieltä saa kuin aproja?

Kerro lisää!

Vierailija
12/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen vuoteen mitoitetaan aina noin 60op.

Vierailija
13/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lukuvuosi on mitoitettu vastaamaan 60 op:a eli syyskuu-toukokuu.

Nopeamminkin on mahdollista, jos voi kirjatenttiä kaiken ja arvosanat eivät ole niin oleellisia. Mutta jos kyse on jonkin pätevyyden hankkimisesta eikä vain pisteiden keräämisestä muuten vaan, niin vie aikaa perehtyä ja oppia.

Itse varaisin vuoden aikaa ja jos nopeammin onnistuu niin sehän on vain mukava juttu. :)

Vierailija
14/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo niin, että 2 op = 1 ov, noin karkeasti? Jolloin tuo olisi ehkä 20 kurssia, noin suurinpiirtein? Itse luin aikoinani parhaimmillaan noin 70 ov vuodessa, mutta se sisälsi 20 ov gradun ja jonkin verran rästikurssien tenttimisiä ym. Vuodessa tuo nyt pitäisi hoitua vähintäänkin, mutta tosiaan, tiiviimmäksikin sen saa.

Vierailija
15/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mikä tampio sä oikein olet? Sun laskukaavasi mukaan kandin ja maisterin paperitkin (yht. 300 op) saa alle vuodessa?

Vierailija
16/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 11:07"]

[/quote]

Mikä tampio sä oikein olet? Sun laskukaavasi mukaan kandin ja maisterin paperitkin (yht. 300 op) saa alle vuodessa?

[/quote]

Tuo pari kk -kommentoija ei itse ole yliopistossa opiskellut. Meilläkin oli sellaisia kursseja, joita opetettiin joka toinen vuosi keväällä. Tuollainen kurssi pakollisena kurssina jo yksin viivyttää opintoja. Tenttipäivät yleisimmin 2 krt vuodessa jne.

Vierailija
17/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa mennä kaksikin vuotta jos perusopinnot on hajautettu koko lukuvuodeksi, niin kuin usein on, ja aineopinnot voi aloittaa vasta niiden jälkeen.

Vierailija
18/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskennallinen vauhti on 60 op vuodessa. Voi mennä enemmän tai vähemmän riippuen esim. näistä: 

- onko sinulla jotain entisiä opintoja tai työkokemusta alalta, jotka voidaan hyväksyttää sellaisenaan, tai joista on apua asioiden omaksumisessa

- kuinka taitava yleensä olet oppimaan, onko hyvät hoksottimet ja hyvä muisti

- onko vaadittavia kursseja tarjolla silloin kun niitä tarvitset 

- onko kurssiaikatauluissa päällekkäisyyksiä, jolloin et voi osallistua kuin yhdelle vaadittavalle kurssille kerrallaan

- onko kursseilla tilaa, ehditkö ilmoittautua ajoissa

- onko kurssikirjallisuutta saatavilla silloin kun sitä tarvitset

- mikä elämäntilanteesi on muuten, onko perhe tai muu yksityiselämän piirre kannustava vai häiritsevä tekijä

- pärjäätkö taloudellisesti vai onko tehtävä hanttihommaa opiskelun ohessa

Vierailija
19/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 op pitäisi saada suoritettua vuodessa. Minä suoritin 60 opintopistettä töiden ja perheen ohella vuodessa. Tein täyspäiväisesti töitä 8 tuntia päivässä + työmatkat. Kolme lasta ja arki pyöritettävänä ja silti sain 60 op vuodessa tehdyksi. En suosittele kenellekään. Tein perus- ja aineopinnot (25 op + 35 op) eri aineista. Olin aika puhki sen vuoden jälkeen.

Jos sinulla on aikaa täysipäiväiseen opiskeluun, 60 op menee ihan helposti.

Vierailija
20/25 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin just viime lukuvuotena avoimessa 25+25op eli kahdet perusopinnot, lisäks luin n. 10op:n edestä kieli- ja viestintäipintoja. Aikaa meni loka-huhtikuu eli 7kk. Toiset perusopinnot ois voinu suorittaa nopeemminki, kurssit suoritettiin esseeillä ja oppimistehtävillä eli omaan tahtiin. Toisessa taas oli määrätyt tenttipäivät, joten kirimisen mahdollisuutta ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan