Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilolinssit ja suihku

Vierailija
09.04.2015 |

Olen käyttänyt piilolinssejä nyt noin viikon. Ne tuntuvat niin mukavilta, että mennessäni suihkuun en muistanut niiden olevan silmissä. Muistin vasta loppuvaiheessa, ja varoin veden menemistä silmään. Googlettaessa sain aika ristiriitaista tietoa.
Kysyisin myös samalla, kun otan linssejä pois silmistä, niin luonnollisesti vaihdan rasian piilolinssinesteen uuteen. Pitääkö rasia esim. huuhdella vedellä ennen kuin laittaa uuden nesteen ja linssit sinne? Optikon piilolinssikäynnillä en hoksannut kysyä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:52"]käytän enimmäkseen kuukausilinssejä, ja käyn piilarien kanssa suihkussa ihan normaalisti, usein kyllä otan ennen suihkua pois. jos piilarit on silmissä, vältän silmien ylimääräistä hieromista jne.

älä koskaan huuhtele piilarikoteloa vedellä, vaan sillä piilarinesteellä, se on steriilimpää kuin hanavesi. ja huuhtele siis kun olet laittanut linssit silmiin, ja sitten jätä rasia päiväksi kuivumaan auki ilman kansia, vielä mieluummin esim. kaappiin että koteloon ei laskeudu pölyä huoneilmasta. 
[/quote]
Kerkesin pari päivää sitten huuhtelemaan rasian vedellä, mutta sen jälkeen olen vain vaihtanut piilolinssinesteen sinne ja huuhdellut sillä. Haittasikohan tuo vesi jotenkin?
- Ap

Vierailija
22/24 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa vaan tuo että googlettaessa (luonnollisesti) saata ristiriitaista tietoa, mutta täältä kun kysyt, saat varmasti maailman parasta mun... tietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen huuhtonut aina vedellä, enkä ole huomannut, että mitään hirveää olisi silmille tai piilareille tapahtunut. laitan piilarit silmiin, huuhtelen kotelon vedellä ja laitan paperin päälle ylösalaisin kuivumaan. suihkussa tai kasvoja pestessä piilareita ei suositella käytettävän, mutta en mä aina jaksa niitä ottaa pois ennen sitä.

ja mä myös käytän kuukausipiilareita reippaasti yli kuukauden. mulla ei oo näin opiskelijana aina varaa ostaa uusia sen 6 kk:n jälkeen, kun menee astmalääkkeisiinkin aika reippaasti kuussa rahaa.

Vierailija
24/24 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 11:16"]

mä olen huuhtonut aina vedellä, enkä ole huomannut, että mitään hirveää olisi silmille tai piilareille tapahtunut. laitan piilarit silmiin, huuhtelen kotelon vedellä ja laitan paperin päälle ylösalaisin kuivumaan. suihkussa tai kasvoja pestessä piilareita ei suositella käytettävän, mutta en mä aina jaksa niitä ottaa pois ennen sitä.

ja mä myös käytän kuukausipiilareita reippaasti yli kuukauden. mulla ei oo näin opiskelijana aina varaa ostaa uusia sen 6 kk:n jälkeen, kun menee astmalääkkeisiinkin aika reippaasti kuussa rahaa.

[/quote]

Onnea vaan tulevaisuuteen, itse olen pilannut silmieni verkkokalvot samalla tavalla toimimalla. Nyt en saa enää koskaan käyttää piilolinssejä säännöllisesti. Ole rauhassa itse ääliö, mutta älä nyt typerys jaa omaa tyhmyyttäsi muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi