Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vela - Saan jatkuvasti kuulla olevani kylmä ihminen

Vierailija
09.04.2015 |

Kun joku saa lapsen, minulle ei tulisi mieleenkään mennä kritisoimaan tai päivittelemään miksi ihmeessä hän meni hankkimaan lapsen. Sitä paitsi, eihän se edes kuulu minulle. Minusta ainakin on ihan täysin jokaisen oma ja henkilökohtainen valinta haluaako lapsia vai ei. Tai ainakin pitäisi olla, mutta ei ole. Saan jatkuvasti kuulla kuinka kylmä ihminen olen kun en halua lapsia. En vain satu olemaan lapsi-ihminen. Lisäksi teen työtä jonka vuoksi joudun reissaamaan monta kertaa viikossa ja olemaan paljon poissa kotoa, eli rehellisesti sanottuna minulla ei edes olisi aikaa lapselle ja sellaista lapsuutta ei ansaitse kukaan lapsi.
Silti olen kylmä ihminen kun en halua lapsia.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos seksille, tupakalle, ylensyönnille, alkoholille ja kaikille muillekin paheille. Pilata sellaisilla itsensä. Tulee rumannäköiseksi. Yök! Ei ole minun juttujani. Kuvottaa jo ajatuksenakin. Ei voisi vähempää kiinnostaa sellaiset asiat. On paljon mielekkäämpää opiskella ja kuntoilla. Pysyy kauniina ja nuorekkaana. Kotikin on aina tip top steriili, kun siellä ei harrasteta seksiä, polteta tupakkaa, syödä ylen jne. tehdä kaikkia muita paheita. Eikä ola lapset ja kotieläimet sotkemassa.

Vierailija
22/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne  edes tietävät ettet halua lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on tylsiä ja samoin useimmat niiden vanhemmat.

ite oot

Vierailija
24/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne  edes tietävät ettet halua lapsia?

Tätä itsekin aina mietin, että miksi on pakko joutua näihin tilanteisiin. Jos jatkuvasti joutuu kuulla kuittailua velailusta niin varmasti ärsyttää ja kannattaa varmaan vaihtaa seruvaa tai tehdä jotain asialle.

Vierailija
25/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin harrastaminen on eläinten hommaa. Ei korkeatasoisesti henkiset ihmiset seksiä kaipaa. Lastenhoito on kehitysvammaisten hommaa. Ei pysty opiskelemaan korkealle ja vaativiin työtehtäviin. Ei korkeastikoulutettu ihmiset lapsia hoida.

Vierailija
26/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo aika kylmän ihmisen merkki. Mutta miksi välität siitä mitä sinusta ajatellaan? Itsehän olet petisi pedannut.

Ei sille mitään voi, että lapset, perhe-elämä, seksi yms. kuuluuvat yhteen tavallisten lämpimien ihmisten elämässä.

Vierailija
27/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo aika kylmän ihmisen merkki. Mutta miksi välität siitä mitä sinusta ajatellaan? Itsehän olet petisi pedannut.

Ei sille mitään voi, että lapset, perhe-elämä, seksi yms. kuuluuvat yhteen tavallisten lämpimien ihmisten elämässä.

Kaunis ja puhdas aseksuaalinen suhde on parasta. Ei haisevan seksin harrastamista, likaisten synnytysten kokemista ja sotkuista kakaraperhe-elämää.

Vierailija
28/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että tänä päivänä tuota jaksetaan ihmetellä päin näköä.

Itse kahden lapsen äitinä, ei tulisi ikinä mieleen päivitellä toisen valintoja tai ylipäätään ihmetellä, että joku ei lapsia halua. Ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia mielenkiinnon kohteita ja tapa elää elämäänsä, ilman lapsiakin.

Vierailija
29/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen kylmä, tai ainakin täysin välinpitämätön lasten suhteen, mutta olen tosi eläinrakas. Todella paljon olen saanut kuulla arvostelua siitä että lahjoitan OMIA rahojani eläinsuojeluun, enkä hanki itselleni lapsia tai lahjoita niitä rahoja johonkin lastensairaalakeräykseen, joka käsittääkseni on ihan hyvin sujunut ilman mun panostustakin.

Minäkin autan eläinsuojelua. Ei se tee minusta kylmää, päinvastoin. Eläimet ovat kaikkein avuttomimpia.

Vierailija
30/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas miehillä on helpompaa. Voin olla salaa vela ja sanoa että ei ole nyt sopivaa naista löytynyt. Läpi menee, koska vanhemmatkin sukulaiset tiedostavat nykynaisten korkeat vaatimukset ja etten niitä voi koskaan täyttää.

Vierailija
31/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljon kylmempiä vanhempia kuin lapsetttomia ihmisiä, ja mitä sitten mihinkään suuntaa? Suosittelen kyllä minäkin vaihtamaan seuraa jos tuollaisia kommentteja OIKEASTI ?? tulee. 

Vierailija
32/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaan varmaan aika hyvin mielikuvaa kylmästä lapsettomasta ihmisestä. En ole hyvä lohduttamaan, en jaksa vatvoa tunneasioita, ten päätöset faktojen perusteella. En kaipaa isoja tunnekokemuksia (kuten sitä äidinrakkautta), en reagoi voimakkaasti asioihin ja pidän useimmat ihmiset etäällä. En halua lapsia enkäedes pidä lapsista.

Tavallaan en ihmettele, jos joku pitää minua kylmänä ihmisenä. Enhän millään tavalla sovi hoivaavan ja huolehtivan, elämää vaalivan naisen stereotyyppiin. Itse en haluaisi olla sydämellinen ja räiskyvä tunneihminen. Olen vakaa, pohdiskeleva ja herkkä omalla tavallani, ja tämä sopii minulle oikein hyvin.

Virhe. Kukaan ihminen ei tee päätöksiä vain järjen perusteella. Jyrkkä jako järki-ihmisiin ja tunneihmisiin on mielipuolinen.

Vierailija
33/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole jo lasun paikka jos teistä lapset ja seksi kuuluvat yhteen.

Vierailija
34/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan veloja, he ovat vastuuntuntoisia kun tunnistavat sen että eivät halua olle äitejä. Silloin ei pidä lapsi tehdäkään.

Toivoisin vaan että kunnioitusta olisi molempiin suuntiin. Olen suurperheen uraäiti (johtavassa asemassa) ja eniten paskaa niskaan tulee veloilta, yleensä siksi että lapsimäärää arvostellaan tai sitten arvostellaan sitä että olen panostanut uraani (ja ”laiminlyön” muka lapsia).

Velojen kuuluisi olla tyytyväisiä että joku tekee lapsi ja elättää ne itse. He aikanaan hoitavat velojenkin vanhuuden.

Ps. Suurperhe ei siis tarkoita mitään 10-lapsista perhettä mun tapauksessa :)

Vierailija
35/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velameininki oudoksuttaa ehkä niitä naisia, joilla on vahva sisäsyntyinen hoivavietti ja joissa pienet lapset herättävät luontaista hellyyttä ja sympatiaa. Itsekin kuulun näihin naisiin. En silti moittisi yhtäkään velaa kylmäksi. Ystäväpiirissänikin on veloja. Emmekä me toisiamme tuomitse. Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
36/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sisaruksistani on vela ja me muut perheellisiä. Tää vela on kyllä vähän lapsellinen. Sillä on niin hurjan rankkaa kun on flunssa (voi vaan maata sohvalla itsekseen, perheellinen joutui hoitamaan lapset ja ruuat ja pyykit 40c kuumeessakin) ja hurjan rankkaa kun töissä on kiirettä (paljon vähävastuisempi työ kuin meillä muilla), lisäksi kaikki on jotenkin hirveetä draamaa (se ja se töissä sanoi mulle niin), spekulointia (se Ritva varmaan tarkoitti sanomisellaan oikeesti jotain muuta) ja muutenkin ihan KAIKKI asiat maailmassa liittyy häneen ja peilaa asioita itsensä kautta.

Rasittava itsekeskeinen tyyli.

Ja ei, me emme kerro lastemme kakkavaipoista emmekä nicopetterin hampaan irtoamisesta, koska perheellisenä ymmärrämme että muita ei kiinnosta, emme ole maailman keskipiste ja kaikki asioita ei tarvitse mallintaa oman navan kautta.

Toisenlaisia veloja tunnen kyllä myös mutta enemmistö näyttää olevan sisarukseni kaltaisia.

Johtunee siitä että se MINÄ on elämän tärkein yksikkö, keskipiste ja asia.

Vierailija
37/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velameininki oudoksuttaa ehkä niitä naisia, joilla on vahva sisäsyntyinen hoivavietti ja joissa pienet lapset herättävät luontaista hellyyttä ja sympatiaa. Itsekin kuulun näihin naisiin. En silti moittisi yhtäkään velaa kylmäksi. Ystäväpiirissänikin on veloja. Emmekä me toisiamme tuomitse. Ihmiset ovat erilaisia.

Kyllä niillä veloillakin voi olla todella kova hoivavietti ja oikeasti pitävät lapsista, mutta lapset jätetään silti tekemättä erinäisistä järkisyistä. Ja keskusteluissa näitä syitä pilkataan hoivaviettisten ja välittävien perheenäitien toimesta esim. sanomalla "onneksi sinä et hankkinut lapsia". Mukavaa. Toki on niitäkin veloja, jotka eivät kai voi sietää lapsia edes kuuloetäisyydellä.

Vierailija
38/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää tilanteeni, koska multa ei oo koskaan kukaan kysynyt onko mulla lapsia tai aionko tehdä. Olen 35 vuotias ja aika tavallinen. Oikeastaan aika onnekas, koska kukaan ei ole alannut painostamaan tai syyllistämään, ei kyllä myöskään ihmettelemään. Muksuja ei vain koskaan ole tullut. Pitkiä parisuhteita on.

Vierailija
39/60 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuthan ihan syötiin hoitoalan työpaikasta pois sen takia, kun en halua tehdä omia lapsia. Olen niin kova ja kylmä ihminen. Vaikka tein työni hyvin. Taisi olla kateutta, kun muilla oli lapset hoidettavana töiden jälkeen ja minä menin töiden jälkeen kuntosalille.

Vierailija
40/60 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään laiska luuseri, yhteiskunnan elätti, seksihurjastelija ja heikkolahjainen. Joka makaa kotona kakaroiden kanssa yhteiskunnan elätettävänä. Tekee sen takia kakaroita, ettei tarvi käydä töissä/ei pysty vaativaan työelämään, saa päivät pitkät harrastaa seksiä. Eihän kotona ole edes mitään tekemistä. Ei voi verratakaan minuun. Olen aina ollut ahkera, kunnon kansalainen. Aivan harvinaislaatuinen. Olen aina tykännyt käydä töissä. Elättää itseni. Maksaa veroja. Tehdä arvokasta työtä yhteiskunnan eteen. Sitä on työssä käyvällä ihmisellä, kuten mi Ulla ne opiskelut, kotityöt ja ku toilut vielä töiden jälkeen. Kaiken lisäksi, kun eo ole edes koskaan tykännyt harrastaa seksiä. On paljon kunniallisempaa, arvokkaampaa ja vaativampaa olla uranainen kuin kotiäiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi