Kenenkään käytössä työpaikalla Lync?
Pääsin näin valmistuttuani ensimmäisiin oman alan töihin, ja avasin tietysti työläppärini ekana päivänä. Ja mikäs sinne olikaan asennettuna - työmese! Näin 2000-luvun teininä tuli tuo ohjelma aika tutuksi pikkutunneilla surffatessa ja kaverien kanssa höpistessä :) ai että, mieleen tuli oikein muistoja kultaisilta teinivuosilta.
Kukaan hymissyt samalle? En tiennytkään että töissä kommunikointi hoidettaisiin, no, mesellä!
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:25"]
Meillä on Lync etäpalaverien pitoa varten. Viestintä kollegoiden kesken talon sisällä taas hoidetaan Microsoft Office Communicatorilla. Itse pidän sitä tosin uloskirjautuneessa tilassa aina, koska pomoni on hermoheikko ja muuten pommittaa sinne koko ajan työtä häiritsevillä viesteillä. Joten olen sanonut ettei koneessani Communicator toimi että saan työrauhan.
[/quote]
Mikä ihmeen järki tuossa on? Kyseessä on kutenkin sama softa, mutta eri versiot. OC on Lync vuodelta 2007.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:23"]
Eli joudut poistumaan työpisteeltäsi tähän näppärään etäpalaveriin? Tai hyväksyt sen, että kotisi ei ole kotisi vaan työnantajalle ilmainen palaveripaikka, sen ansiosta hänen ei tarvitse maksaa työtilastasi.
[/quote]
En tiedä miten tuttuja palaverit noin ylipäätään sinulle ovat, mutta pääsääntöisesti niitä varten joutuu työpisteeltään poistumaan. Siinä on kuitenkin ihan pienen pieni ero, että poistunko tuohon muutaman metrin päässä olevaan hiljaiseen huoneeseen, vai ajanko hesasta ouluun tai lennänkö intiaan.
Ja kyllä kotini on ihan kotini. Siellä on toki myös konttorini. Taas kerran, aamulla kun on pääsääntöisesti töihin lähdettävä, niin kyllä minusta työmatkana makuuhuonesta portaat alas työhuoneeseen on kivempi, kuin vaikkapa 45 minuuttia kehän ruuhkassa jurnuttaminen. Ensimmäistä varten ei tarvitse edes pukea, jos ei halua. Nytkin olen pelkissä pyjamahousuissani edelleen...
[/quote]
Näin. Päivittäiseen puolen tunnin statuspalaveriin joo aina lennätetään 7 intialaista, 5 ei-suomalaista eurooppalaista ja 4 suomalaista useammalta paikkakunnalta yhteen lokaatioon ja takaisin? Eiköhän vaan helpompaa ole vetäytyä sinne muutaman metrin päähän neukkariin tms. muuhun tilaan, jossa saa puhua rauhassa. Kas kun kaikkien työympäristö ei ole sellainen, jossa työkaverit istuvat muutaman metrin päässä samassa avokonttorissa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:12"]
Etätiimikokous, missä porukka näpyttelee meseviestejä? Taivas, toivottavasti en koskaan joudu tuollaiseen. Missä on vanhanaikainen puhuminen?
[/quote]
Lyncissä on puhelin ja nykyään kaikki työkaverit ei ole samassa toimipisteessä...
Eli joudut poistumaan työpisteeltäsi tähän näppärään etäpalaveriin? Tai hyväksyt sen, että kotisi ei ole kotisi vaan työnantajalle ilmainen palaveripaikka, sen ansiosta hänen ei tarvitse maksaa työtilastasi.
[/quote]
Onpa vaativaa siirtyä työpisteeltä palaveriin... monissa työtehtävissä on useita palavereita päivässä ja saattaa joutua vaihtamaan jopa toimipistettä välillä, jos haluaa osallistua paikan päällä. Siksi lync- palaveri onkin kätevä, kun aina ei tarvitse matkustaa ja nykyään tosiaan työntekijät ovat ympäri maata ja maailmaa.
Etäpalavereita pidetään silloin kun on etänä eli poissa työpaikalta. Minun mielestäni se on työnantajan tarjoama etu eli oman tilanteen mukaan voi tehdä töitä kotona ja osallistua käteväsi myös palavereihin. Työmatkat saattaa olla pitkiä, joten etätyö säästää monelta aikaa. Onneksi sinun työnantaja ei sitten ilmeisesti ole näin joustava! :)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:25"]
Meillä on Lync etäpalaverien pitoa varten. Viestintä kollegoiden kesken talon sisällä taas hoidetaan Microsoft Office Communicatorilla. Itse pidän sitä tosin uloskirjautuneessa tilassa aina, koska pomoni on hermoheikko ja muuten pommittaa sinne koko ajan työtä häiritsevillä viesteillä. Joten olen sanonut ettei koneessani Communicator toimi että saan työrauhan.
[/quote]
Mikä ihmeen järki tuossa on? Kyseessä on kutenkin sama softa, mutta eri versiot. OC on Lync vuodelta 2007.
[/quote]
Varmaan se että ne palaverit on aina asiakkaan kanssa ja käyttäen asiakkaan järjestelmiä, ja siellä on Lync. Meillä ei sitä omassa talossa käytetä, mutta eipä meillä juuri ole sisäisiä etäpalavereitakaan, ei oikeastaan koskaan.
Tuosta vielä kun jotkut puhuivat tuosta palaveeraamisesta avokonttorissa, niin meillä tosiaan on pakko hölöttää etäpalaverinsa kaikkien kuullen avokonttorissa. Ei ole mitään tiloja mihin mennä niitä pitämään. Niin hälyisää täällä onkin että oikeastaan itse työtä pystyy tekemään vain etätyöpäivinä joita teen 2 viikossa. Palaveeraajien lisäksi täällä hölöttää useampi myyntihenkilö koko ajan puhelimeen, samalla kun toiset yrittää koodata.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:37"]
Kyllä on ja käytetään päivittäin. Sähköpostiin kun ei saa laittaa potilaitten tietoja.
[/quote]
Hmm. Ei tuo Lync kyllä ole sen tietoturvallisempi versio.
[/quote]
En tiedä miten tuttuja palaverit noin ylipäätään sinulle ovat, mutta pääsääntöisesti niitä varten joutuu työpisteeltään poistumaan. Siinä on kuitenkin ihan pienen pieni ero, että poistunko tuohon muutaman metrin päässä olevaan hiljaiseen huoneeseen, vai ajanko hesasta ouluun tai lennänkö intiaan.
Ja kyllä kotini on ihan kotini. Siellä on toki myös konttorini. Taas kerran, aamulla kun on pääsääntöisesti töihin lähdettävä, niin kyllä minusta työmatkana makuuhuonesta portaat alas työhuoneeseen on kivempi, kuin vaikkapa 45 minuuttia kehän ruuhkassa jurnuttaminen. Ensimmäistä varten ei tarvitse edes pukea, jos ei halua. Nytkin olen pelkissä pyjamahousuissani edelleen...