Minulla on nyt se korona, olen vatsakas 55-v ja voin kertoa että kauhea räkätauti tämä on
Ei kuumetta ja hyvin jaksoin jouluruoat syödä ja maistuikin. Mutta kaikki neste lorottaa nenästä suoraan ulos.
Kommentit (20)
No aika monelle se korona on pelkkä nuha. 35-45% ihmisistä "sairastaa" sen kokonaan oireettomana.
Onko farkkutakki tiukalla vatsan seudulta.
Ainakaan aiempien koronavarianttien oireisiin ei kuulunut nuha. Itselläni oli delta eikä nenä vuotanut yhtään, päinvastoin allerginen nuha hellitti.
N. 7 päivän kohdalla olet teholla.
Älä nyt! Menee valtion harrastama pelottelu hukkaan.
Palstan hysteeristen tätien mukaan sinulla on seuraavat 5 v aivosumua, hengitysvaikeuksia, uupumusta, itkuista oloa, lyllertäväå kävelyä ja ilmastoahistusta.
Onneksi olkoon. Sairastin kamalan räkätauti köhän just ennen joulua pois. Se oli kuumeeton eikä mennyt haju makuaistit.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Sairastin kamalan räkätauti köhän just ennen joulua pois. Se oli kuumeeton eikä mennyt haju makuaistit.
Se oli se Kristan OOOOoomikroni
Vähälläpä otet päässyt. Kyllä sitä kuumetta on se 40 ja kunnon oksennusrumba päälle.
Miten se on niin vaikeaa tajuta, että se on ihan sattumaa millainen tauti se on itse kullekin. Se, että jollain on nuha ja jouluruoat maistuu, eti tarkoita sitä, että kaikilla muillakin on samat oireet.
Sehän on hyvä jos oireet pysyvät lievinä. Kaikki ei ole noin onnekkaita.
Laita ap osoite, laitamme hetimiten tarran tulemaan.
Odota vain, pian et pysty enää hengittämään. Seuraavaksi heräät teholta kuukausi myöhemmin.
Tauti alkaa vasta 10 päivän kohdalla, jolloin alat olla tehohoidon tarpeessa. Siihen asti ei tunnu missään vaan on pelkkää räkätautia.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on niin vaikeaa tajuta, että se on ihan sattumaa millainen tauti se on itse kullekin. Se, että jollain on nuha ja jouluruoat maistuu, eti tarkoita sitä, että kaikilla muillakin on samat oireet.
Mutta kun meille on jo 2 vuotta peloteltu, että tää on niin kauheen vakava tauti, tyyliin kaikki kuolee tai joutuu teholle. Niin on tosi hyvä, että myös ne kertoo tarinansa, joilla on vain lievät oireet. He eivät saa ääntänsä kuuluville, kun mediassa toitotetaan vaan koko ajan sitä toista ääripäätä. Vielä kaksi vuotta sitten, ennen kuin tämä alkoi, niin ketään ei kiinnostanu toisten sairastumiset. Ketään ei kiinnostanu kuinka monta on teholla. Ja sillon ihan samalla tavalla on kuollu ihmisiä, mutta ketään ei ole vain kiinnostanu.
Joo se on niin että heti ei tiedä Kuinka käy
Aina välillä hämmästyttää tämä ihmisten yksinkertaisuus. Kun ihan kaikki tilastot on koko ajan saatavilla, ja edelleen se on tosiasia, että valtaosa sairastaa koronan oireetta tai lievänä.
Mutta sitä, kenelle paha tauti iskee ei voi lopulta ennustaa. Joo, tottakai riskiryhmät on eniten vaarassa, mutta yksi ystävä ja yksi tuttu on nyt sairastaneet koronaa vuoden, menettäneet työkykynsä ja ovat oikeasti toinen sydämen kanssa ongelmissa ja toinen jatkuvissa hermokivuissa. Molemmat työikäisiä, perusterveitä.
Samoin tiedän yhden alle 10v lapsen, joka sairasti koronan lievänä, mutta ei silti siitä oikein ole toipunut. Kyseinen lapsi harrastaa aktiivisesti lajia, jossa pitäisi pystyä juoksemaan ja ottamaan spurtteja, mutta taudin jälkeen hän ei kerta kaikkiaan jaksa, vaan väsähtää heti ensimetreillä.
Ja mies olen.
Ap