Mies kävi tuhlaamassa alkoon ensi viikon ruokarahat.... ;(
Ottaa niin hemmetisti päähän!!!
Kävi sen verran kauempana alkossa että käytti bensatkin vähiin....
Mua vaan itkettää.. ,meillä on pieniä lapsia..
Miestä ei kuulemma kiinnosta miten pärjäämme ensi viikon...
Kommentit (39)
Mieti nyt ap millaisen mallin annat lapsillesi ellet jätä miestä. Nyt äkkiä äijä pihalle! Mitä iloa sinulla siitä on?
Löytyy vissiin näitä pahemman luokan läheisriippuvaisia kotimaastakin eivätkä nämä naiset ole edes vankeja siinä mielessä etteivätkö voisi ulkona käydä halutessaan ilman miestä. Sääliksi vaan käy viattomia lapsia.
Meillä on kaunis yhteinen talo... Iso laina..
Meillä muuttui miehen uuden työpaikan takia koko rahakuvio kun tilipäivä muuttui.. kaippa tää siitä ehkä muuten korjaantuisi.
Miehellä vaan jostain syystä kilahti kiini ja piti saada helpotusta tuosta viinasta. Ei ole tosiaan joka viikko juonut..
EN tiedä kärsinkö jostain läheisriippuvuudesta vai mistä, kyllä mä silti miestäni jollain tavalla rakastan edelleen..
Sain lapsetkin jo nukkumaan.
Mikä voi aiheuttaa miehessä tuollaisen tempauksen?
ap
Olen aikoinaan elänyt 10 vuotta samanlaisen miehen kanssa, eikä hän siinä ajassa muuttunut. En tiedä minkälainen on uudelle perheelleen, yhtä itsekäs luultavasti.
on se sit ilo, suru, tuska, katkeruus, viha jne yritä selvittää se miksi miehesi juo.
Ei sun tarvii heti ensimmäiseksi pakata laukkua kun miehesi käyttäytyy noin, ethän sitä tekisi tietenkään jos hän sairastuisikin (ymmärrätkö bointin?) vaan auta häntä ja yritä olla tukena, selvittäkää mikä on ja miettikää keinot millä niistä selviätte, sitä parisuhde on et toista autetaan jos on tarvis, eikä heti heitetä hanskat nurkkaan.
Liian usein erotaan, että edes yritetään selvittää mikä on ongelmana ja lapset siitä kärsii myös kovin kun joutuvat sit elämään ilman toista vanhempaan.
Kulisseja on turha pitää yllä, ne kaatuvat aina joskus. Puhu miehen sukulaisille, niin et " menetä kasvojasi" omien sukulaistesi silmissä. En kyllä itse lähtisi turvakitiin tai soittaisi lastensuojelua vahtimaan perheeni asioita, vaan vaatisin että miehen palkka tulee yhteiselle tilille. Tai mies avaa nimellään tilin kauppaan, mihin voit ostaa ruokaa ja muutakin kun tulee vastaava hätä.
Miehesi on itsekäs eikä varmaankaan muutu. Joudut vaan itse kärsimään.
Se on jonkin sortin masennusta, aina ei tarvii olla isojakaan vastoinkäymisiä kun se iskee..
SItä on ollut jo usempi vuosi.
Olen ollut mieheni tulena ja se on käynyt aina välillä juttelemassa psykologin kanssa.
Tämä tukihenkilön rooli ei ole vaan aina kovinkaan helppoa.
Koko suhteen ajan minun on täytynyt olla aina se vahvempi henkilö!
Kumpa sen oisikin tiennyt jo aikanaan mitä tulevaisuus tuo...
;,,,,(
ei ole järkeä jos kulutat itsesi loppuun sitten teistä kummastakaan ei ole vanhemmaksi lapsillenne.
Vaikea neuvoa kun ei tunne teitä mutta jotain kannattaa kuitenkin tehdä, hae apua vaikka ihan itsellesi jos voimavarat eivät tahdo riittää ja pidä jatkossa itselläsi ne ruokarahat mitä tarviitte.
Täytyy tässä nyt miettiä asiaa ja katsoa mitä nyt tehdään.
ap
Mihin tuo edellinen vastaus liittyi`?
Olen pahoillani tilanteestanne! Voitte kuitenkin hakea apua! En ole lukenut vastauksia, mutta tiedän että myöntämällä totuuden saatte apua. Se miten helppoa totuuden kertominen esim. on, on yksilöllöistä.
Itse olen suvusta jossa kaikille maistuu viina..
Itse pidättäydyn vain juhlakäyttöön.
Viinan mahti on mahtava, mutta lasten edut ensin, senhän jo tiedätkin..
Toivon että haet apua, tiedostat ja uskallat sanoa ongelman ytimen ja sydämestäni toivon että miehesi ymmärtää jättää viinan pois elämästäään.
Lämmöllä: Anni
Joko pidät lapset nälässä tai sitten soitat sille anopille ja pyydät rahaa lainaksi. Sano että mies maksaa.
Sitten mietit oletko valmis varastamaan lapsiltasi lapsuuden vai eroatko ja tarjoat lapsillesi rauhallisen, turvallisen ja tasapainoisen kodin.
Alkoholistin raitistumista on ihan turha jäädä odottamaan. En muista tarkkoja tilastoja mutta ehkä 10% alkoholisteista raitistuu jos senkään vertaa.
Käyppä katsomassa tukiasema. net, siellä on monenlaisiin ongelmiin tarjolla tukea, ja siellä ei kukaan " viisas" syyllistä, eikä tuomitse..
Jos olet onneton, niin lähde. Jos taas et halua lähteä, niin sano miehelle että tilateen on oikeasti muututtava. Mutta jos se ei muutu niin älä jää kärsimään, siitä kärsii sitten lapsetkin. Ei kannata tuhlata elämää.
Ap:n mies ei vaikuta siltä, että hän haluaisi raitistua. Niinpä minäkin kehottaisin jättämään sellaisen miehen. Jos ei muuten niin lasten takia. Kukaan ei kiitä sinua ap siitä että jaksat tukea miestäsi, kaikista vähiten mies itse. Ja mikä pahinta: lapsesi ovat sinulle aikuisina katkeria siitä, että pilasit heidän lapsuutensa roikkumalla sellaisessa miehessä.
vaan aika normi itsekkäältä mieheltä. Useat miehet eivät omien ongelmiensa keskellä osaa enään ajatella toisia. Ja varmasti luottavat, että vaimo kyllä järkkää asiat. En enään ihmettele erotilastoja, jos nyt tuollaisen takia on heti erottava tai mentävä turvakotiin. Hohhoijaa, vähän ymmärrystä : MIEHET ON MARSISTA!
Tämä ei ole sinun häpeä yhtään. Ota asia puheeksi miehen perheen kanssa, heidän on saatava tietää. Ei ole sinun syysi mitenkään, älä kärsi yksin hiljaa asiasta jolle et mahda mitään. Älä suostu tuollaiseen!
Mua itkettää ja vauva itkee tuolla lattialla. Isommat sentäs meni yläkertaan.
En mä osaa kertoa tuota kellekään.
On sillä kyllä alkoholistisia piirteitä..