Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TV7 luominen vai Evoluutio

Vierailija
09.04.2015 |

Tämän nähtyäni olin erittäin järkyttynyt. En tiedä kuka tätä päästää TV:seen mutta oli aikamoinen pläjäys luomisesta ja evoluutiosta.

Dokumentissa vakuutettiin että jumalan täytyy olla olemassa, koska on hyvä ja paha. Moraaliset arvot ihminen oppii raamatusta, joten ateisti, joka kieltää raamatun ei omaa moraalisia arvoja. Dokumentissa havainnoitiin asia seuraavasti:

Jos kissa tappaa hiiren, kissa ei riko moraalisia arvoja koska se toimii vaiston varassa ja on vain kissa. Rinnastettuna, kun ihminen tappaa lapsen, se ei koe tehneensä mitään väärää.

Eläimet tappavat syödäkseen, harvoin huvikseen. Kissaa ja hiirtä ei voida rinnastaa ihmislapsen tappamiseen, koska kissakaan ei tapa oman lajinsa yksilöä. Kissa tappaa hiiren ravinnokseen, kuten ihminen tappaa lehmän, tai minkä tahansa eläimen. Poisluettuna koirien lopetukset tms.

"Kannibalismi on eläinmaailmassa enemmän poikkeus kuin sääntö."

"Jotkin lajit kuten krokotiilit, matelijat ja kalat syövät luonnostaan lajitovereitaan. Nisäkkäät puolestaan kajoavat lajinsa edustajiin harvoin."

"Luonnossa tapaus, jossa esimerkiksi linnut tappavat toisen lajin edustajia, liittyy ravinnonhankintaan eikä kannibalismiin. Nisäkkäillä lajitoverin tappaminen ja syöminen kertovat ongelmallisista elinolosuhteista."

http://yle.fi/uutiset/nisakas_tappaa_lajitoverinsa_vain_uhattuna/6484841

Tunnetun maailmanhistorian aikana ihminen on uskonnollisten kiistojen takia julmin keinoin tappanut lukuisia syyttömiä ihmisiä, ja ristiretkien aikaan suolattiin maat vielä lähtiessä. Itse näen kristinuskon jumalan itsekkäänä, sadistisena, kontrollinhaluisena sosiopaattina (ks. Vanha testamentti, Uusi testamentti).

Itse olen ateisti, mutta jos joku jonain päivänä todistaa jumalan olemassaolon jollain toistettavalla metodilla, niin tämä takki pyörähtää ympäri. 

Olen sitä mieltä että jos ihmisen tarvitsee oppia moraaliset arvot kirjasta, niin silloin kyseessä on synnynnäinen psykopaatti tai sosiopaatti. Jos lapseni ei niitä oppisi kasvatukseni kautta, vaan raamatusta, kokisin olevani epäonnistunut isä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, korjaan ihminen joka on ateisti, tappaa ihmislapsen.

Vierailija
2/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en rajoita kritiikkiä koskemaan pelkkää kristinuskoa niinkuin niin moni ateisti tekee, sulaa hullutta on  monet muut uskonnot nyös täynnä.

Ei ihmisen empatiakyky ole mistään satukirjoista opittu ominaisuus, vaan kaikilta se löytyy luonnostaan, poislukien mielisairaat, psykopaatit ja muut hullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku pystyy todistamaan minkä tahansa uskonnon todeksi, paitsi ehkä jonkun Ahimsa - periaatteesseen uskovan minä pysyn edelleen uskonvastaisena. Suurin osa uskonnoista ja niiden lahkoista on vain julmia vallan välineitä, vaikkapa kristinuskon Jumalan todellisuus ei poistasi sitä faktaa, että kyseessä on hyvin epämääräinen tyyppi.
Antitesistinen Ignostikko.

Vierailija
4/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörhökanavan hörhöhuttua. Tuo ID-kaapuun puettu kreationismihan on muualla ammuttu alas jo moneen kertaan, jenkeissä ihan oikeusistuimissakin.

Vierailija
5/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaako ketään ateistia muuten uskontojen jälleennouseminen ja esimerkiksi homoliittojen kumoaminen, aborttikielto, evoluutiokielto ynnä muuta hullua jos seuraava hallitus koostuu persuista (johtaja katolinen, paljon muitakin vakaamuksia), keskustasta (lestoja, luterilaisia, muita lahkoja) ja kristillisdemokraateista?

Vierailija
6/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 03:11"]

Pelottaako ketään ateistia muuten uskontojen jälleennouseminen ja esimerkiksi homoliittojen kumoaminen, aborttikielto, evoluutiokielto ynnä muuta hullua jos seuraava hallitus koostuu persuista (johtaja katolinen, paljon muitakin vakaamuksia), keskustasta (lestoja, luterilaisia, muita lahkoja) ja kristillisdemokraateista?

[/quote]Ei minua ainakaan.