Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

marsun omistajat !

Vierailija
08.04.2015 |

Omistan kaksi marsua joilla on iso häkki 2mx3m mutta virikkeiden määrä häkissä on tosi vähäinen..
Häkissä on 3pesämökkiä, kiipeilytaso , heinäpallo ( katosta roikkuva)
Mitä muuta voisin kehitellä häkkiin marsuja viihdyttämään ? Erilaisia muovisia putkia olen kokeillut mutta kun marsut pissivät putkiin niin marsut sotkeutuvat pissaan :/ ( olen yrittänyt laittaa putken sisään purua ja kangasta mitta ne eivät pysy putkessa )

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sun paskaset rottas mitään virikkeitä tarvitse. Nussikoot toisiansa vaikka ajan kuluksi.

Vierailija
2/6 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu marsuryhmään facebookissa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putket pitää olla puolikkaita, eli ei pohjaa niin pissa menee puruihin

Vierailija
4/6 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:48"]Ei ne sun paskaset rottas mitään virikkeitä tarvitse. Nussikoot toisiansa vaikka ajan kuluksi.
[/quote]
Jatka sä vaan sen mammas nussimista niin ei tartte täällä aukoa päätä :)

Vierailija
5/6 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ime isäs kuivaks

Vierailija
6/6 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kani, mutta tuskimpa siinä nyt niin isoa eroa on. 

Osta niille jotain puruleluja, eli jotain puisia tai punottuja leluja. Jotain vaikka sellaisia pieniä että voivat nostella ja kanniskellakin niitä (eikö marsutkin tee tätä?)  Eläinkaupoista saa jotain, mutta itse tilaan esimerkiksi ihan ebaysta koska valinnanvaraa on enemmän. Samoin joitain muitakin turvallisia pikkuesineitä, ei muovisia tai oikein pörröisiä. Kissanleluistakin osa on ihan hyviä.

Tai tuo ulkoa kasvien oksia (lue netistä mitkä ovat turvallisia) ja keitä ne tai laita uuniin joksikin aikaa. Saavat pureskella.

Yksi vinkki olisi värkätä vaikka talouspaperirullista kaikenlaisia leluja. Leikkaa esimerkiksi semmosesta rullasta poikittain rinkuloita ja asettele ne toistensa sisään niin, että siitä tulee sellainen pallo. Sinne voi sisälle tunkea vaikka jotain syötävää, heinää tm. Sitten vaikka ripustaa sinne kattoon roikkumaan vähän samaan tapaan kuin ne metallipallotkin. 

Kanit ainakin tykkäävät kaivaa, voisin kuvitella että marsutkin ehkä tykkäisi jostain laatikosta jossa on esimerkiksi puupuruja tai pyyhkeitä ja vaikka jotain herkkuja sekaan. Elukka sinne laatikkoon tutkiskelemaan  sisältöä sitten. Jos mahtuu niin laita laatikko niiden häkkiin. 

Nuo vanhat pyyhkeet on muutenkin hyviä. Laitan kanille sellaisia yöksi häkkiin kun joutuu siellä olla yön ja joskus tylsistyy. Niistä ei ainakaan lähde mitään pikkuosia irti kun en ole katsomassa perään.